l1
l2


 

Bizakodó Citroen érkezik Wales-be

Október 2.
Két autóval támad a Citroen Racing a világbajnokság walesi versenyén. A francia csapat a félig-meddig hazai pálya előnyeit élvező Craig Breent és Mads Östberget küldi harcba azon az állomáson, ahol a kiszámíthatatlan és egyben csúszós kanyarok bármilyen meglepetéssel szolgálhatnak október második hétvégéjén.

Bár a walesi erdei szakaszok szinte ösztönzik a versenyzőpárosokat a mindent bele érzésre, ám az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ez pontosan az az állomás, ahol abszolút szükség van a hidegvérre és a gyors, pontos improvizációra. Nagyon sok helyen csúszós, saras részek lephetik meg a versenyzőket, ahol a gumiabroncsok tapadásának megbecsülése lehet a győzelem kulcsa. Mindezek mellé érkezhet a köd, ami nehéz látási viszonyokat eredményezhet, ám a futam a megszokottól három héttel korábban kerül megrendezésre, így majd eldől, hogy az időjárás október második hétvégéjén éppen melyik oldalát szeretné megmutatni. A kiszámíthatatlan körülmények akár még kedvezőek is lehetnek, főleg annak a Craig Breennek és Mads Östbergnek, akik a Citroen C3 WRC-t úgy viszik táncba,hogy korábban már volt szerencséjük átélni a walesi különleges utakat. Tizenkét illetve hét korábbi szereplés a szigetországban már pontos képet ad arról, hogy mire és hogyan készülhetnek fel a franciák reménységei. Mads kétszer is befejezte a dobogón a walesi küzdelmeket (2011-ben a második helyet míg a harmadik pozíciót 2014-ben csípte el), az utóbbit pedig a Citroen színeiben követte el. Mindkét páros biztosította csapatát arról, hogy a frissített autóban jól érzik magukat, és remélik, ezt a bajnokság tizenegyedik futamán bizonyítani is tudják.

VÁLTOZATOS IDŐJÁRÁSI VISZONYOK DIKTÁLHATJÁK A TEMPÓT
Az időjárás valószínűleg ismét fontos szerepet játszik majd a futamon. Ha esni fog az eső, Mads és Craig pénteki (tizedik és tizenegyedik) kiinduló pozíciója súlyos hátránynak bizonyulhat, hiszen az utak egyre csúszószabbak lesznek az autók elhaladtával. Ha szárazság lesz, lényegében akkor sem autózhatnak felhőtlenül a Citroenes srácok. Ez utóbbi körülmények mellett az átlagsebesség akár drasztikusan is megnőhet, ám várhatóan nem lesz annyi napsütés, hogy az erdők övezte kanyarokat felszárítsa a futam időpontjára. A legkeményebb nap szombaton várható – 150 versenykilométert szervizpark nélkül kell letudniuk a párosoknak, így bármilyen technikai hiba kiállást eredményezhet.

Pierre Budar, a Citroen Racing Team csapatfőnöke: "Habár az időjárás nagyban befolyásolhatja a nyitónap teljesítményét, mindent megteszünk annak érdekében, hogy a lehető legjobb teljesítményt érjék el a srácok. Mindkét versenyzőnk, Craig és Mads is nagyon kedveli ezt a szokatlan eseményt, és egészen jól ismerik az erdei kihívásokat, így bizakodva tekintenek a világbajnokság walesi megmérettetésére."

Craig Breen: "Közel van az otthonomhoz ez a futam, így nyilvánvalóan különleges esemény ez a számomra, illetve ahogy visszagondolok az előző évekre, nagyon jó emlékekkel gazdagodtam itt. Nagyjából ismerem a szakaszokat, és ez az esemény előtti teszten be is bizonyosodott. Nem titkolom, szeretnék jó eredményt elérni. A tapadás kiszámítása kulcsfontosságú lesz, és meg kell bízni az érzéseidben, melyek az előző évek tapasztatai alapján törnek felszínre. Ha száraz időnk lesz, akkor szintén nagy figyelmet kell fordítanunk a gumikra, hogy a durva, kavicsos felületet határozottan állja majd."

Rajthoz állások száma: 7
Legjobb eredmény: 12. (2010)

Mads Östberg: "Egy olyan verseny következik most, amit nagyon kedvelek. Sokszor voltam itt, és szerencsére több pozitív élményem van, mint negatív. Tavaly a C3-as egészen jól érezte magát ezeken az utakon, ám az idei futam előtti teszten valahogy még akaratosabbnak éreztem az autót. Így abszolút izgatottan várom a rajtot."

Rajthoz állások száma: 12
Legjobb eredmény: 2. (2011)

A WALES RALLY GB A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 23 gyorsasági szakasz 318,34 versenykilométerrel
  • Szombaton 150,24 versenykilométer szerviz nélkül
  • 3 walesi győzelem a Citroen mérlege: Sebastien Loeb 2008-2010 (C4 WRC)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33