l1
l2


 

Hadik: A nehézségek ellenére is kitartottunk

Július 20.
A Hadik András – Bacigál Igor páros a veszprémi küzdelmeket kitartóan teljesítve végeredményben egy hatodik hellyel elégedhetett meg. Az országos rali bajnokság második murvás futamán a Hadik Rallye Team kettőse szinte mindent átélt – a gumiválasztás fontossága mellett a Ford Fiesta R5-ös is okozott némi fejtörést a hétvégén, ám kitartásuk célba érkezést eredményezett.

Igen nehéz küzdelmek ígérkeztek az Országos Rali Bajnokság immáron ötödik futamának keretében. A 2018-as Veszprém Rallye ugyan rejtett magában már ismert pályákat, melyeken a Hadik Rallye Team párosa – még ha külön-külön is, de versenyezhetett az elmúlt évek folyamán, azonban ennek ellenére a fiúk nem szerették volna félvállról venni a murvás eseményt. A felkészülés fejben már napokkal a rajt pillanata előtt elkezdődött, és gyakorlatban első ízben a kvalifikációs kilométerek keretében folytathatta a munkát a Hadik-Bacigál kettős.

A pénteki nap kezdéseként lebonyolított sikeres adminisztratív és technikai gépátvételek után a késő délután folyamán Andrásék a kvalifikációs szakaszon hangolódhattak rá az igazi veszprémi murvára. A páros természetesen mindent el szeretett volna követni annak érdekében, hogy már az elején egy versenyképes teljesítménnyel iratkozzon fel az időeredményeket jegyző táblára, azonban a nagy akarat sajnos balul sült el – egy korai rajt miatt a csapat idejét törölték, így utolsóként választhatott magának rajtpozíciót a duó, ami murván nem feltétlen jelent előnyt. Akadt azonban egy sportszerű versenytárs Bodolai László személyében, aki a bajnoki címre törő Hadik-Bacigál kettős elé kérte pozícióját a szombati rajtnál.

A szombati versenynap a délutánt foglalta magába, mely négy óra utáni küzdelmeket eredményezett. A menetrend Márkó-Jutaspuszta több mint húsz kilométeres részét rejtette, mely távot egymás után kétszer tudták le a srácok a hétvége első napján. Hadikék mindkét alkalommal a hatodik időre elegendő teljesítménnyel gurultak le a szakaszról, így lényegében nagyobb probléma nélkül fejezhették be a szombatot, bízva abban, hogy az utolsó napon felszívhatják magukat, és előrébb léphetnek az összetettben.

A vasárnap, mely a futam teljes versenynapját jelentette, nem kezdődött tervszerűen Hadikék számára – a gumiválasztás kérdéskörével rendesen meggyűlt a bajuk, mely főleg az első két gyorsaságin okozott kellemetlenséget. A hajmáskéri kilométerek, a nap harmadik részeként azért megadták a plusz izgalmakat a csapatnak, ahol a Ford Fiesta R5-ös kormányszervó gondjai törtek felszínre, az ezzel kapcsolatos korábbi tapasztalat azonban meghozta gyümölcsét – a srácok tudták, hogy az autó újraindítása után minden helyreáll, ám ez a kis közjáték azért mégis kizökkenti a párost a felvett versenytempóból. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a három gyors után egy szerviz következett, mely jórészt mindenre megoldást jelentett, hiszen előnyösebb gumiabroncsok kerülhettek fel a kék oválra. Az utolsó körre érkezve Hadikék bíztak abban, hogyha eredményekben már nem is mutatkozik meg, de maguknak bizonyítani tudnak egy gondtalan autózással, azonban Veszprém abszolút nem akarta az igazat, és kegyelemdöfésnek még egy utolsó szakaszon begyűjtött defekttel gazdagította a párost a 2018-as veszprémi megmérettetés keretében.

Hadik András: "A veszprémi futam mindig is különlegessége volt a szezonnak a szokatlan murvás felületének köszönhetően. Emiatt próbáltunk óvatosan, ám bizakodva tekinteni a versenyhétvégére. Sajnos már az első negatívumot elszenvedtük a kvalifikáció keretében, mely azért mélyen bántott minket, és éreztük hatását mindkét versenynap alatt. A harmadik körben egy korai rajtot sikerült összehoznunk, amit elsőre nem is éreztünk annak, de természetesen ez benne van a pakliban, így ennek fényében vártuk a folytatást.

Ahogy haladtunk előre a kilométerekkel egyre nehezebb feladatokkal találtuk szembe magunkat – a szombati nap még talán el is ment, ám a vasárnap meglepett minket szinte mindennel. Sajnos egy rossz gumiválasztással kezdtünk, majd jött a szervó gond, amivel korábbi futamokon is találkozhattunk már, így azonnal tudtuk, mi a teendőnk – az autót leállítottuk, majd gyorsan újra is indítottuk, így rendbejött a kormány. Pár másodpercet jelentett ez, de azért mégis éreztük, hogy egy kicsit kizökkentett minket a ritmusunkból. A napközbeni szervizben másfajta gumikat tettünk a Fordra, ami érezhetően kedvezőbb volt, de az utolsó szakaszon egy defekt mégis keresztbe húzta a számításainkat.

Mindezeket figyelembe véve az összetettbeli hatodik hely így nem olyan rossz, de nem tagadom, a rajt előtt többet szerettünk volna nyújtani a veszprémi hétvégén. Most egy kis szünet következik, próbálunk feltöltődni, és augusztus végén egy félig-meddig hazainak számító eseményen szeretnénk újból bizonyítani."

A Hadik Rallye Team partnerei: Ferrion KFT, Heldig-Tax KFT-Fortuna M Taxi, Qualitool2000 KFT, Kõrös Print-Pack, Festék 96 KFT, K-Kontúr /AVON, Kutiker Produkt KFT, Kazy-Ker, Centline KFT, Gõz2 KFT, M-start-sped KFT, Zomko KFT, Busz plusz KFT, Tatai és tsa, Micro-max, Ko-Va KFT, Frekvencia 2000, Frekvencia BT, Euro-Cargo Express, Usovsko Hungary KFT, Vpt-group KFT, Slarku KFT, Zso-Sze KFT, KLA-Trans, Novel medix ZRT, Sándor Attila Antalné EV, Karlwood, Gabura Motorsport Transmission Technology, Kalmár Plusz KFT, A-HÍD, DFG.hu, baloghauto.com, Qtimax Hungary Kft.

(x)

 

 

 

 

 

 

 

 

33