l1
l2


 

Bizakodva várja kedvenc versenyét a Citroen

Augusztus 13.
Tizenkét német futamgyőzelemmel a zsebében bizakodva tekint a hétvége elé a Citroen Racing. Az ADAC ralin a franciák két autójukat küldik harcba - Craig Breen és Mads Östberg képviseli a csapatot a C3 WRC-vel.

A világbajnokság kilencedik állomása keretében páratlan kihívásokkal találhatják szembe magukat a résztvevők - a Rally Deutschland főszereplőinek szembe kell nézniük három, teljesen különböző típusú aszfaltos talajjal. Legutoljára Korzikán bizonyíthattak hasonló körülmények között a VB állandó résztvevői, mely szigeten a szűkös kanyarok mellett az időjárás is pluszban leszívta a párosokat a magas hőmérséklet miatt. A német futam, ahogy minden egyes megmérettetés a szezonban, izgalmas különlegességet rejt magában - a Mosel szőlőültetvények között kanyargó szűkebb, aszfaltos utak után szombaton a már megszokott katonai központ kerül terítékre. Panzerplatte aszfaltos betondarabjai esős időben különösen komoly figyelmet igényel csúszóssága miatt.

A kiszámíthatatlan időjárás miatt a helyzet tehát bonyolódhat, de a Citroen tökéletesen jól ismeri a német futam receptjét, hiszen 2001 óta egy tucat, azaz tizenkét győzelmet zsebelt be. A csapat arra törekedett, hogy átadja ezt a tapasztalatot Craig Breen-nek és Mads Östberg-nek, hiszen ez a két versenyző kapott lehetőséget idén Németországra, nem utolsó sorban pedig az öt napos intenzív tesztelés során hangolódhattak teljes mértékben rá az augusztusi kilométerekre. Miután tavaly ötödikként végzett a márka az ADAC-on, így a franciák az azóta letudott fejlesztésekre építkezve bíznak abban, hogy legalább egy kedvező pozícióval fejezhetik be az aszfaltos küzdelmeket. Mads Östberg érdekes eleme lehet a hétvégének, hiszen az előző Finnországban elért második helye kellő motivációt adhat a norvégnak a további pontgyűjtéshez.

KÜLÖNLEGES ZÁRÓ NAP
Bár a csütörtöki est nyitó szakasz most St. Wendelben zajlik, a többi gyorsasági többé-kevésbé követi a hagyományos mintát. Néhány változtatás azért történt itt-ott, beleértve a Stein Und Wein szakasz visszatérését, amely 2015-ben szerepelt a pénteki versenynapon, és a Grafschaft gyors is vendégül látja a résztvevőket vasárnap. Ez utóbbi rész egy közel 30 kilométeres távot jelent majd a zárónapon, melyet kétszer kell letudniuk a versenyben maradt párosoknak.

Pierre Budar, a Citroen Racing csapatfőnöke:
"A finnországi dobogós ünneplés után elsődleges célunk az lesz, hogy onnan folytassuk, ahol az utolsó aszfaltos megmérettetésen abbahagytuk. Korzikán megmutattuk, hogy aszfalton kifejezetten képes a jó eredményre a C3 WRC. Természetesen az időjárás ismét fontos szerepet fog játszani, és mindent próbáltunk megtenni azért, hogy a lehető leginkább felkészülten érkezzünk a rajthoz, egy komolyabb tesztelési periódust követően, amely lefedte a Mosel szőlőültetvényeket, a katonai bázist és a Saar-vidéket is."

Craig Breen:
"Alig várom, hogy visszatérjek az aszfaltra! Egy éve volt már, hogy utoljára teljes aszfaltos versenyen vehettem részt. A szombati versenynap ezúttal is meghatározó lesz, főként a katonai részek lehetnek döntő fontosságúak, de előtte pénteken, nagyon remélem, hogy megfelelő időeredménnyel tudjuk megkezdeni a német kilométereket. Több teszttel is készülhettem a most következő hétvégére, így nem tagadom, szeretnék végre dobogón ünnepelni!"

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 5. (2017)

Mads Östberg:
"A tavalyi év kivételével 2010 óta minden szezonban részt vettem a német versenyen, így nagyon jól ismerem a pályákat, és mindig is élveztem a szakaszok változatosságát, még akkor is, ha ez megnehezíti a dolgokat! Azért egy kicsit rá kell majd hangolódnunk az aszfaltos versenyzésre, de tudom, hogy számíthatok a csapat óriási tapasztalatára, melyet ezen a futamon gyűjtöttek be korábban. Így a rajt előtt azt mondom, hogy a legjobb ötben szeretnék végezni."

Rajthoz állások száma: 7
Legjobb eredmény: 4. (2012)

AZ ADAC RALLYE DEUTSCHLAND A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 18 gyorsasági szakasz, amely összesen 325,76 versenykilométert jelent
  • 9. és 10. rajtpozícióból kezdheti meg a küzdelmet Mads Östberg és Craig Breen az első versenynapon
  • 12 Citroen győzelem Németországban: Philippe Bugalski (nem világbajnoki győzelem) 2001-ben (Xsara WRC), Sebastien Loeb 2002-től 2006-ig (Xsara WRC) és 2007-től 2010-ig (C4 WRC), Sebastien Ogier 2011-ben (DS3 WRC), Sebastien Loeb újból 2012-ben (DS3 WRC), és Dani Sordo 2013-ban (DS3 WRC)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33