l1
l2


+

 

Bodolai: Felemás érzések az Iseumon

Június 1.
Komoly küzdelmek árán, de sikeresen áthaladhatott az Iseum Rallye célvonalán Bodolai László és navigátora, Popovics László. A Fordos páros nehéz napokat élt meg az országos bajnokság első murvás megmérettetése előtt, jutalmul pedig egy top tízes eredménnyel gazdagodhattak kitartásuknak köszönhetően. A szombathelyi murva kemény volt, de megérte!

Megfontoltan közeledett az évad első murvás kilométerei felé Bodolai László és társa, Popovics László. A Ford Fiesta R5-össel versenyző páros egészen kedvező szezonkezdést tudhatott magáénak az egri és miskolci kilométereknek köszönhetően, ám nem szabad elfeledni, hogy e két megmérettetés aszfaltos körülmények között került teljesítésre. Az országos ralibajnokság keretében május utolsó hétvégéjén azonban már egy komoly váltással kellett kalkulálniuk – a sorozat résztvevői az Iseum Rallye keretében Szombathely környékén a murvás gyorsasági szakaszokon küzdhettek meg az értékes bajnoki pontokért. A duó részéről első körben fejben kellett összerakni a kavicsos talaj egyedülállóságát, majd egy tesztet követően a Ford Fiesta R5-öst is e talajtípus igényeire alakították át a Hadik Rallye Team szervizeseivel közösen összedolgozva.

A két napot magába foglaló versenyhétvége összességében tíz gyorsasági szakasszal várta a versenyzőpárosokat. Csütörtök délután egy hivatalosan megrendezésre kerülő káldi teszt volt Laciék segítségére, hogy idén első ízben ráhangolódjanak a kavicsos kanyarokra. Az esemény következő fontos momentuma pénteken volt esedékes, mely napon a kvalifikációs szakaszt letudva az elért időeredmények alapján választhattak maguknak rajtpozíciót szombat reggelre a résztvevők. A Bodolai - Popovics kettős a nyolcadik lett, és hasonlóan kiválasztották maguknak a nyolcadik rajthelyet.

Az első igazi versenynapot a szombat jelentette, ahol egy egészen biztató kilencedik idővel gurultak le az első szelestei gyorsasági szakaszról. Bodolaiék számára az időeredmények alapján a legendásnak mondható Rallye Katlan jelentette a legjobb pozíciókat, hiszen ezen a részen kétszer is sikeresen a legjobb nyolcban tudtak végezni. Vasárnap ugyan csak négy szakasz várt teljesítésre, ám ezek a részek már szinte csak a túlélésről szóltak. Az eredmények tehát nem jöttek úgy a kilométerek előrehaladtával, ahogy azt a páros szerette volna. Az autó közel tökéletesen muzsikált, ám bizonyos külső tényezők dekoncentráltságot okozva némely pillanatokban nehezítette a határozott előrehaladás lehetőségét. Így ennek fényében már maga a célba érkezés is pozitívum, végeredményben pedig egy tízedik hellyel lett gazdagabb a Bodolai László – Popovics László kettős a 2018-as Iseum Rallye-n.

Bodolai László: "Két sikeresnek mondható verseny után abszolút bizakodóan vártuk a szombathelyi futamot, hiszen reméltük, hogy teljesítményünket és kitartásunkat ezúttal is kamatoztatni tudjuk. Az előző évek tapasztalatai alapján számomra valójában fekszik a murva, ám az előkészületek során voltak apró hiányosságok, amikre nem készültünk fel, és ezt éreztük is a két versenynap alatt.

Szombaton reggel a legelső szakaszon rögtön sikerült beverekednünk magunkat a legjobb tízbe, mely tovább motivált minket abban, hogy támadjunk. Természetesen tisztában voltunk vele a versenytársakat ismerve, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, de szerettünk volna megtenni mindent annak érdekében, hogy elérjük kitűzött célunkat. Az utolsó gyorsasági szakaszon szombaton este sajnos túl nagy volt a lendület, és bizonyítani szerettünk volna, ennek pedig meg is fizettük az árát – az első körben az adott kanyarban úgy éreztem, hogy picit hamarabb lassítottam a kelleténél, így másodszorra már bátrabban érkeztünk meg. Kicsit beljebb engedtem az autót, ami már tényleg túl sok volt, és kitört a hátulja. A pálya szélén az apróbb kavicsokon megúsztunk, majd besodródtunk egy árokba. Egy jó húsz másodpercünkbe tellett sajnos, míg kiszabadultunk onnan, ugyanis olyan nagy port csináltunk magunknak, hogy szinte nem is láttuk, merre kell mennünk. Szerencsére az autónak semmi baja nem lett, így gond nélkül folytathattuk a küzdelmeket.

A vasárnapi izgalmak már a rajt előtt elkezdődtek a számunkra, ugyanis reggel egy rendőri intézkedésbe futottunk bele, majd a szakasz elején már toporogtunk rajtra várva, amikor jött a hír, hogy csapattársunk, Hadik András megforgott, és nem tudja folytatni a versenyt. Többek között ez is visszafogott minket a továbbiakban, hiszen éreztük, hogy egy apró hiba vagy éppen egy csúszós kanyar is azonnal keresztbe húzhatja a számításainkat. Mindezeket figyelembe véve végül sikeresen teljesítettük a futamot, és tízedikként fejezhettük be az Iseum Rallye-t az ORB mezőnyében."

Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csõrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigroup, Multigran, Multiraktár-Assets Kft., Triál-Tech Kft., HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Öko Racing Média Kft., Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft., Nexus Gép Kft., Immo-Mont Kft., Tisza Cad Kft.

(x)

 

 

 

 

 

 

 

 

33