l1
l2


 

Tanak nyerte az Észt Rallyt

Július 17.
A hazai rajongók legnagyobb örömére Ott Tanak állhatott fel a dobogó tetejére a hétvégi Rally Estonia-n. Másodikként Hayden Paddon végzett, míg Craig Breen a harmadik helyet csípte el azon a futamon, melyet mint a három világbajnoki szereplő a finn felkészülés jegyében teljesített.

A Rally Estonia, azaz az észt rali idén is kiváló felkészülési lehetőséget a soron következő világbajnoki megmérettetésre - a gyors, folyékony és ugratókkal teli szakaszok igen hasonlítanak a finn pályákra, melyeken másfél hét múlva bizonyíthat a rali krémje. Elsősorban emiatt döntött úgy Hayden Paddon és Craig Breen csapata amellett, hogy tiszteletét teszi a rendezvényen, akik mellé még az észt rajongók legnagyobb örömére Ott Tanak is csatlakozott a Toyota Yaris WRC-vel.

Ez az első alkalom, hogy WRC-ből három gyártó is csatlakozott egy nem bajnoki versenyhez -  ezek a látványosabb, morcosabb versenyautók a 2017-es szezonban kerültek bevezetésre, így első versenykörülménybeli szereplésük után másfél év múlva jött el az alkalom egy másabb típusú eseményen való rajthoz állásra. Tanak és navigátora, Martin Jarveoja páratlan sikert aratott a Yaris WRC-vel - tizenhat szakaszból tizenegyet a legjobb idővel teljesített a Toyota Gazoo Racing idei év elején leigazolt párosa.

Hayden Paddon három szakaszgyőzelemmel lett gazdagabb, ám még így is közel egy perccel maradt el a kiwi srác az észtek kedvencétől az összetettbeli második helyen. Craig Breen számára a harmadik pozíció jutott ki, ami így is nagy dicséret, hiszen az észak-ír fiú a Citroen C3 WRC-vel egy hatodik fokozatos részen a mezőn kötött ki, pár perc időveszteséget elszenvedve, illetve két perces büntetést bezsebelve.  Az egyetlen, aki a WRC gyártók közül kihagyta az észt megmérettetést, az az M-Sport Ford volt, akik úgy döntöttek, hogy inkább a megkezdett teszteléseket folytatják ahelyett, hogy egy versenyen szerepelnének.

Egyértelműen a legnagyobb érdeklődést az új generációs WRC-k jelentették, ám a nézők csemegézhettek még izgalmas R5-ösök és régebbi fejlesztésű WRC-k csatáiból is – az előző kategória egyik ismert szereplője, Jari Huttunen például az összetettbeli ötödik helyet csípte el Hyundai i20 R5-ösével.

A régebbi WRC-k közül számunkra is ismeretes lehet az a Valrij Gorban, aki Minijét vitte táncba az észt utakra, illetve szóhoz jutott még Oliver Solberg is, aki Petter Solberg fiaként az északiaknál tinédzser kora ellenére felkapott szereplője a ralinak – a hétvégén egy Peugeot 208 R2-essel repkedett látványosan.

A 2018-as Rally Estonia végeredménye:
1. O.Tanak/M.Järveoja -Toyota Yaris WRC 1:12:31.91
2. H.Paddon/S.Marshall - Hyundai i20 Coupe WRC +59.16
3. C.Breen/S.Martin - Citroen C3 WRC +3:12.39
4. E.Pietarinen/J.Raitanen - Skoda Fabia R5 +4:01.74
5. J.Huttunen/A.Linnaketo - Hyundai i20 R5 +4:19.78
6. G.Gross/R.Mölder - Ford Fiesta WRC +4:35.32
7. V.Gorban/S.Larens - Mini John Cooper Works WRC +5:16.08
8. R.Jeets/A.Toom - Skoda Fabia R5 +5:32.07
9. R.Bundsen/R.Lostsenikov - Mitsubishi Lancer EVOVIII +6:49.26
10. R.Aus/S.Koskinen - Volkswagen +7:23.77

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33