l1
l2


+

 

Hadik: Idő előtti vég Szombathelyen

Május 31.
Hadik András és Bacigál Igor idei első murvás versenykilométerei nem éppen a tervek szerint sikerültek. A bajnokesélyes páros idő előtt a küzdelmek feladására kényszerült, ám két aszfaltos győzelemmel a hátuk mögött bizakodva tekintenek a jövőre, és hasznos tapasztalatként fogják fel az Iseum Rallye vasárnap reggeli történéseit.

Izgatottan és egyben bizakodva tekintett az Országos Rali Bajnokság harmadik állomására a Hadik Rallye Team párosa. Hadik András és navigátora, Bacigál Igor a verseny rajtja előtt pozitívan készülődött az évad első murvás kilométereire. A srácok tudták, hogy nem lesz egyszerű menet, hiszen az egri és miskolci aszfalt után Szombathely keretében egy merőben másabb jellegű felszínnel találhatják szembe magukat, ahol nemcsak nekik kell ráhangolódni a kavicsos, murvás utakra, hanem a Ford Fiesta R5-öst is teljes mértékben a körülményekre kell szabni. A felkészülés több körben zajlott, hiszen a csapat által betervezett tesztelés mellett az Iseum Rallye szervezői csütörtökön délután is biztosítottak pár káldi kilométert annak reményében, hogy mindenki a lehető legjobban bele tudjon rázódni a szombathelyi küzdelmekbe. Az esemény egyik mérföldköve még a hétvége előszeleként került megrendezésre, hiszen pénteken a szezon első kvalifikációs kilométereire is sor került, melynek már komoly tétje volt – aki leggyorsabban teljesíti a szakaszt, az a páros elsőként választhat rajtpozíciót szombat reggelre. Ez murván kifejezetten kedvező lehet, hiszen az Andrásék által elért második legjobb idővel egy tizennegyedik rajtpozícióra voksoltak. Logikus döntés volt ez a páros részéről, hiszen ha előttük pár versenytárs letudja a kilométereket, akkor ők már egy tisztább, letakarított úton határozottabb autózásra tehetnek szert – száraz körülmények között.

A szombati versenynap nem kezdődött kifejezetten rosszul, hiszen rögtön egy harmadik időt ragadott magához a Hadik-Bacigál kettős a szelestei közel tíz kilométeres gyorsasági szakaszon. Ezt követően ugyan akadtak – még ha minimálisan is – de rosszabb időeredmények, túlnyomó részt azonban élmezőnybeli időket zsebelt be a bajnokesélyes duó. Főként a második helyeket csípték el, ám kivételt képezett a szombati utolsó záró szakasz, ahol egy bátrabb féktáv miatt túlcsúsztak a Forddal, így jó pár másodpercet bennhagytak. Az első teljes versenynapot az összetettbeli második helyen zárták, és bíztak abban, hogy a vasárnap talán kedvezőbben alakulhat.

A zárónap kezdete azonban nem várt véget ért – a Hadik András – Bacigál Igor páros idő előtt az Iseum Rallye feladására kényszerült, mely során az autó komoly harci sérüléseket szenvedett el, ám szerencsére András és Igor sértetlenül szállt ki a Ford Fiesta R5-ösből. A végeredmény negatív, de pár nap távlatából visszatekintve és a hétvégét összességében nézve kedvező murvás tapasztalatokkal lett gazdagabb a páros.

Hadik András: "Optimistán tekintettünk a szombathelyi futamra, bizakodva vártuk a rajt pillanatát azzal a tervvel, hogy ezen a versenyen is szeretnénk megmutatni teljesítményünket. Ha azokat a momentumokat nézem, melyek a versenykilométerek alatt történtek, akkor többé-kevésbé sikeresek voltunk mindazok ellenére, hogy nem tudtuk leteljesíteni mind a tíz gyorsasági szakaszt.

