l1
l2


 

Kevesebb ugratót szeretnének a versenyzők

Június 18.
Egyre több VB résztvevő kezd hangot adni a különböző országokban alkalmazott mesterséges ugratókra vonatkozóan – repülések tekintetében nem éppen előnyös esetekkel találkozhattunk már az elmúlt hónapokban, azonban Ott Tanak hétvégi szardíniai incidense most úgy tűnik, csak olaj volt a tűzre.

Az ugratók mindig is látványos pillanatokat eredményeztek egy-egy futam keretében, legyen szó bármelyik világbajnokságon résztvevő országról vagy akár nemzetközi szinten zajló eseményről. Finnország elsősorban emiatt is különleges része az éves menetrendnek, ám valahogy mégis másfajta ugratók veszélyességére próbálják meg a VB résztvevői felhívni a szervezők figyelmét.

A Toyota versenyzője, Ott Tanak a múlt héten a harmadik helyről kényszerült feladni a küzdelmeket a szardíniai futamon, egy olyan incidens után, ahol már az eset megtörténte előtt több páros érezte, hogy a Monte Baranta szakaszon egy rosszul megépített ugrató nehezíti a versenyzők dolgát. Az észt versenyző repülése nem volt hibamentes, ugyanis a Yaris WRC orral érkezett vissza az útra, mely során oly mértékben károsodott az autó hűtőrendszere, hogy pár méter múlva megállásra kényszerült.

Az ugratókra vonatkozó felhívást érdekes módon nem is Ott Tanak jelezte elsőként, hanem volt csapattársa, Sebastien Ogier adott hangot elégedetlenségének. "Mi versenytársak mindannyian egyetértettünk abban, hogy nem okos dolog mesterséges, rövid, szinte eldobó ugrásokat beiktatni egy hosszú egyenes közepére." - mondta Ogier az autosport.com-nak. „A természetes ugrató teljesen más, valójában nem is tudsz ellene mit tenni, hiszen az út része, de ezek a mesterséges építmények hozzáállásban teljesen eltérő megközelítést igényelnek. Hatodik sebességben, a maximumon érkezünk, és ott már nagyon keményen dolgozik a fizika. WRC-ben sem felemelő érzés ilyet átélni, R5-ösben pedig inkább nem próbálnám ki."

Nem véletlen volt az alacsonyabb osztályban szereplő versenyautó példa az ötszörös világbajnok részéről, hiszen egy Ford Fiesta R5-össel Guarav Gill az ugratót követően teljesen lerombolta az autó elejét.

Finnországban, a természetes ugratók hazájában is akadnak azonban kézzel készített, látványos pillanatokat ígérő plusz elemek. Tommi Makinen előszeretettel példálózik a legendás Ouninpohja szakaszon felhúzott mesterséges ugratóval. Szép íve van a kiemelkedésnek, nincs benne törés, melyet rövidebb rámpa alkalmazásával értek el a tervezők, ennek következtében pedig nem okoz hirtelen váltást az autóra vonatkozóan. 

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33