l1
l2


 

Bodolai: Veszprém nem akarta az igazat

Július 12.
Nem várt nehézségekkel találta magát szembe az elmúlt hétvégi versenykilométerek alkalmával Bodolai László és társa, Popovics László. A Ford Fiestás páros amíg versenyben volt, megpróbálta élvezni a veszprémi murva adta lehetőségeket, ám vasárnap délben műszaki gondok miatt mégis kénytelenek voltak feladni a harcot az idővel és a versenytársakkal.

Lendületes teljesítmény reményében érkezett az a Bodolai László az országos rali bajnokság második murvás megmérettetésre, aki elszántságáról és főként látványos autózásairól vált ismertté a sorozat kedvelői számára. A parádés kanyarvételek mellett társával, Popovics Lászlóval természetesen az idővel is szerettek volna kacérkodni az elmúlt hétvégén a 2018-as Veszprém Rallye keretében, ám az izgalmas kilométerek a másfél versenynap alatt szinte mindent rejtettek magukban a Ford Fiestás duó számára.

A veszprémi megmérettetés előszeleként és egyben a ráhangolódást biztosító kvalifikációs kilométerekre a péntek délelőtti adminisztratív és technikai gépátvételeket követően kerülhetett sor egy közel három és fél kilométeres kijelölt gyorsasági szakasz keretében. Maga a kvalifikáció három körben került lebonyolításra a délután folyamán, melyből az első kettő felvonás a bemelegítést jelentette, míg a harmadik nekifutás adta meg azt az időt, mely alapján felállt a szakasz végeredménye. A kvalifikációs sorrend murvás felületen kulcsfontosságú, hiszen a rajtpozíció sorsa múlik ezen az egyszerűnek tűnő feladaton. Bodolaiék tizenkettedikként választhattak maguknak helyet a szombat délutáni kezdéshez – figyelembe véve, hogy a csapattárs, Hadik András korai rajt miatt nem lett értékelve, a két Laci sportszerűen a második helyet választotta ki magának, segítve ezzel Hadikék autózását, és vállalva az előttük lévő murvás takarítást.

A szombat délutánra betervezett két gyorsaságin meg is látszódott a mezőny elején való mozgolódás hátránya – Bodolaiék számára a tervezettnél komolyabb féktávokkal kellett számolni a csúszós kanyarok miatt, illetve a látási viszonyok sem voltak feltétlen előnyösek a Márkó-Jutaspuszta második felvonására. E napot egyébként a már-már szokásosnak mondható pop-off szelep menetrendszerűen nehezítette, így a problémákat és az időeredményeket figyelembe véve a vasárnapra tervezett teljes versenynapot a Fiestával a kategória tizennegyedik helyéről kezdhették el.

A Veszprém Rallye utolsó versenynapjára egészen pontosan hat gyorsasági szakasz került kiírásra, melyet Bodolaiék egyértelműen teljesíteni szerettek volna, a technika ördöge azonban három szakaszt követően, a szervizparkban végleg utolérte őket. Amíg mentek a fiúk, próbáltak tetszetősen autózni a nézők legnagyobb örömére, ám a déli órákban mégis szembesülniük kellett azzal a ténnyel, hogy a gátlójuk oly mértékben elszállt, hogy a futam utolsó három körére már nem mehettek fel. A tavalyi kiesés után bíztak abban, hogy idén sikerülhet meglátni a célvonalat, ám úgy tűnik, a Veszprém megmarad mumusnak… Ennek fényében sajnálatos módon a célba érkezési terv nem sikerült, ám semmit nem bánnak a srácok, hiszen amíg mentek, addig kedvükre autózhattak egy olyan futamon, melynek kilométerei pozitív lendületet adnak a bajnokság hátralévő megmérettetéseire.

Bodolai László: "A tavalyi kiesés után az idei veszprémi futamra első ízben próbáltunk pozitívan és bizakodva tekinteni. A hét elején már elméletben amennyire csak lehetett, ráhangolódtunk a murvás kanyarokra, de mégis jobb érzés volt azért a kvalifikáció keretében megkezdeni gyakorlatban a versenyzést. Abszolút reményekkel telve vágtunk neki a kilométereknek, ám ahogy haladtunk, egyre jobban szembesültünk azzal, hogy ez a Veszprém tényleg mumus lesz a számunkra. Szombaton újból nehezítette a dolgunkat a pop-off szelep, melynek hibája az előző futamok után szinte menetrendszerűen jelentkezett, és ezúttal sem akarta az igazat. Vasárnap újult erővel vágtunk neki a szakaszoknak, ám ennek ellenére sem jöttek a vágyott élmezőnybeli idők, így gondoltuk, most akkor kedvünkre, látványosan autózunk. Ez sem jött össze, hiszen a gátlóink annyira megsérültek a Fiestában, hogy a déli szervizben végül a csapattal egyeztetve jobbnak láttuk befejezni a futamot. Most egy nagyobb helyreállítás következik az autóban a bajnokság ózdi futamáig, és remélem, hogy sikerül mindent helyrehozni, amennyire csak lehet, így pedig a részben hazainak számító állomáson már tényleg bizonyíthatunk."

Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csõrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigroup, Multigran, Multiraktár-Assets Kft., Triál-Tech Kft., HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Öko Racing Média Kft., Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft., Nexus Gép Kft., Immo-Mont Kft., Tisza Cad Kft.

(x)

 

 

 

 

 

 

 

 

33