l1
l2


 

Bizakodva megy a sebesség templomába a Citroen

Július 24.
A világbajnokság menetrendjének egyik leghíresebb és leglátványosabb eseményére készül a Citroen Abu Dhabi WRT. A finn ralin Craig Breen, Mads Östberg és Khalid Al-Qassimi viszi terepre a Citroen C3 WRC-jét.

A nyári szünet minden pillanatát kihasználta a Citroen csapata - a francia márka természetesen próbált azért pihengetni is a hat hét alatt, az inkább negatív tapasztalatok azonban arra ösztökölték a francia mérnököket, hogy törjék a fejüket egy még jobb, még biztosabb fejlesztésen. A lelkesedés és a felkészülés iránti vágy nem véletlen, hiszen most egy olyan futam keretében csöppennek vissza a srácok a világbajnokság mindennapjaiba, ami igen komoly koncentrációt és magaiztosságot igényel az autóban. A Citroen számára egyébként Finnország kedves emlékeket rejt, hiszen a franciák négyszer tudták behúzni az első helyet aktív pályafutásuk során (2008, 2011, 2012 és 2016). Ezek az eredmények bőven rámutatnak arra, hogy szinte tökéletes beállításokat tud generálni a csapat a jellegzetes murvás körülményekre.

Egy új elülső tengelygeometria bevezetésével, melyet Craig Breen legutóbbi észt kiruccanásán versenykörülmények között pozitív eredményekkel tesztelt, a Vörös Hadsereg bizonyítottan finomította a C3 WRC egyensúlyát. Az észak-ír fiú mellett Mads Östberg is nagy rajongója a futamnak, így nem kérdés, hogy mind a ketten szeretnének-e bizonyítani július utolsó hétvégéjén. Khalid Al-Qassimi utoljára Argentínában élvezte ki a WRC adta száguldás lehetőségét, így most örömmel ül vissza több hónap kihagyás után a C3-asba. Számára sem lesz ismeretlen a környezet, emiatt szem előtt egy magabiztos célbaérkezést tart.

ÚJ SZAKASZOK FINNORSZÁGBAN
Tekintettel a szakaszokon elérhető nagy sebességekre, a precíz és pontos itiner elengedhetetlen kelléke lesz a finn hétvégének, hiszen szinte csak erre támaszkodhatnak a repkedések során a versenyzők. A menetrend közel fele változik, összességében pedig a szakaszok 20 %-a lesz új a tavalyi felvonáshoz képest – ilyen helyszín például a shakedown-nak helyet adó Vesala, az Ässämäki, az Äänekoski vagy éppen az a Laukaa, mely teljes egészében nem, de részben mutat változást a futam zárónapján. Ha minden megvan, és a páros bízik egymásban és az autóban, akkor gond nélkül szinte a fellegekben érezhetik magukat a főszereplők.

Pierre Budar, a Citroen Racing csapatfőnöke:
"Finnország egy olyan állomás, ahol ki kell lépned a komfort zónádból ahhoz, hogy eredményt mutathass fel. Ez a futam pontosan ettől olyan nagyszerű! Miután az észt ralin versenyezhettünk és négy nappal a futam előtt lebonyolítottunk egy kis tesztet is, minden bizonnyal jól felkészültek leszünk. Ez egy olyan helyszín, mely mindegyik párosunkhoz közel áll, és a C3 WRC-ben bevezetett új fejlesztésekkel karöltve azt remélhetjük, hogy az élmezőnyben leszünk, bár tudjuk jól, hogy a verseny ismét nagyon kemény lesz."

Craig Breen:
"Az észt verseny kiváló előkészületet jelentett a számomra. Ez lehetőséget adott nekünk arra, hogy néhány dolgot megvizsgáljunk az autón, és közben szembesülhettünk azzal, hogy az új geometriával a C3 WRC még kiegyensúlyozottabb lett. Finnországban rengeteg tapasztalatot gyűjthettem már, így ebben az évben szeretném megmutatni versenyképességemet. Akadnak új szakaszok a menetrendben, mely úgy gondolom, okozhatnak meglepetéseket a hétvégén."
Rajthoz állások száma: 8
Legjobb eredmény: 3. (2016)

Mads Östberg:
"A kedvenc esemény következik! Nagyon fontos a pályabejárás során a pontos itiner elkészítése, melyre az egész hétvége épülni fog. A gumiválasztás meghatározó lehet a hétvégén, de a felület tulajdonságai miatt komoly kopásokkal azért nem kell számolnunk. Akadnak azért jó emlékeim Finnországból, a Citroen-nel például dobogón is ünnepelhettem pár éve, és nagyon jó érzés lenne egy hasonló teljesítménnyel zárni az idei finn futamot."
Rajthoz állások száma: 12
Legjobb eredmény: 3. (2013 és 2015)

Khalid Al-Qassimi:
"Finnország különleges számomra, hiszen 2007-ben itt debütálhattam. Egyedülálló az autóban az érzés a szakaszok alatt, a nagy sebességnek és a szinte soha véget nem érő ugratóknak köszönhetően. A rali kulcsa a precíz itiner, mely mondhatni a siker kulcsa is egyben. Utoljára Argentínában ültem az autóban, és az ott átélt negatívumokat szeretném most pozitív élményekkel kompenzálni. Elsődleges célom egy hibamentes hétvége."
Rajthoz állások száma: 8
Legjobb eredmény: 9. (2009)

A 2018-AS NESTE RALLY FINLAND A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 23 gyorsasági szakasz 317.26 versenykilométerrel
  • A szakaszok 21.4%-a új
  • 4 győzelem - Sebastien Loeb 2008 (C4 WRC), 2011 és 2012 (DS3 WRC), illetve Kris Meeke 2016 (DS3 WRC)
  • 200 km/h - a C3 WRC legnagyobb sebessége. Finnországon kívül ezt még Svédországban és Mexikóban tudja súrolni az autó

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33