l1
l2


 

Latvala átvette a vezetést Spanyolországban

Október 27.
Számos fordulatot hozott a Katalán Rali első aszfaltos versenynapja, Ott Tanak vezető helyét Jari-Matti Latvala vette át, akit Sebastien Ogier és Sebastien Loeb követ a dobogós helyeken, míg a WRC2-ben Kalle Rovanpera áll az élen

A pénteki murvás pályák után szombaton idén is aszfaltra váltott a Spanyol Rali mezőnye. A szervezők a rali második versenynapjára hét gyorsasági szakaszt iktattak a programba, a négy gyorsasági szakasz közül három ismétlődött, egyet pedig szokás szerint a versenynap végén, a rali központjául szolgáló Salou-ban alakítottak ki. Mindehhez az időjárás is hozzátette a magáét, szombat reggelre megérkezett az eső Salou környékére, így vizes pályákon folytatódott a harc. A harc, amely komoly fejtörést okozott a versenyzőknek, leginkább amiatt, hogy milyen abroncsoknak szavazzanak bizalmat.

Az esőnek is köszönhetően a tervezettnél csak később indulhatott meg a harc szombaton, a nyitó szakaszt ugyanis a szervezők biztonsági okokra hivatkozva kivették a programból. Az első megrendezett szakaszon aztán Ott Tanak ott folytatta ahol pénteken abbahagyta, egy szakaszgyőzelemmel tovább növelte előnyét az élen. Ezt követően azonban jött a fekete leves, a kör záró szakaszán az észt összeszedett egy defektet, amit jobbnak látott a gyorsaságin kicserélni, így több mint egy perces hátrányba került és visszacsúszott a kilencedik helyre.

Az első helyet ekkor a hazai közönsége előtt száguldó Dani Sordo kaparintotta meg az ebédszünetre, aki mögé Jari-Matti Latvala zárkózott fel a második helyre, míg Elfyn Evans a harmadik helyen érkezett vissza a szervízbe.

A gumiválasztás délutánra is központi kérdés maradt, Ogier szerint például szerencsejáték volt ki hogyan választ gumit. A nap felénél már elállt az eső, ekkor a pilóták azt próbálták eltalálni, hogy fog e esni délután is. Amennyibben tényleg a gumiválasztásé volt a főszerep a nap második felében, akkor a választás Thierry Neuville-nek sikerült a legjobban, a Hyundai belga versenyzője két szakaszt is megnyert, rajta kívül még Sebastien Loeb, majd a nap végi városi szakaszon Ott Tanak autózott az abszolút időt.

Jari-Matti Latvala inkább délelőtt választott jól, mint délután, a versenynap végén mégis övé lett az összetett első hely. A Toyota finn versenyzője már az első délutáni szakaszon letaszította Sordot az első helyről, akin aztán szép lassan átlépett az élmezőny, Dani az összetett hatodik helyre csúszott vissza szombat estére. Nem mondhatnánk, hogy Sebastien Ogier huszáros hajrát produkált volna és ennek köszönhetően zárkózott fel a második helyre és öt másodpercen belülre Latvalához képest a második nap végére, inkább kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhette felzárkózást. Ogier bevallása szerint rosszul választottak gumit, a csapat meteorológusára hallgattak, aki délutánra is esőt várt, ami azonban nem érkezett meg.

Sebastien Loeb hat év után versenyezhetett újra esőben, azonban túl nagy problémát nem okozott Loeb-nek a vizes aszfalt, hiszen szombat este úgy zárt az abszolút harmadik helyen, hogy hátránya mindössze nyolc másodperc az élen álló Latvalával szemben. Az élen álló finnt azonban nemcsak a két francia veszélyezteti, tíz másodpercen belül érkezik még Elfyn Evans is a negyedik helyen, valamint az egyre jobb formában autózó Thierry Neuville hátránya sem éri el a 13 másodpercet, de a hazai pályán száguldó Dani Sordo is 17 másodpercen belül tudott maradni Latvalához képest.

Sordo mögött két Toyota következik, Lappi a hetedik, Tanak pedig a nyolcadik helyen, aki a defekt miatt valószínűleg idén is búcsút inthet a világbajnoki címnek. A befejező napon azonban még bármi megtörténhet, vasárnap négy gyorsasági szakaszt követően hirdetnek győztest.

A WRC2-ben az aszfalton a Skodák vették át az uralmat a testvérmárka Volkswagentől. Mindkét Skodás már a nyitószakaszon áthámozta magát az előtte álló Polo-n, Rovanpera Camillit taszította le az élről, Kopecky pedig Solbergtől vette el a harmadik helyet. Camilli nem sokáig tudta Kopeckyt sem feltartóztatni, a francia a rali 11. gyorsasági szakaszán a sebességváltó hibája miatt a verseny feladására kényszerült, a napot így a két Skoda zárta az élen, elöl Rovanpera, mögötte Kopecky. A cseh csapat versenyzői, főképp Kopecky, azonban nem dőlhetnek hátra, a versenynapot ugyanis a spanyol Nil Solans nyerte egy Ford Fiestával, aki csupán három tizeddel maradt el Kopeckytől, Petter Solberg pedig a negyedik helyre hozta be a Polot.

Kopecky azonban immár felszabadultan, tét nélkül autózhat a folytatásban, hiszen a hátralévő eredményektől függetlenül a cseh pilóta az IRC és a Rally EB után a WRC2-ben is felért a csúcsra.

A RallyRACC Catalunya állása a 2. nap végén:
1. J-M. Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC 2:35:01.8
2. S. Ogier/J. Ingrassia, Ford Fiesta WRC +4.7
3. Sébastien Loeb/Daniel Elena, Citroen C3 WRC +8.0
4. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +9.8
5. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC +12.7
6. Dani Sordo/C. Del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC +16.5
7. Esapekka Lappi/Janne Ferm, Toyota Yaris WRC +46.5
8. Ott Tanak/M. Jarveoja, Toyota Yaris WRC +1:00.7
9. Craig Breen/Scott Martin, Citroen C3 WRC +1:37.9
10. A. Mikkelsen/Anders Jager, Hyundai i20 Coupe WRC +2:07.3...

Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33