l1
l2


 

Hadik: Egy álom vált valóra!

November 13.
November harmadik hétvégéjén nemcsak a nyíregyházi futamon nyújtott teljesítményének köszönhetően elért első pozíciót ünnepelhette meg Hadik András – a miskolci versenyző mindent beleadva végül a magyar bajnoki címet is megszerezhette Ford Fiesta R5-ösével komoly küzdelmek árán, Deák Attilával a jobbján.

A Hadik Rallye Team pécsi győzelméért járó pontjainak köszönhetően páratlan izgalmakra számíthattunk az Országos Rali Bajnokság szezonzáró futamán – az I. Nyíregyháza Rally nemcsak a dobogós helyezések tekintetében tartogatott végső küzdelmet, hanem három versenyzőpáros számára a 2018-as bajnoki cím sorsának eldöntését is jelentette. E trió közé tartozott pontosan az a Hadik András, aki a szezon első felében megszerzett elsőségeknek köszönhetően bebiztosította magát az erős élmezőnybe, és egy-két nem tervezett történés ellenére is ott tudott lenni a magyar rali krémjében. A pécsi futamra új navigátorral, Deák Attilával érkezve az év eleji teljesítményét hozva újból a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett, mely pozitív élmények tovább erősítették a miskolci versenyző akaratát a bajnoki cím elérésében. 

A zempléni tájak félig-meddig hazai pályának számítanak a miskolci csapatnál, így reményekkel telve és erős szereplésben bízva érkeztek meg a pénteki gépátvételre Nyíregyházára. A kötelező ellenőrzések után késő délután egy belvárosi szuperspeciál keretében kezdődhetett meg az évad utolsó nagy felvonása. Külön érdekessége volt az eseménynek, hogy a pár kilométeres bemelegítés már beleszámított a futam értékelésébe. Ez azonban nem szegte András kedvét, sőt, azonnal a legelőkelőbb pozícióban találta magát, melynek köszönhetően a szombati teljes versenynapot az élről kezdhette meg a kiváló formában lévő Ford Fiesta R5-ösével. A hétvége első napján ébresztőnek egy nem kevesebb, mint huszonöt kilométeres gyorsaságival hangolódhattak rá a fiúk a vérbeli zempléni, igazi őszi hangulatot garantáló szakaszokra. Első nekifutásra egy második időt csípett el Újhuta és Telkibánya között a miskolci duó, ez azonban az összetettbeli vezető pozíciót nem veszélyeztette. A nap folyamán egy gyorsasági kivételével mindegyik részen a legjobb időt zsebelte be a Hadik-Deák kettős, mely határozott teljesítménynek köszönhetően több mint fél perces előnnyel fordulhattak rá a vasárnapi versenynapra.

A 2019-es Európa Bajnokság kandidáló nyíregyházi megmérettetésének zárónapjára nyolc gyorsasági szakasz maradt, melyek közül az utolsó aranyospusztai részen az értékes powerstage pontokért is keményen megküzdhettek Hadikék. Előtte a biztos eredmény érdekében három szakaszgyőzelmet még elcsíptek, majd az utolsó, mindent eldöntő kilométereken egy közel három másodperces előnnyel a maximális powerstage pontok mellett a Hadik Rallye Team bebiztosította magát a dobogó legfelső fokára, mely mellett az országos bajnokság első helyét is elfoglalhatták hosszú idők munkájának eredményeképpen.

Hadik András: "A Nyíregyháza Rally keretében egy olyan futam részesei lehettünk, melyen nemcsak a futamgyőzelem volt a tét, hanem a bajnoki cím sorsa is. Tudtuk jól, hogy a tét nem kicsi, és nagyon jól kell teljesítenünk ahhoz, hogy elérjük az álmainkat. A pénteki városi gyorsaságin a köd elég komolyan megnehezítette a körülményeket, de próbáltam mindent kizárni magam körül, és tényleg csak Attila diktálására és a precizitásra törekedtem. Az elgondolással nem volt baj, és szakaszgyőztesként fordulhattunk rá az első szombati teljes versenynapra."

"A futam első zempléni gyorsaságiján egy második időt értünk el, mely mondhatni szinte már megszokott nekünk, hogy nem kezdjük legügyesebben a versenynapokat. Az újhutai rész ébresztőnek tökéletes volt, és ezt követően tényleg úgy tudtunk autózni, ahogy szerettünk volna. A nap folyamán hatalmas csatát vívtunk Turán Fricivel, szépen ment közöttünk az adok-kapok. A ködös időben a gyengébb látási viszonyok során is oda kellett tennünk magunkat, és szerencsére az utolsó méterekig ki tudtunk tartani teljesítményünk mellett. Nagyon szoros volt a küzdelem, valójában minden a záró részen dőlt el, hiszen a powerstage pontjai kulcsfontosságúak voltak a bajnokság tekintetében. Összességében egy közel tökéletes hétvégét élhettünk át, ahol az autó is tényleg teljesen toppon volt. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megnyerni a futamot, és természetesen még nagyobb öröm számunkra az, hogy 2018 magyar rali bajnokai lehetünk! Köszönöm a csapatnak, a támogatóknak és a rajongóknak a sok-sok segítséget és kitartást!"

Deák Attila: "Fantasztikus érzésekkel és élményekkel gazdagodhattam a hétvégén! Mondhatnám, hogy egy álmom vált valóra, de valójában ez sokkal több annál! Második alkalommal volt szerencsém beülni András mellé versenykörülmények között, és a pécsi győzelem után Nyíregyházán is hasonló terveket szerettünk volna megvalósítani, mely végül legnagyobb örömünkre sikerült is. Nagyon hálás vagyok mindenkinek, különösen a családomnak, akik végig támogattak engem, hiszen tudták, hogy ez a sport a szenvedélyem, évtizedek óta."

"Már a közös munka elején éreztem, hogy jól ki fogok jönni a csapattal, azonban azt nem gondoltam volna, hogy ennyire hamar ráérzünk egymás gondolataira. Itt mindenki nagyon jól ismeri a képességeit és tudja elvégezni a feladatát, így azt gondolom, tényleg jó helyre került a bajnoki cím."

A Hadik Rallye Team partnerei: Ferrion KFT, Heldig-Tax KFT-Fortuna M Taxi, Qualitool2000 KFT, Kõrös Print-Pack, Festék 96 KFT, K-Kontúr /AVON, Kutiker Produkt KFT, Kazy-Ker, Centline KFT, Gõz2 KFT, M-start-sped KFT, Zomko KFT, Busz plusz KFT, Tatai és tsa, Micro-max, Ko-Va KFT, Frekvencia 2000, Frekvencia BT, Euro-Cargo Express, Usovsko Hungary KFT, Vpt-group KFT, Slarku KFT, Zso-Sze KFT, KLA-Trans, Novel medix ZRT, Sándor Attila Antalné EV, Karlwood, Gabura Motorsport Transmission Technology, Kalmár Plusz KFT, A-HÍD, DFG.hu, baloghauto.com, Qtimax Hungary Kft.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33