l1
l2


 

Hadik nyerte a Mecsek Ralit

Október 15.
Hadik András szezonbeli harmadik futamgyőzelmével zárult az idei Mecsek Rali – az első két helyet ezúttal egy-egy Ford szerezte meg, hiszen a második helyen Turán Frigyes érkezett célba, a legjobb Skodás Vincze Ferenc lett, aki a dobogó harmadik fokára állhatott.

Az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye az idei rali bajnokság hetedik állomását jelentette, és a hagyományokhoz híven a futamon résztvevő párosok a Mecsek igazi erdei gyorsasági szakaszain dönthették el az értékes bajnoki pontok sorsát két versenynap alatt. Pénteken egy nézőcsalogató Plaza prológgal hangolódhattak a hétvégére a nevezők, mely egy kilométeres részen Turán Frigyes terelgette leggyorsabban a Ford Fiesta R5-öst. Mögötte ekkor egy másodperccel érkezett az a Velenczei Ádám, aki a jó kezdés ellenére a kilométerek előrehaladtával nem feltétlen tudhat magának sikeres versenyhétvégét.

Szombaton, az első teljes versenynapon nem kezdtek korán a srácok – negyed 12 magasságában történhetett meg az első rajtoltatás Máré várán. A több mint tizenkét kilométeres részen a Korda Racing színeiben Velenczei Ádám parádézott – a Skodával azonnal egy szakaszgyőzelemre tett szert. Az öröm azonban tényleg korai volt, hiszen a második mecsekpölöskei részen már meg is pecsételődött Ádám sorsa – árkot fogott, így a kezdeti sikeres lendület ellenére sajnálatos módon ezt követően már csak a pálya széléről követhette a versenytársak küzdelmeit.

Mecsekpölöske teljesítését követően Hadik András ragadta magához a stafétabotot – a miskolci versenyző hatalmas akarattal és új navigátorral tervezte meghódítani a Bükk környékéről érkezve a Mecseket, mely végeredményben a terv szerint pontosan sikerült. András mellé Deák Attila érkezett, aki korábban megszerzett navigátori tapasztalatait elsőre sikeresen átültette az R5-ösbe, ahogy azt az eredmény is mutatja. A futam végén ugyan a pároshoz még hozzácsaptak egy 10 másodperces büntetést, azonban a helyzeten ez sem változtatott – az előny ugyan a felére csökkent, de a dobogó legfelső foka biztos.

A futam második leggyorsabb versenyzőpárosa Turán Frigyes és Bagaméri László lett. A szintén Ford Fiestával mozgolódó páros a vasárnap reggeli legelső szakaszon, Golgotán nagyon odatette magát, és a szakaszgyőzelemnek köszönhetően 5 tizedre csökkentette hátrányát Hadikékkal szemben. Ez tényleg csak hajszálnyi különbség volt, azonban a rákövetkező orfűi körgyorson végül csak egy hatodik időt értek el, mellyel a hátrány nemhogy stagnált, hanem jelentősen erősödött. Végeredményben egy húsz másodperc választotta el Fricit az első helytől – a büntetés után pedig ez csökkent le felére.

A dobogó legalsó fokára a hétvége folyamán szinte minden egyes percben az autóval kőkeményen küzdő Vincze Ferenc érkezett újdonsült navigátorával, Bacigál Igorral. A Skoda Fabia R5-ös nem volt toppon a hétvégén – szombaton gátló és váltógondok nehezítették a kilométereket, és az autó tökéletlensége egészen vasárnap délig kitartott. Az utolsó szakaszra azonban magára talált a cseh remek, és kárpótlásul egy szakaszgyőzelmet autózott Feriéknek.

A Mecsek Rallye negyedik helyét Kazár Miklós csípte el, aki után a helyi szurkolók kedvence, Ranga Péter következett a nem mindennapi Lancia dizájnnal megjelenő Skodával. Hatodiknak Bodolai László jelentkezett, aki a záró részen mutatott teljesítmény miatt búcsúzott el az ötödik pozíciótól – a Ford sokat csúszkált, és a fék is melegedett, így végül a biztos célba érkezést választva döntött a szakaszon diktált sebességről.

Az ORC bajnokság leggyorsabb versenyzője Matics Mihály lett, aki mögött Hevesi István következett. E kategória dobogósainak sorát Gyarmati Ariel és társa, Kocsis György zárja.

A 2018-as 52. Mecsek Rallye végeredménye:
1. Hadik András/Deák Attila – Ford Fiesta R5 1:27.03.6
2. Turán Frigyes/Bagaméri László – Ford Fiesta R5 +10.3
3. Vincze Ferenc/Bacigál Igor – Skoda Fabia R5 +28.7
4. Kazár Miklós/Tóth Zsolt – Skoda Fabia R5 +1:10.4
5. Ranga Péter/Holczer Dániel – Skoda Fabia R5 +2:00.1
6. Bodolai László/Popovics László – Ford Fiesta R5 +2:02.8
7. Trencsényi József/Verba Gábor – Skoda Fabia R5 +3:15.5
8. Kovács Antal/Istovics Gergely – Ford Fiesta R5 +3:18.7
9. Matics Mihály/Németh Gergely – Mitsubishi Lancer +4:49.1
10. Lencse Zoltán/dr.Kovács A. – Ford Fiesta R5 +4:53.7

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33