l1
l2


 

Tanak az élen találta magát Törökországban

Szeptember 15.
Thierry Neuville majd Sebastien Ogier is elvérzett a Török Rally második versenynapján, Craig Breen autója porig égett. Az összetett első helyet Ott Tanak foglalta el, mögötte csapattársa, Jari-Matti Latvala következik, a harmadik helyről Hayden Paddon várja a befejező napot.

Péntekhez hasonlóan szombaton is kőkemény erőpróval vette kezdetét a Török Rally, a szervezők ezúttal egy 35 kilométeres pályát szervíroztak a talpon maradt mezőnynek, a Yesilbelde névre keresztelt gyorsasági pedig hamar bevonult a történelemkönyvbe, hiszen a pénteki esti első három helyezett páros és Craig Breen is megemlegeti ezt a 35 kilométert. A szombati kört még egy 22 és egy 12 kilométeres pálya egészítette ki, melyen szokás szerint délelőtt és délután is végig haladt a mezőny.

Parázs csatára volt tehát kilátás a rali második napján, hiszen pénteken a dobogós helyeken álló Neuville-Ogier-Mikkelsen triót 3 másodpercnél is kevesebb választotta el egymástól, azonban a főszerepet mégsem elsősorban a versenyzők játszották.

A csillaghullás rögtön a nyitó szakaszon megkezdődött, ahol az élen álló Thierry Neuville került komoly bajba, amikor kiszakadt az i20 WRC bal első felfüggesztése. A belga páros ugyan még beevickélt a szakasz céljába, majd nekiálltak a javításnak, de ezzel csak annyira mentek, hogy vissza tudtak vergődni szervízparka, a versenynap számukra véget ért. Az első helyet ekkor az a Sebastien Ogier szerezte meg, aki a nyitó szakaszon szenzációsat autózott, a másodikként célba érő Ott Tanakra is több min 22 másodpercet vert.

Ekkor úgy tűnt Ogier számára nem is alakulhatnának jobban a dolgok, azonban a folytatásban jött a fekete leves. A rövid 10 kilométeres pályán eltört a jobb első lengőkar a Fiesta WRC-ben, ekkor azonban még viszonylag szerencsésnek vallhatta magát, hiszen tetemesebb hátrány nélkül lejött a gyorsról, majd etapon sikerült orvosolni a műszaki hibát, így folytatni tudták. Igaz hat perc késés miatt egy perc büntetést kellett elkönyvelniük, amivel az összetett negyedik helyére csúsztak vissza. Az igazán nagy baj a második kör nyitószakaszán történt, amikor Ogier bevallása szerint pályafutása egyik legbutább hibáját követte el:

"Az egyik hajtű kijáratában voltunk, amit rögtön egy másik követett, szinte egy helyben álltunk. Nem figyeltem jól Julien-re, későn fékeztem, lecsúsztam az ívről és megállított egy fa. Az autó nem sérült meg, visszafordultam, de a talaj olyan lágy volt, hogy lecsúsztunk az útról és elakadtunk."

Ogier ezzel nagyon értékes pontoktól esett el, hiszen egy dobogós hellyel is sokat faraghatott volna Neuville-lel szembeni hátrányából, így azonban mindketten Ott Tanak malmára hajtották a vizet, aki valószínűleg kiröhögte volna azt, aki péntek délben azt mondja neki, hogy másnap nagyjából ilyenkor már vezetni fogja a versenyt.

Márpedig így történt, amihez kellett még Andreas Mikkelsen balszerencséje is. A nap felénél még élen álló norvég pilóta autója sem bírta a Yesilbelde-t, az i20 WRC hajtása adta meg magát, a nap hátralévő részét hátsókerekes autóval teljesítette Mikkelsen. Craig Breen is megemlegeti ezt a szakaszt, az ír fiú autójából a szakaszon füst ütötte fel a fejét. Breen többször is megállt, hogy ellenőrizze mi a baj, azonban ekkor már nyoma sem volt a füstnek majd a szakasz céljában ismét szemügyre vette a C3-ast, amikor hirtelen az autó jobb hátulja lángba borult és pillanatok alatt porig égett. A nap áldozatai közé tartozik még Esapekka Lappi, aki a 10. gyorsaságin bukott, Mads Ostberg pedig turbó hiba miatt búcsúzott a versenytől.

Ott Tanak köszönte szépen az első helyet, amit a nap végéig már nem is engedett ki a kezei közül, az utolsó napi négy gyorsaságinak így 13,6 másodperces előnnyel vághat neki. Tanak számára a jó hír még az, hogy mögötte csapattársa, Latvala következik, a Toyota így sorozatban akár harmadszor is győzelmet és dupla dobogót is ünnepelhet, hiszen a harmadik helyen álló Hayden Paddon hátránya már több mint egy perc az első helytől.

Mikkelsen a hátsókerekes Hyundai-jal háromperces hátránnyal zárta a napot, amihez még kapott egy kis büntetést így az összetett ötödik helyről folytathatja A negyedik helyre a Ford egyetlen "talpon maradt" versenyzője, Teemu Suninen csapott le. Remekül alkalmazkodott a kegyetlen körülményekhez Henning Solberg, aki hosszabb kihagyás után egy R5-ös Fabiával tért vissza a világbajnokság vérkeringésébe, és aki két nap után az abszolút hatodik helyen áll. Az első nap betliző Elfyn Evans a hetedik helyen érkezett a nap végi célba, míg a WRC2 éllovasa, Jan Kopecky az abszolút nyolcadik helyről várhatja a vasárnapi pályákat. A WRC2 második harmadik helyén helyet cserélt egymással Simone Tempestini és Chris Ingram, akik az abszolút kilencedik és tizedik helyen követik egymást.

A Marmaris Török Rally állása a 2. nap végén:
1. Ott Tanak/M. Jarveoja, Toyota Yaris WRC 3:34:22.0
2. J-M. Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +13.6
3. Hayden Paddon/S. Marshall, Hyundai i20 Coupe WRC +1:11.0
4. Teemu Suninen/Mikko Markkula, Ford Fiesta WRC +3:22.7
5. A. Mikkelsen/Anders Jaeger, Hyundai i20 Coupe WRC +6:25.9
6. Henning Solberg/Ilka Minor, Skoda Fabia R5 +11:56.0
7. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +16:49.5
8. Jan Kopecky/Pavel Dresler, Skoda Fabia R5 +17:06.4
9. S. Tempestini/S. Itu, Citroen C3 R5 +17:50.9
10. Chris Ingram/Ross Whittock, Skoda Fabia R5 +18:38.7...

Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33