|
Október 19. Október második hétvégéjén az Országos Rallye Bajnokság immáron hetedik állomása került megrendezésre Magyarország déli részén. Az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye a már megszokott két versenynappal állt a résztvevő párosok rendelkezésére, azonban pénteken egy nézőbarát prológgal melegíthettek be a versenyzők. A futam első napján viszont nemcsak az egy kilométeres kihívással kellett szembenézniük Bodolaiéknak, hanem a délelőtt folyamán át kellett esniük a szokásos adminisztratív illetve technikai ellenőrzéseken, mely után következhetett a készülődés a pécsi plaza parkolójában kijelölt prológ teljesítésére pénteken késő délután. Lényegében a menet nem kezdődött rosszul, hiszen a legjobb négyben végzett a Hadik Rallye Team párosa, ám az igazi megmérettetések és küzdelmek a Mecsek szakaszaira maradtak, melyek szombat reggeltől várták a versenyzőket. A kezdeti lendület azonban nem sok mindent jelenthet - ezt nagyon jól tudta Bodolai Laci is, hiszen a gyorsasági szakaszok más megközelítést igényelnek, és tényleg minden egyes méter és kanyar számíthat a Pécs melletti hegyi utakon. A két versenynap nem kevesebb, mint 172 versenykilométert foglalt magába, melynek több mint a felét szombaton kellett letudniuk a rajthoz álló párosoknak. Bodolai Laciék reggele kicsit nehézkesen indult, hiszen a nyitó részen, Máré várán és a rákövetkező mecsekpölöskei gyorsaságin egyaránt az összetettbeli tízedik időre futotta – ez utóbbin egy jóváírt idő került a nevük mellé, hiszen Velenczei Ádám, akivel a bajnokságban is komolyan küzdenek egymással, a Fordos páros előtt esett be. Ezt követően azonban kicsit megrázta magát a Bodolai-Popovics duó, és szépen elkezdett zárkózni az élmezőnyhöz. A harmadik szakasz, mely a Szágyi elág néven futott, rögtön előkelőbb pozíciót jelentett, hiszen az ott elért időeredménynek köszönhetően az összetettben már két helyet javítva a nyolcadik pozícióból várták a szervizpark előtti utolsó szakaszt. A nap második felére Bodolai és Popovics a nyolcadik hellyel fordult rá, ám a bizonyítási vágy meghozta az eredményt – a reggeli Máré várán történt ébredést követően egy magabiztos autózással ismét két pozícióval előrébb találták magukat az összetettben. A hatodik hely sem tartott sokáig – újból a Szágyi elág jelentett komoly fordulatot, hiszen a második körét nagyon jó ritmusban kapták el, biztosítva ezzel a nap végi ötödik helyezést. A vasárnapot tehát a legjobb ötben kezdték meg a srácok, és valójában az elsődleges cél e pozíció megtartása volt, ugyanis az előttük álló párostól, Kazár Miklóstól és Tóth Zsolttól negyven másodperccel voltak elmaradva. A záró orfűi szakaszig tartották a tervezett eredményt, azonban az utolsó kilométereken fordult a kocka – a Ford nem akarta az igazat, a fék elmelegedett és az egyensúlya sem volt az igazi, így ennek fényében inkább a biztos célbaérkezés lebegett a páros szeme előtt, minthogy a „mindent vagy semmit” elvet vegyék alapul. Bodolai László és Popovics László összességében egy lendületes és történésekkel teli Mecsek ralit tudhatott le, melynek eredményeképpen a vasárnapi célban a hatodik helynek örülhettek. Bodolai László: "A bajnokság utolsó előtti futamát tudhattuk le az elmúlt hétvégén, mely az előző évekhez képest sokkal komolyabb izgalmakat jelentett, hiszen az összetettbeli pozíciók még javában nem dőltek el. Mi azzal a Velenczei Ádámmal vagyunk küzdelemben, aki a Mecsekben a második szakaszon előttünk esett ki. Sajnáltuk Ádámot, hiszen sokkal jobb érzés úgy pontokat szerezni egy versenytárssal szemben, hogy ő is átgurulhat a célvonalon." Szombaton nagyon sok volt az adok-kapok, minden egyes gyorsaságin próbáltuk a tőlünk telhető legjobbat hozni, mely a nap végére egy ötödik helyet eredményezett. Egyébként bevallom őszintén, a rajt előtt még úgy terveztem, hogy a legjobb ötben szeretnék végezni, ez az elgondolás pedig vasárnap délutánig sikeresen működött. A futam első és az utolsó szakaszán azonban túlmelegedett a fékünk – így sajnos nem sikerült kihozni magunkból a maximumot, így az összetettbeli hatodik pozícióval lehetünk elégedettek. Mivel nem először történt túlmelegedés, ezért jobban utána fogunk most járni a dolgoknak, hogy pontosan milyen intenzitásokkal kell használnom a féket ahhoz, hogy tökéletesen működjön. Mindenesetre nem jönnek rosszul ezek a pontok, hiszen Nyíregyházán még komolyabb és nagyobb harcokra készülhetünk, ahol az év végi összetettbeli helyezések dőlhetnek majd el." Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csőrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigroup, Multigran, Multiraktár-Assets Kft., Triál-Tech Kft., HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Öko Racing Média Kft., Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft., Nexus Gép Kft., Immo-Mont Kft., Tisza Cad Kft. (x) |
33 |