l1
l2


 

Sebastien Loeb újra a csúcson!

Október 28.
Hat év után ismét Sebastien Loeb-öt ünnepelte a Katalán Rali közönsége, a kilencszeres világbajnok a másodikként záró Sebastien Ogier és a harmadik helyezett Elfyn Evans társaságában koccinthatott a dobogón.

Sokan kettő az egyben versenyként aposztrofálják a spanyol VB futamot, idén azonban még inkább tekinthettük három az egyben versenynek, hiszen az első napi murvát szombaton nedves aszfalt pályák követték, melyek vasárnapra nagyrészt felszáradtak, így szinte ismét egy új verseny kezdődött. Izgalomból bőven maradt még a befejező napra is, annak ellenére, hogy már csak négy gyorsasági szerepelt a programban, hiszen az első és a hatodik helyezettet kevesebb, mint 17 másodperc választotta el egymástól.

A rajtot az a Sebastien Loeb kapta el a legjobban, aki utoljára immár hat éve állt rajthoz ezen a versenyen. Szakaszgyőzelmével pedig egycsapásra át is vette a vezetést az összetettben. Természetesen senki nem gondolta, hogy mindez csak a véletlen műve lenne, de Loeb azért a következőn egy újabb abszolút idővel nyomatékosította, hogy a győzelem igényével érkezett Spanyolországba.

A nap felénél Loeb hét másodperc felé növelte előnyét Latvalával szemben, mögötte Ogier érkezett alig három másodperccel lemaradva, aki mögé Thierry Neuville zárkózott fel a negyedik helyre. Neuville-t csapattársa, Dani Sordo követte, Elfyn Evans pedig a hatodik helyről vágott neki a verseny hajrájának.

A rövid pihenőt az M-Sport Ford csapata használta ki a legjobban, az utolsó előtti gyorsaságin a csapat kettős győzelmet szerzett, Ogier mögött Evans foglalta el a második helyet a szakaszon. Sebastien Loeb egy megforgás miatt szedett be hét másodpercet, amit nem tudott kihasználni Jari-Matti Latvala, aki ennél is nagyobbat hibázott, csaknem 50 másodpercet hagyott bent a szakaszon, amivel elszálltak győzelmi reményei, nagy hirtelen a hatodik helyen találta magát. Ogier így előrelépett a második helyre, míg Evans a negyedik helyre kapaszkodott fel, kettejük közé pedig Thierry Neuville vert éket.

Az extra pontokat adó power stage-nek Loeb 3,6 másodperces előnnyel vághatott neki, a kilencszeres világbajnoki pedig rutinból megoldotta az előtte álló feladatot így a 2013-as Argentin Rally után ismét világbajnoki futamgyőzelmet ünnepelhetett, pályafutása során a 79.-et. "Azt az információt kaptam az időjósainktól, hogy nem fog már esni, és igazuk volt." - kommentálta Loeb az eseményeket. "A pályák egyre szárazabbak lettek és tudtam, hogy ilyen körülmények között a kemény keverékkel gyors lehetek. Egészen hihetetlen érzés, hogy hat év után ismét nyerni tudtam, de ami talán még izgalmasabb, hogy egy ilyen elképesztő csatában, amikor csak a célvonalon derül fény a győztes kilétére, sikerült elérnünk mindezt! Sose hittem volna, hogy még újra nyerhetek!" Loeb ennek örömére korábbi védjegyével nyomatékosította azt is, hogy öreg ember bizony nem vénember!

Ezzel a győzelemmel a Citroen is idei első győzelmét szerezte, a francia csapat utoljára éppen egy éve, ugyanitt állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

A kettős francia győzelemhez Sebastien Ogier tette hozzá a magáét a második hellyel, aki ugyan kevesebb, mint három másodperccel maradt el Loeb-től, de annyire mégsem bánkódik, hogy a második hellyel kellett beérnie. Köszönheti ezt nagyban csapattársának, Elfyn Evans-nek, aki az utolsó métereken letaszította Thierry Neuville-t a dobogóról, a belga egy defektet is beszedett power stage-en, így extra pont sem jutott neki.

"Érzetem a power stage-en, hogy ennyi nem lesz elég Loeb ellen." - vallotta be Ogier a célban. "Seb azt nyújtotta amit tud, így a győzelemről le kellett mondanunk. Nagy kár, hogy egész hétvégén szenvedtünk a gumiválasztással, de a lényeg hogy elsődleges célunkat teljesítettük, magunk mögött tartottuk Neuville-t, ami nagyon jót tesz a bajnokságnak." Ogier az összetett és Power Stage második helyével ugyanis átvette a vezetést az szezon zárófutama előtt.

A dobogó harmadik fokára tehát Elfyn Evans állhatott fel, aki a szezon nagy részében adós maradt a jó teljesítménnyel, amikor azonban a legjobban kellett odatette magát a Wales-i és dupla dobogóhoz segítette csapatát. Igaz, némi szerencse is kellett, Neuville elmondása szerint Evans a zárószakaszon kiforgatott elé egy követ, ez okozta a defektet a belga számára, de mindez nem oszt nem szoroz, a Ford kettős dobogójának és a Toyota betlijének köszönhetően a márka világbajnoki cím sorsa is Ausztráliában dől el.

Thierry Neuville számára a jó hír az, hogy Ausztráliában nem neki kell majd a pályát takarítani az első napon, hátránya pedig szinte semmi Ogier mögött a ponttáblázaton. Dani Sordo hazai pályán végül kénytelen volt megelégedni az ötödik hellyel. A Toyota számára véget ért egy nagyon szép sorozat, ezúttal nem hogy dupla, de még szimpla dobogót sem ünnepelhettek. A három Yaris WRC kéz-a-kézben érkezett a hatodik-hetedik-nyolcadik helyen, Tanak-Lappi-Latvala sorrendben, így még matematikai esélyes Tanaknak is maradt a bajnoki címre.

A WRC2-ben, csakúgy mint legutóbb Wales-ben, finn siker született, Kalle Rovanpera előnyéből 8,5 másodpercet megőrizve szerezte meg az első helyet csapattársa, az immár világbajnok Jan Kopecky előtt. Nem lehet panasz Petter Solbergre és a Volkswagen legújabb fegyverére, az R5-ös Polo-ra sem, hiszen Norvégia egyetlen világbajnoki a dobogó harmadik fokán zárta az autó első versenyét.

A RallyRACC Catalunya végeredménye:
1. Sébastien Loeb/Daniel Elena, Citroen C3 WRC 3:12:08.0
2. S. Ogier/J. Ingrassia, Ford Fiesta WRC +2.9
3. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +16.5
4. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC +17.0
5. Dani Sordo/C. Del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC +18.6
6. Ott Tanak/M. Jarveoja, Toyota Yaris WRC +1:03.9
7. Esapekka Lappi/Janne Ferm, Toyota Yaris WRC +1:16.6
8. J-M. Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +1:26.4
9. Craig Breen/Scott Martin, Citroen C3 WRC +2:07.0
10. A. Mikkelsen/Anders Jager, Hyundai i20 Coupe WRC +2:48.2...

Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33