l1
l2


 

Bemutatta ügyfeleinek az R5-ös Polo-t a Volkswagen

Szeptember 4.
Közeleg az R5-ös Volkswagen hivatalos bevezetése, ennek örömére pedig a németek pontos számokkal is elkápráztatnak minket - Európában és Dél-Amerikában már tizenöt autó talált gazdára, és ez a szám szinte napról-napra egyre nő.

A Volkswagen rajongóknak nem kell sokáig nélkülözniük kedvencüket a rali pályákról – a Polo WRC 2013 és 2016 között mutatott páratlan sikereket követően hamarosan érkezik a kistestvér, az R5-ös változat. Az egyesület nem kevesebb, mint tizenöt eladott példányban már most, a homologizáció előtt biztos – a Polo GTI R5-ösből kerül Ausztriába, Belgiumba, Finnországba, Olaszországba, Paraguayba, Portugáliába és Svédországba. Az FIA általi véglegesítésre még pár hetet várni kell, de a németek már most bemutatták az ügyfeleknek legújabb fegyverüket.

A privát csapatok képviselői ellátogattak Hannover központjába, ahol a közeli sulingeni tesztközpontban a 200 kW-os (272 LE) négykerékhajtású járgányt a tesztvezető Dieter Depping (D) kíséretével vehették szemügyre.

"A Polo GTI R5 a mai napig mintegy 9000 tesztkilométert tudott le, melynek fele murva, fele pedig aszfalt utakon zajlott le.” - magyarázta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. „Az egész fejlesztő csapat keményen dolgozott és első osztályú eredményt mutatott fel, amit az ügyfelek kezdeti reakciói is megerősítettek."

"A bevezető munkamenet visszajelzése rendkívül pozitív volt." - tette hozzá Juliane Gründl, a Volkswagen Motorsport értékesítési vezetője. "Szinte minden csapatnak van már kész terve a 2019-es szezonra, és alig várom, hogy hivatalosan is a kezükbe adjuk a Polo GTI R5-öst."

VERSENYKÉPES DEBÜTÁLÁSBAN BÍZIK A SPANYOL RALI KERETÉBEN A VOLKSWAGEN MOTORSPORT

A Polo GTI R5 homologizációját 2018. október 1-re tervezik. Az engedélyezés előtt azonban a modellnek el kell érnie a tízezer tesztkilométert. A rali világbajnokság WRC2 kategóriáján kívül az új fejlesztés fellelhető lesz például az Európa Bajnokság és számos nemzeti bajnokság mezőnyében is. „A specifikáció meghatározásánál komoly figyelmet fordítottunk arra, hogy egyes csapatok szakemberei számára is könnyű legyen a Polo GTI R5 technikai támogatásának elsajátítása.” - mondta el Jan-Gerard de Jongh, a Polo GTI R5 műszaki projektmenedzsere, aki Sebastien Ogier versenymérnökeként is komoly eredményekkel büszkélkedhet.

Az első vevőautók kiszállítása előtt azért egy világszintű bizonyításra készül a csapat – a spanyol világbajnoki futamon október 25-28. között tervezik az autó hivatalos bevezetését a rali világába. A márka utoljára 2016-ban Ausztráliában volt részese a legjobbak mezőnyének. "Spanyolországban rögtön két autóval tervezünk versenyezni." - mondta el Sven Smeets. "Célunk természetesen az új Polo GTI R5 versenyképességének bemutatása a legmagasabb szinten és különböző felületeken."

(x)

 

 

 

 

 

 

 

 

33