l1
l2


 

Latvala: "Nem akartam szomorú karácsonyt!"

November 20.
Jobb szezonzárást nem is kívánhatott volna magának Jari-Matti Latvala, a finn versenyző ausztrál futamgyőzelmével a Toyotát is világbajnoki címhez segítette, ami jó alapot adhat a következő szezonra.

Jari-Matti, hatalmas gratuláció! Elég rég óta vársz erre az eredményre.

Latvala: "Azt kell mondanom, lassan már kezdtem feladni a reményt, hogy futamot nyerhetek. Tíz éve, 2008 óta minden évben akadt egy olyan verseny, melyet sikerült a leggyorsabbként zárnom. Az ausztrál rajt előtt az újságírók sorra kérdezték, hogy milyen lehet így egy szezont letudni, én pedig azt válaszoltam rá, hogy a gyártói világbajnoki cím megszerzése is majdnem olyan, mint egy dobogó legfelső fokára felállni. A szezon második fele végül is jobban sikerült, és eszméletlenül tudok örülni ennek az első helynek, azonban ha tényleg keményen dolgozol, és nem látod az eredményét a munkának, akkor jelentősen csökken a motiváció. Ez fontos győzelem volt, de sokkal fontosabb volt a gyártók bajnoksága."

Kihívásokat jelentettek az utolsó nap nedves körülményei?

Latvala: "Igen, nehéz volt a nap. Már a csütörtöki időjárás előrejelzések pénteki, illetve szombati csapadékot ígértek, mely a szombati szuperspeciálra érkezett végül meg. A lágy gumikat beterveztük az utolsó napra, végül pedig esős körülményekkel találtuk szembe magunkat. Az egyetlen célom az volt, hogy ha egy picit is, de képes legyek növelni a Hayden és közöttem lévő időkülönbséget – azonban győzelemre vasárnap reggel még nem mertem gondolni. A vizes utak azonban kedvemre voltak, tetszettek, és éreztem, hogy lehetőségem van támadni, aztán ez a terv elsülhet jól, de rosszul is. Reggel azonnal bekezdtem egy szakaszgyőzelemmel, és ez reményt adott a pozitív folytatáshoz. Ezután pedig sajnos Ott elbúcsúzott az első helytől. Az ebédidőben Tommi-val beszélgettünk arról, hogyan vágjunk neki az utolsó kilométereknek, és arra jutottunk, hogy nagyobb kockázat nélkül a biztos célba érkezés legyen a cél, hiszen minden pont számít. Néhány kanyar picit csúszósabb volt, de valójában jobb szezonzárást nem is kívánhattam volna magamnak és a csapatnak."

Érezted azért magadon a Toyota gyártói címért való küzdelem nyomását?

Latvala: "A powerstage szinte egy mindent vagy semmit rész volt nálam – „hero or zero” alapon akartam pontot tenni a futam végére, de természetesen a célom az volt, hogy hősként fejezzem be az ausztrál állomást. Tavaly egy törött felfüggesztést vetett véget a terveknek, de akkor nem volt ekkora tétje a csapat részéről a záró kilométereknek. Tudtam, hogy ebben az évben nem engedhetjük meg magunknak. Nem akartam szomorú karácsonyt."

Miikka, ugye, hogy fontos győzelem volt most ez a számotokra?

Miikka Anttila (JML navigátora): "Abban biztos vagyok! Az egész hétvégén azt mondogattam, hogy az egyetlen cél a gyártói elsőség  - hogy ezt hogy érjük el, az már nem érdekel. De így, egy győzelem tudatában, azonban tényleg nem rossz dolog."

Hihetetlen csapatmunkát hozott össze a Toyota.

Anttila: "A szezon első felében sajnos Jari-Matti és én nem tudtunk olyan erősek lenni, amilyenek szerettünk volna. De nyár közepétől azért meg tudtuk több alkalommal mutatni a bennünk rejlő potenciált. Ott-tal és Esapekka-val azért a Toyota mindig ott tudott lenni a legjobb hatban. Pontosan ezek azok a dolgok, amik kellenek egy gyártói cím megszerzéséhez."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33