A pénteki napon a kvalifikációs részen szembesültünk először azzal, ki hogy viszonyul idén elsőre a murvához. Itt egy második időt sikerült elérnünk, mellyel megkaptuk a lehetőséget arra, hogy másodikként választhattunk rajtpozíciót szombat reggelre. Mivel tizenöten osztozkodtunk, ezért a tizennegyedik helyet néztünk ki magunknak. Murván ugyan komoly jelentősége van annak, hogy hányadikként rajtolhatsz el, de ez teljes mértékben szerintem csak száraz körülmények esetén állja meg a helyét. Szombathelyen az első versenynap reggelén nagyon sok saras, nedves rész volt, mellyel egy kicsit óvatosan kell bánni, más vezetési technikát igényel, mint mondjuk a száraz murva. Ebben az esetben pedig előttünk nemcsak letakarították az utat a srácok, hanem egy kicsit lazult is a talaj az autók után. Mindezeket figyelembe véve azonban szerintem még mindig jobb egy tizennegyedik rajthely, mint elsőként nekivágni a szakasznak.

Szombaton a második helyen fordultunk, ám a nap záró szakaszán sajnos egy féktávot kicsit bátrabbra vettem, és túlmentünk. A tolatás miatt pár másodperc bennmaradt, de még így is közvetlen Frici mögött maradtunk éjszakára. A vasárnap reggelt szerettük volna új lappal kezdeni, és úgy terveztük, hogy a fennmaradó négy szakaszon közelebb férkőzünk az első helyhez. A tervünk azonban nem jött össze sajnos… Rögtön a legelső gyorson egy lassú, saras kanyarban elszámoltam magam, az autó pedig csak csúszott-csúszott, majd egy fát eltaláltunk a jobb hátuljával. A verseny ezzel véget ért nekünk, de amíg mentünk, úgy érzem, a tőlünk telhetőt hoztuk. Turán Fricinek gratulálunk az eredményhez, jól érezte a pályákat!

Bacigál Igor: Az elmúlt években, amióta újból Szombathely jelenti a futam központját, a dobogó legfelső fokán ünnepelhettem, és titkon bíztam benne, hogy ez alkalommal is esélyesek lehetünk a győzelemre. Andrással két sikeres aszfaltos verseny áll mögöttünk, így bíztunk abban, hogy murván is meg tudjuk mutatni erőnket versenytársainkkal szemben. Már az előkészületek során fejben megpróbáltam ráhangolódni a versenyre, ami úgy érzem, sikerült is. A pályafelírás során próbáltunk Andrással több információt feljegyezni az itinerbe, hiszen a szombathelyi futam attól, hogy egyszerűnek tűnik, még nem feltétlen az. Nagyon hosszú egyenes majd egy derékszögű kanyar következik, és pontosan emiatt kell egy részletes itiner, hiszen nagy tempóról kell megfelelően lelassítanunk. Szombaton ez nagyjából sikerült is, vasárnap reggel azonban szerettünk volna közelebb kerülni Turán Fricihez, és kicsit bátrabban vágtunk neki a kilométereknek. Az első szakaszon egy visszafordítós rész annyira árnyékos és saras volt, hogy pont ez okozta a vesztünket – megcsúsztunk és sajnos egy fa állított meg minket. Mindezek ellenére nem keseredünk el, várjuk a következő futamot, melynek keretében újból aszfaltra térhetünk vissza június közepén.

A Hadik Rallye Team partnerei: Ferrion KFT, Heldig-Tax KFT-Fortuna M Taxi, Qualitool2000 KFT, Kõrös Print-Pack, Festék 96 KFT, K-Kontúr /AVON, Kutiker Produkt KFT, Kazy-Ker, Centline KFT, Gõz2 KFT, M-start-sped KFT, Zomko KFT, Busz plusz KFT, Tatai és tsa, Micro-max, Ko-Va KFT, Frekvencia 2000, Frekvencia BT, Euro-Cargo Express, Usovsko Hungary KFT, Vpt-group KFT, Slarku KFT, Zso-Sze KFT, KLA-Trans, Novel medix ZRT, Sándor Attila Antalné EV, Karlwood, Gabura Motorsport Transmission Technology, Kalmár Plusz KFT, A-HÍD, DFG.hu, baloghauto.com, Qtimax Hungary Kft.

(x)

 

 

 

 

 

 

 

 

33