l1
l2


 

Vincze nyerte a Székesfehérvár Rallyt

Június 17.
Vincze Ferenc sikerével ért véget a magyar bajnokság negyedik állomása. A Taxi4 Székesfehérvár Rallye második helyén Velenczei Ádám ünnepelhetett a Hyundai i20-assal, míg hasonló autóban a dobogó legalsó fokát Turán Frigyes foglalhatta el - Hadik András negyedikként zárta a hétvégét.

Másfél versenynapot magába foglalva a magyar rali bajnokság résztvevői a hétvégén immáron negyedik futamukat tudhatták le az idei szezonban Székesfehérvár környékén. Az aszfaltos küzdelmek szombaton kora délután kezdődhettek el egy pusztavámi nyolc kilométeres mondhatni bemelegítő kilométerekkel, ahol már rögtön megmutatta versenyképességét az a Vincze Ferenc, aki a szombathelyi Fordos próbálkozás után ismét visszatérhetett a cseh márkához.

A szakaszok azonban nem voltak olyan felhőtlenek, mint ahogy azt első gondolnánk az időeredményekből – Vinczéék számára már a második Ipartelep gyorson a hangosítással akadtak gondok, ami estig ki is tartott. A vasárnap, ami a legnehezebb és egyben az utolsó versenynapot jelentette már tisztábban lezajlott – kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtva a Vincze Ferenc – Farnadi Ágnes kettős végül tizenegy gyorsasági szakaszt követően huszonnyolc másodperces előnnyel a Skoda Fabia R5-össel a fehérvári verseny legjobb párosa lett.

A második pozíciót Velenczei Ádám és Szedő Csaba foglalta el a Hyundai i20 R5-össel. A Korda Racing párosa valójában teljesítette a rajt előtt felállított terveket – Ádám célja a pozitív tesztelések után a legjobb három volt, amit határozottan sikerült is hozniuk. A hétvége során negyedik időeredménynél rosszabbat nem futottak a fiúk, és javukra legyen mondva, hogy a csákberényi rész második körében egy szakaszgyőzelemmel bizonyították keresnivalójukat az élmezőnyben. Hátrányuk ugyan közel fél perc volt Vinczéékhez képest, azonban hátrafelé sem kellett feltétlen vészesen tekinteniük, hiszen Turán Frigyes a tizenegyedik szakaszon végül tizennégy másodperccel maradt el. Ami végül meg is maradt a célig, hiszen a mindent eldöntő utolsó oroszlányi felvonás törlésre került a szervezők közbenjárására. Friciék számára a vasárnapi első részt követően felcsillant a remény az első helyre, ám az oroszlányi első felvonásban megforogtak, így rögtön egy ötödik idővel vissza is csúsztak összetettben az elsőről a harmadik helyre.

Hadik András bizakodva tekintett a szombathelyi murva után az aszfaltra történő visszatérésre, ám mégsem sikerültek annyira felhőtlenül a versenynapok, mint ahogy azt a miskolci versenyző tervezte. Szombaton este az Ipartelepen például a Ford megmakacsolta magát és leállt, mely már önmagában komoly időveszteséget okozott az összetettbeli helyezések tekintetében. Vasárnap reggel ötödikként kezdték el a zárónapot, végül pedig egy pozíciót javítva a Székesfehérvár Rallye negyedik leggyorsabbja lett a Hadik András – Bacigál Igor kettős.

Az ORB-vel párhuzamosan futó ORC mezőnye sem pihengetett a hétvégén – e kategória legjobbja a Rongits Attila – Hannus László kettős lett, akik Matics Mihályékat utasították maguk mögé több mint húsz másodperccel.

A 2018-as Taxi4 Székesfehérvár Rallye végeredménye:
1. Vincze Ferenc/Farnadi Ágnes - Skoda Fabia R5 59:14.4
2. Velenczei Ádám/Szedő Csaba - Hyundai i20 R5 +28.2
3. Turán Frigyes/Bagaméri László - Hyundai i20 R5 +42.6
4. Hadik András/Igor Bacigál - Ford Fiesta R5 +53.5
5. Bodolai László/Popovics László - Ford Fiesta R5 +2:22.3
6. Rongits Attila/Hannus László   Mitsubishi Lancer Evo IX Rs +2:34.7
7. Osváth Péter/Nemes Csaba - Skoda Fabia R5 +2:37.0
8. Trencsényi József/Verba Gábor - Skoda Fabia R5 +2:44.8
9. Matics Mihály/Németh Gergely - Mitsubishi Lancer Evo IX RS +2:56.6
10 .Maricsek Miklós/Bán Viktor Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:06.9

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33