l1
l2


 

Török örömben bízik a Citroen

Szeptember 12.
Bátran tekint az ismeretlenbe a Citroen Racing - a múltbéli sikerekre alapozva bizakodva várják a szezon vadiúj, a francia csapat három C3 WRC-vel száll harcba a hétvégén, Mads Östberg, Craig Breen és Khalid Al-Qassimi vezénylésével.

Izgalmas pillanatokban és sikeres szereplésben reménykedik a Citroen Racing a rali világbajnokság idei régi-új helyszínén, Törökországban. A csapat korábban a Xsara WRC-vel aratott első murvás győzelemmel hívta fel magára a figyelmet, ebből táplálkozva pedig eredményes C3-as versenyzésben reménykednek a csapattagok.

MARMARIS KÖZPONTÚ TÖRÖK FUTAM
Törökország nyolc éve ugyan már vendégül látta a rali krémjét, hogy murvás terepen összecsapjanak az országban, ám idén még a 2010-es rendezvényen való szereplés sem jelent előnyt. A központ költözött, és Marmaris tengerparti hangulata várja szeretettel a főszereplőket és az érdeklődőket egyaránt. Érdekességképpen a központok - idén a rali a török ??riviérán fekvő Marmaris-ban helyezkedik el, korábban pedig Kemer (2003, 2004, 2005, 2006 és 2008) és Isztambul (2010) adott otthont az eseménynek. A helyszíni mozgás ellenére a futam jellemzői és nehézségei nagyrészt változatlanok maradnak, és a Szardínia rali illetve az Akropolisz rali keverékeként lehet jellemezni a török szakaszokat. A Törökországba ellátogatott FIA és WRC illetékesek által előzetesen benyújtott visszajelzések azt sugallják, hogy a verseny technikailag nehéz lesz, kőszirtekkel tarkítva, laza kavicsos utakon, amelyek többszöri áthaladásra letisztulnak. A gumiabroncsok és fékek nemcsak a terep nehézségeinek lesznek kitéve, hiszen e jellemzők mellé csatlakozik még a nagyon magas hőmérséklet.  A hétvége az egész mezőny számára ismeretlen lesz, a Citroen Total Abu Dhabi WRT tagjai mindazonáltal eltökélték, hogy nem szeretnének elmaradni az élmezőnytől, és a legtöbbet fogják kihozni a gyors ütemű itinerekből, az alkalmazkodási képességükből és az improvizációs érzésükből.  Ne feledkezzünk meg arról, hogy a márka az országban rekordszámú győzelmet aratott, és megnyerte a WRC részeként tartott hat gyűlés közül négyet.

A RÉSZTVEVŐK IGAZI TESZTJE
A csapat minden bizonnyal jól felkészült a versenyre egy háromnapos teszt keretében Aude-ban, melyről úgy gondolják, hogy a leggyakrabban használt tesztbázisok közé tartozik. Míg Mads Östberg és Craig Breen megpróbálják kihozni a kedvező kiindulási helyzetüket a nyitó napon (nyolcadik és kilencedik rajtpozíció), eközben a csapat a szezon negyedik pódiumának biztosítására törekszik. A harmadik tag, Khalid Al Qassimi részprogram keretében csatlakozik a srácokhoz, így az egyesült arab emírségekbeli versenyző egy biztos célbaérkezést tűzött ki maga elé célként. A nagy menet csütörtökön este kezdődik egy szuperspeciál keretében a városközpontban, míg az igazi kihívás pénteken reggel kezdődik, és egészen vasárnap kora délutánig izgulhatunk a győztes kilétéig.

Pierre Budar, a Citroen Racing csapatfőnöke: "A következő futam mindenki számára új, így a csapatok és a versenyzőpárosok egyenrangúak lesznek. Úgy gondolom, nyitott verseny előtt állunk. A megbízhatóság az egyik legfontosabb tényezője lesz a hétvégének, és tudjuk jól, hogy számíthatunk a C3 WRC erejére. Jól lehet, szilárd alapunk van, azonban fel kell készülnünk arra, hogy az ismeretlen körülmények gyors beállításkorrigálást igényelhetnek, mely során ügyelünk kell arra, hogy ne zökkenjünk ki se mi, se a párosok a versenykörülményekből. Összességében bizakodva tekintünk a hétvégére."

Craig Breen: "Célunk az, hogy a nyitónapon oly mértékű előnyre tegyünk szert, amennyi kitelik tőlünk. Ha ezt első lépésként sikerül teljesítenünk, akkor már csak a megszerzett pozíciót kell őriznünk a rákövetkezendő versenynapokon. Nehéz bármit is mondanom még a futamról, hiszen egyelőre csak a szervező által segítségünkre adott felvételekből láthatjuk, mire kell számítanunk. Egy biztos – kemény menet lesz, ahol mindenki egyenlő feltételekkel várja a szakaszokat."

Rajthoz állások száma: 1
Legjobb eredmény: 22. (2010)

Mads Östberg: "Forró, igazi nyári hétvégére számítunk. Technikailag nehéz és igényes futam lesz az autók számára, és ez az, amire megpróbáltunk felkészülni a három napos teszt keretében. Őszintén szólva, úgy érzem, magabiztos vagyok, hiszen ez a felület mindig is a szívem csücske volt. A C3 WRC még hatékonyabb és könnyebb vezetni, mint Szardínián volt, így abszolút reménykedve várom a hétvégét."

Khalid Al-Qassimi "Nagyon örülök, hogy ismét a C3 WRC-ben foglalhatok helyet. Külön öröm, hogy ezt egy olyan eseményen tehetem meg, mely régóta nem szerepelt már a naptárban. Mindig izgalmas az új szakaszokon való küzdelem, különösen most, amikor meglehetősen nehéz körülmények között versenyezhetünk. A hétvége kulcsa véleményem szerint az autóval való közös hang minél korábbi megtalálása lesz."

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 33. (2005)

A RALLY TURKEY A CITROEN SZEMSZÖGÉBÕL
17 gyorsasági szakasz, amely összesen 312,44 versenykilométert jelent
33 Celsius fok - Marmarisban a hétvégén várható maximális hőmérséklet

A Citroen hat rajthoz állásból négyszer a legjobbnak bizonyult: Carlos Sainz 2003-ban (Xsara WRC), Sebastien Loeb 2004-ben és 2005-ben (Xsara WRC), majd 2010-ben (C4 WRC)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33