l1
l2


 

Tanak és a Toyota duplázott Németországban

Augusztus 19.
Megvédte címét a Német Ralin a Toyota észt versenyzője, Ott Tanak Finnország után sorozatban második futamgyőzelmét ünnepelhette a célban. A drámai vasárnap végén Thierry Neuville szerezte meg a második helyet, Esapekka Lappi pedig a dupla dobogóhoz segítette csapatát.

Bár mindössze három gyorsasági szakasz szerepelt az idei Német Rali befejező napjának programjában, drámai eseményekből így sem volt hiány a harmadik versenynapon. Az előzetes várakozásoknak megfelelően minden érintett támadásba lendült a dobogós helykért, aminek már a nyitó szakaszon augusztusi csillaghullás lett az eredménye.

A sort a Citroen norvég versenyzője, Mads Ostberg kezdte, aki lecsúszott az útról, minek következtében harcképtelenné vált a C3 WRC. Ezt követően Dani Sordo kalandozott el a szőlőtőkék között., a Hyundai spanyol versenyzője még visszatalált a pályára, de a betört szélvédő miatt szinte alig látott ki az autóból. Csaknem két perc hátrányt szedett össze a nyitó szakaszon, de a következő gyorsaságira már nem jutott el, a túlmelegedő motor megálljt parancsolt a spanyol párosnak.

Ezzel azonban még nem volt vége, Jari-Matti Latvalát ezúttal a technika ördöge érte utol, a Yaris WRC hajtása megadta magát a vasárnapi nyitó szakaszon. A második hely így a bajnoki ponttáblázat éllovasa ölébe hullott, Thierry Neuville köszönte szépen és a célig megőrizte a második helyet, míg a harmadik helyre Esapekka Lappi kapaszkodott fel.

A hátralévő két szakaszon már nem változott az élmezőny sorrendje, Ott Tanak így sorozatban második futamgyőzelmét ünnepelhette mind a Német Ralin, mind a 2018-as bajnokságban. "Ez volt pályafutásom eddigi legnehezebb futamgyőzelme." - mondta Tanak a célban, aki Neuville-lel szemben 10 ponttal csökkentette hátrányát a bajnokságban. "Kemény csatákat vívtunk a hétvégén és ennek megfelelően keményen is nyomtuk. A pénteki szőlőültetvények között nagyon otthonosan éreztem magam, szombaton azonban már nem voltam annyira magabiztos, de a csapat nagyon sokat javított az autón az ebédszünetben. Ma már csak vigyázni kellett a helyünkre és nagyon boldogok vagyunk az egész csapattal, nagyon erősek voltunk ezen a hétévégén. Ami a bajnokságot illeti, jó irányba tartunk, de továbbra is csak a következő versenyre koncentrálunk, úgyhogy most igyekszünk felkészülni a lehető legjobban a Török Ralira."

"Kihívásokkal teli hétvége volt, úgyhogy ennek fényében különösen örülünk a második helynek!" - mondta Neuville a verseny végén. "Egy picit sikerült növelnünk előnyünket a bajnokságban és volt az elsődleges célunk ezen a versenyen. Bíztam benne, hogy a Power Stagen sikerül még pár pontot elcsípni, de hibáztam, tolatnom kellett és ki is estem a ritmusból. Bár a hétvégén kiegyensúlyozott teljesítményt tudtunk nyújtani, de nem voltunk magabiztosak. A harc a bajnokságban egyre fokozódik, ami valószínűleg a szezonzáróig már nem változik."

"Nehéz hétvége volt, de viszonylag sima volt, szerencsére nem volt különösebb gondunk, ami most dobogót ért."" - mondta a pályafutása legjobb aszfaltos eredményét ünneplő Lappi. "Tegnap és ma reggel a versenytársaknak kijutott a drámából, de ilyen a rali, korábban ezt már mi is megtapasztalhattuk. Szerintem kell még néhány kilométer, hogy kiismerjem az autó határait, amikor már koszosak ezek az utak. Nincs sok lehetőség hibázni, amit most mindenképp szerettem volna elkerülni."

Ahhoz képest, hogy a verseny felénél még a kilencedik helyen is állt, Sebastien Ogier, a rali második felében Sebastien Ogier kihozta magából és a Fiesta WRC-ből a maximumot. A power stage győzelmével és az abszolút negyedik hellyel, mindössze két ponttal kevesebbet vihet haza, mint Neuville. Tanak viszont sorozatban két futamgyőzelemmel felzárkózott a franciára, az észt pilóta hátránya immár csak 13 pont.

Boldogan zárta élete első WRC-s aszfaltos versenyét Teemu Suninen, aki az ötödik helyen érkezett célba. Ez idei második legjobb eredménye, sorozatban pedig már ötödször zárt pontszerző helyen a Ford ifjú finn versenyzője. Suninen mögött Andreas Mikkelsen következik a hatodik helyen, hetedikként pedig a Citroen egyetlen talpon maradt versenyzője, Craig Breen zárta a versenyt. A nyolcadik helyet a hazai közönség legnagyobb örömére egy német versenyző, Marijan Griebel szerezte meg egy DS3 WRC-vel, akit a WRC2 kategória győztese, Jan Kopecky követett az abszolút kilencedik helyen.

Ki gondolta volna, hogy Kalle Rovanpera éppen az aszfaltos német ralin egy R5-ös autóval szerzi majd meg első világbajnoki pontját, pedig éppen ez történt, a fiatal reménység az abszolút 10 hely mellé a WRC2 második helyét is elkönyvelhette. A kategória harmadik helyét egy Skodás versenyző szerezte meg, köszönhetően az olasz Fabio Andolfinak.

A folytatásban Törökországba látogat a világbajnokság mezőnye, szeptember 13.-16. között a Marmaris Rally Turkey-n folytatódik a küzdelem.

A Német Rali végeredménye:
1. Ott Tanak/M. Jarveoja, Toyota Yaris WRC 3:03:36.9
2. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC +39.2
3. Esapekka Lappi/Janne Ferm, Toyota Yaris WRC +1:00.9
4. S. Ogier/J. Ingrassia, Ford Fiesta WRC +1:34.5
5. Teemu Suninen/Mikko Markkula, Ford Fiesta WRC +2:02.9
6. A. Mikkelsen/Anders Jaeger, Hyundai i20 Coupe WRC +2:13.8
7. Craig Breen/Scott Martin, Citroen C3 WRC +2:39.1
8. Marijan Griebel/Alexander Rath, Citroen DS3 WRC +10:41.2
9. Jan Kopecky/Pavel Dresler, Skoda Fabia R5 +13:12.8
10. K. Rovanpera/Jonne Halttunen, Skoda Fabia R5 +13:16.6...

Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33