l1
l2


 

Szép eredménnyel zárná a szezont a Citroen

November 13.
A spanyol győzelem után bizakodva utazik Ausztráliába a Citroen Racing. A francia márka szeretne szép eredménnyel búcsúzni a szezontól, így mindent megtesznek annak érdekében, hogy Craig Breen és Mads Östberg sikerrel zárják az idei évet.

Félnapos időeltolódás, szokatlan vadon élő állatok, sokféle útfelület, részben kavicsos pályák az ausztrál dzsungelben, részben sima, tempós utak - ezekkel mindent elmondva jellemezhető az az állomás, mellyel a rali világbajnokság zárja a 2018-as évet. Ebben a meglehetősen szokatlan kontextusban Craig Breen - Scott Martin és Mads Östberg - Torstein Eriksen, a Vörös Hadsereg párosai bizonyíthatnak egy-egy C3 WRC volánja mögött. A versenyzők határozottan egy jó eredmény elérésében reménykednek, és a spanyol győzelem után a világ más pontján is bizonyítani tudják a Citroen rátermettségét a rali világbajnokságra. Ugyan az évad egyetlen vegyes felületén, Spanyolországban Sebastien Loeb bizonyított, a két Abu Dhabi pártfogolt most már tudja, hogy a Citroen mindenre, mindenhol képes! Főként Craig Breen számára lehet érdekes az ausztrál verseny, hiszen az észak-ír fiú már több ízben bizonyította gyors alkalmazkodási képességét. A csapattárs, Östberg tavaly ugyan lemaradt Ausztráliáról, de korábban már volt szerencséje az országhoz, így az évekkel ezelőtti tapasztalatok is abszolút jól jöhetnek november harmadik hétvégéjén. A norvég versenyző számára külön előny lehet száraz idő esetén a tizenegyedik rajtpozíció, melynek köszönhetően már szinte egy tiszta úton száguldozhat végig pénteken. Az első versenynapra Breen részéről sem érkezhet panasz, hiszen ő nyolcadikként vághat neki a küzdelmeknek.

A Coldwater (SS2/SS5) kivételével, amelyet 2014 óta nem használtak a szervezők, az idei útvonal viszonylag csak kisebb változásokkal rendelkezik - ellentétes irányú gyorsokkal és több helyre bekerült plusz részekkel büszkélkedhet az idei felvonás, melyek a bajnokság állandó résztvevői számára inkább ismerős lehet, mintsem az újdonság erejével hasson. A legkeményebb nap szombaton lesz, mely 10 gyorsasági szakaszt foglal magába 133 kilométerrel.

Pierre Budar, a Citroen Racing csapatfőnöke: "Állandó erőfeszítéseink végre beérettek, és Spanyolországban győzelemnek örülhettünk. Az egész csapat eltökélt szándéka, hogy a Föld másik részén is megmutassuk milyen jó autónk van. Tavaly a C3 WRC először bizonyított az ausztrál utakon, mely nem is végződött rosszul. Reméljük, hogy az időjárás kedves lesz számunkra a nyitónapon, és kihasználhatjuk pozíciónkat a rajt sorrendben, hogy a lehető legtöbbet hozhassuk ki magunkból."

Mads Östberg: "Tavaly számomra kimaradt az ausztrál futam, de most nagyon örülök, hogy ott lehetek a rajtnál, különösen, hogy jól ismerem a szakaszokat, hiszen évről évre csak minimális változások vannak az útvonaltervben. Egy gyors esemény, melyen élvezet versenyezni. Mindig is gyors voltam itt, ám azért belátom, voltak olyan szerepléseim, melyek nem feltétlen tükrözték versenyképességemet. Most egy kis szünetet tartottam, a spanyol futamot csak kívülről szemléltem, de remélem gyorsan visszaszokok a kocsiba. Szeretnék jó eredménnyel végezni és megköszönni a csapat bizalmát."

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 5. (2013)

Craig Breen: "Tavaly először volt szerencsém az ausztrál terephez, ahol a vasárnapi esőzések minden számításomat keresztül húzták. Idén néhány szekciót visszahoztak a 2014 és 2016 között használt szakaszokból, melyek teljesítése során törekedni szeretnék a legjobbra, annak ellenére, hogy számomra lesznek ismeretlen részek is. Spanyolország pénteki napja jól zajlott, így bízom benne, hogy a murvás formámat a hétvégén is tudom hozni."

Rajthoz állások száma: 1 (2017)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33