l1
l2


 

Hazai pályán térne vissza a győztes útra a Hyundai

Augusztus 13.
A hazai pálya előnyeit kihasználva szeretne visszatérni a dobogóra Hyundai Motorsport. Az alzenaui csapat Finnországban idén a Monte óta először lemaradt a pódiumról, Németországban azonban már tudják mi kell a győzelemhez.

A Hyundai Motorsport nem titkolt célja a német dobogón való ünneplés – a rali világbajnokság immáron kilencedik futama következik az augusztus 16-19-ei ADAC Rallye Deutschland keretében, ahol a csapat egyértelműen kihasználhatja a hazai pálya adta előnyöket három versenyzőpárosával.

A csapat nehéz hétvégét tudhatott le Finnországban július utolsó hétvégéjén a nagy sebességű kavicsos szakaszokon, és csupán egy negyedik pozícióval lehettek elégedettek, miután Portugáliában és Szardínián is a legjobbak tudtak lenni murvás körülmények között. Mindazonáltal értékes pontok megszerzése lehetővé tette, hogy mindegyik kategóriában megtartsa vezető pozícióját Neuville, Gilsoul illetve a márka.
A Rallye Deutschland különleges helyet foglal el a banda naptárában, hiszen a hazai futamot jelenti, illetve a WRC-ben megszerzett első 2014-es győzelmet is a német kilométerek hozták el. Azóta a Hyundai Motorsport valódi bajnoki versenyzővé vált, és sorra átélhette az élmezőnybeli szereplések örömét, idén pedig öt futammal a szezon vége előtt bajnoki címre esélyesként várja a folytatást. Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul egyértleműen a dicsőségért száll harcba a németeknél a Hyundai Shell Mobis World Rally Team támogatásával, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo mellett, akit utoljára Portugáliában láthattunk a csapat színeiben.

A Rallye Deutschland változatosabb kihívást jelent, mint bármely más, aszfaltos jellemzőkkel rendelkező esemény. A termékeny szőlőültetvényektől a hírhedt katonai utakig és a nyílt országutakig egy eklektikus keverék, amely megkívánja a párosok és csapatok legprofibb hozzáállását. Mindhárom duónak lehetősége nyílt arra, hogy felkészüljön a szezon augusztusi aszfaltos megmérettetésére, ugyanis a Hyundai i20 Coupe WRC-t öt nap alatt formálhatták saját magukra.

Michel Nandan, a Hyundai Motorsport csapatvezetője: "A Rallye Deutschland fontos esemény számunkra, és egy olyan hely, ahol a korábbi évek során sok kedves emlékkel gazdagodtunk. Különlegesebb, más megközelítést igényel mint a többi aszfaltos kíhivás a szakaszok egyedülálló kombinációja miatt. Az utóbbi tesztek során próbáltunk kifejezetten az aszfaltos teljesítményre összpontosítani, és bízunk benne, hogy ez alkalommal bizonyíthatja e felületen is a gyorsaságát az i20 Coupe WRC. Munkánk középpontjában a felfüggesztés, valamint a diffi állt az autó egyensúlyának javítása érdekében. A futam előtt egy nagyobb intenzív ötnapos teszt lett betervezve, ahol a szakaszokon megtalálható keverékekre próbáltunk ráhangolódni. Egy magabiztosabb teljesítményt szeretnénk felmutatni, és nagyon optimista vagyok, hogy versenyképesek lehetünk."

HMDP Németországban is
A Hyundai Motorsport fejlesztői programjának (HMDP) legénysége, Jari Huttunen és Antti Linnaketo is részt vehet az ötödik WRC2-es megmérettetésen, melyen egyértelműen bizonyítani szeretne az északi  páros, hiszen a finneknél első ízben érhették el idén a dobogót kategóriájukban. Németországban bizonyítani szeretnének, de elsődleges cél a tanulás lesz. Azért nem titkolják, hogy a finn második hely után ezúttal is egy élmezőnybeli szerepléssel lennének elégedettek.

Michel Nandan, a csapatvezető elmondta: "Jari és Antti Finnországban megmutatták, mire képesek- Teljesen magabiztosak voltak magukban és az autóban, azonban murváról most aszfaltra térünk át, így más gondolkodásra lesz szükségük. Nem az első német versenyük lesz, azonban R5-össel még nem jártak a szőlők között, így egy kis bíztatásra mindenképp szükségük lehet a csapattól.”

Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (#4 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • 2017-ben másodikként végeztek Németországban
  • 57 ponttal a bajnokság hatodik helyén toporog a norvég duó

Mikkelsen: „A német futam az egyik kedvenc eseményem. Több összetevőből álló, különleges kihívást jelentő állomás, de ha megtalálod a helyes ritmust, abszolút élvezhetővé válnak a szakaszok. Tavaly a második helyet csíptük el, így kedves emlékekkel állunk rajthoz idén. Bízom benne, hogy jó eredményt hozhatunk a hétvégén a csapatnak. Nem tagadom, eltökélt szándékom, hogy Németországban a legjobbat mutassam fel!"

Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • Kétszeres német dobogós páros, beleértve a 2014-es győzelmet is
  • 21 ponttal a bajnoki ponttábla éléről várják a folytatást

Neuville: "Négy egymást követő murvás futam után jó érzés visszatérni aszfaltra. A német rali egy nagyszerű esemény! A csapat számára hazai állomás, és lényegében félig-meddig számomra is annak mondható, hiszen a belga határhoz viszonylag közel található, így sokkal több támogatómmal találkozhatok itt. A múltban fantasztikus eredményeket értünk el, és egyszerűen feledhetetlen a 2014-ben megszerzett győzelem. A frusztráló finn hétvége után bízom benne, hogy kedvünkre tudunk majd autózni és bizonyítani."

Dani Sordo/Carlos Del Barrio (#6 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • A spanyol duó utoljára Portugáliában versenyezhetett a Hyundai színeiben
  • Sordo két német dobogós hellyel büszkélkedhet (2014-ben és 2016-ban is másodikként ünnepelhetett)

Sordo: "Nagyon örülök, hogy ismét versenybe szállhatok. A most következő esemény nagyon kedves a csapatomnak, hiszen nemcsak a hazai futamot jelenti a Hyundai számára, hanem sok első élményt élhetett itt át a banda. Ugyan aszfaltról beszélhetünk, de nem lesz egyszerű a menet a felszín különbözősége miatt. Ha esik az eső, akkor gyakran csúszósak, sárosak a kanyarok, így az időjárásra nagyon oda kell figyelni. Tudjuk, hogy erős versenytársakkal állunk szembe, így egy magabiztos eredmény mindenképp pozitívum lenne a számunkra."

Jari Huttunen/ antti Linnaketo (#40 Hyundai i20 R5)

  • A 2018-as finn futamon ünnepelték első WRC2-es dobogójukat a HMDP színeiben
  • Először érkezik a finn páros Németországba a Hyundai i20 R5-össel

Huttunen: "Nagyszerű érzés volt hazámban a dobogón ünnepelni. Nemcsak a rajongóknak bizonyítottam ezzel, hanem magamnak és természetesen a csapatnak is. Most egy aszfaltos futam következik, mely más megközelítést igényel, azonban úgy érzem, készen állunk rá. A német szakaszokat lényegében ismerem, de R5-össel még soha nem versenyeztem itt, így a tanulás az elsődleges cél, de természetesen mindent el fogok követni annak érdekében, hogy egy versenyképes eredménnyel fejezzem be az augusztusi kilométereket."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33