l1
l2


 

Bodolai: "Orfű vitt mindent!"

Október 19.
Az utolsó kilométerek történései pecsételték meg Bodolai László és Popovics László sorsát az elmúlt hétvégi pécsi futamon. A Ford Fiesta R5-össel rajthoz álló páros az ötödik pozícióra volt esélyes, ám az orfűi záró kör felülírta a terveket, így a vasárnap délutáni célban az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye összetettbeli hatodik helyért járó pontjait zsebelhették be.

Október második hétvégéjén az Országos Rallye Bajnokság immáron hetedik állomása került megrendezésre Magyarország déli részén. Az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye a már megszokott két versenynappal állt a résztvevő párosok rendelkezésére, azonban pénteken egy nézőbarát prológgal melegíthettek be a versenyzők. A futam első napján viszont nemcsak az egy kilométeres kihívással kellett szembenézniük Bodolaiéknak, hanem a délelőtt folyamán át kellett esniük a szokásos adminisztratív illetve technikai ellenőrzéseken, mely után következhetett a készülődés a pécsi plaza parkolójában kijelölt prológ teljesítésére pénteken késő délután. Lényegében a menet nem kezdődött rosszul, hiszen a legjobb négyben végzett a Hadik Rallye Team párosa, ám az igazi megmérettetések és küzdelmek a Mecsek szakaszaira maradtak, melyek szombat reggeltől várták a versenyzőket. A kezdeti lendület azonban nem sok mindent jelenthet - ezt nagyon jól tudta Bodolai Laci is, hiszen a gyorsasági szakaszok más megközelítést igényelnek, és tényleg minden egyes méter és kanyar számíthat a Pécs melletti hegyi utakon.

A két versenynap nem kevesebb, mint 172 versenykilométert foglalt magába, melynek több mint a felét szombaton kellett letudniuk a rajthoz álló párosoknak. Bodolai Laciék reggele kicsit nehézkesen indult, hiszen a nyitó részen, Máré várán és a rákövetkező mecsekpölöskei gyorsaságin egyaránt az összetettbeli tízedik időre futotta – ez utóbbin egy jóváírt idő került a nevük mellé, hiszen Velenczei Ádám, akivel a bajnokságban is komolyan küzdenek egymással, a Fordos páros előtt esett be. Ezt követően azonban kicsit megrázta magát a Bodolai-Popovics duó, és szépen elkezdett zárkózni az élmezőnyhöz. A harmadik szakasz, mely a Szágyi elág néven futott, rögtön előkelőbb pozíciót jelentett, hiszen az ott elért időeredménynek köszönhetően az összetettben már két helyet javítva a nyolcadik pozícióból várták a szervizpark előtti utolsó szakaszt. A nap második felére Bodolai és Popovics a nyolcadik hellyel fordult rá, ám a bizonyítási vágy meghozta az eredményt – a reggeli Máré várán történt ébredést követően egy magabiztos autózással ismét két pozícióval előrébb találták magukat az összetettben. A hatodik hely sem tartott sokáig – újból a Szágyi elág jelentett komoly fordulatot, hiszen a második körét nagyon jó ritmusban kapták el, biztosítva ezzel a nap végi ötödik helyezést.

A vasárnapot tehát a legjobb ötben kezdték meg a srácok, és valójában az elsődleges cél e pozíció megtartása volt, ugyanis az előttük álló párostól, Kazár Miklóstól és Tóth Zsolttól negyven másodperccel voltak elmaradva. A záró orfűi szakaszig tartották a tervezett eredményt, azonban az utolsó kilométereken fordult a kocka – a Ford nem akarta az igazat, a fék elmelegedett és az egyensúlya sem volt az igazi, így ennek fényében inkább a biztos célbaérkezés lebegett a páros szeme előtt, minthogy a „mindent vagy semmit” elvet vegyék alapul. Bodolai László és Popovics László összességében egy lendületes és történésekkel teli Mecsek ralit tudhatott le, melynek eredményeképpen a vasárnapi célban a hatodik helynek örülhettek.

Bodolai László: "A bajnokság utolsó előtti futamát tudhattuk le az elmúlt hétvégén, mely az előző évekhez képest sokkal komolyabb izgalmakat jelentett, hiszen az összetettbeli pozíciók még javában nem dőltek el. Mi azzal a Velenczei Ádámmal vagyunk küzdelemben, aki a Mecsekben a második szakaszon előttünk esett ki. Sajnáltuk Ádámot, hiszen sokkal jobb érzés úgy pontokat szerezni egy versenytárssal szemben, hogy ő is átgurulhat a célvonalon."

Szombaton nagyon sok volt az adok-kapok, minden egyes gyorsaságin próbáltuk a tőlünk telhető legjobbat hozni, mely a nap végére egy ötödik helyet eredményezett. Egyébként bevallom őszintén, a rajt előtt még úgy terveztem, hogy a legjobb ötben szeretnék végezni, ez az elgondolás pedig vasárnap délutánig sikeresen működött. A futam első és az utolsó szakaszán azonban túlmelegedett a fékünk – így sajnos nem sikerült kihozni magunkból a maximumot, így az összetettbeli hatodik pozícióval lehetünk elégedettek. Mivel nem először történt túlmelegedés, ezért jobban utána fogunk most járni a dolgoknak, hogy pontosan milyen intenzitásokkal kell használnom a féket ahhoz, hogy tökéletesen működjön.

Mindenesetre nem jönnek rosszul ezek a pontok, hiszen Nyíregyházán még komolyabb és nagyobb harcokra készülhetünk, ahol az év végi összetettbeli helyezések dőlhetnek majd el."

Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csőrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigroup, Multigran, Multiraktár-Assets Kft., Triál-Tech Kft., HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Öko Racing Média Kft., Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft., Nexus Gép Kft., Immo-Mont Kft., Tisza Cad Kft.

(x)

 

 

 

 

 

 

 

 

33