l1
l2


 

Tidemand WRC-vel folytatja

December 21.
Már biztos, hogy új taggal bővül a Rali Világbajnokság élmezőnye - Pontus Tidemand Monte-Carlo-ban egy Ford Fiesta WRC-vel csatlakozik a királykategóriához, és szereplése nem egy alkalomra terjed ki. A svéd versenyző a második, számára hazainak számító állomáson is a Fiestával folytatja.

Az elmúlt hetek Pontus Tidemand számára igen kemény munkával teltek, akinek eltökélt szándéka már hosszú ideje, hogy karrierje következő lépését megtegye. Miután a Skoda Motorsport szárnyai alatt négy sikeres évet eltöltött, szerződését az idei év végével nem hosszabbította meg, így bizonyos tekintetben számítani lehetett arra, hogy a svéd versenyző szépen csendben elkezd mozgolódni a háttérben egy feljebblépés lehetőségét keresve. Csapata mellett egyébként menedzsment váltás is történt, akikkel együtt borzasztó emlékezetes és sikeres éveket tudtak le - junior világbajnoki első hely, ázsiai-csendes-óceáni bajnoki első hely és WRC2-es világbajnoki cím.

"Nem akarok semmi mást, csak hogy eljussak az álmomhoz, hogy egy nap világbajnok lehessek, és ez azt jelenti, hogy ki kell lépnem a komfortzónámból. Mindent megteszek annak érdekében, hogy előre tartsak." - mondta Tidemand. A lehetőség pedig nem is váratott sokáig magára, hiszen Malcolm Wilson, az M-Sport feje megadja a bizonyításra az esélyt a svéd versenyzőnek. Első körben a szezonnyitón, Monte-Carlo-ban, és a második eseményen, Svédországban ülhet bele egy Ford Fiesta WRC-be.

"Nagyon hálás vagyok, hogy Malcolm megadja nekem ezt a lehetőséget." - folytatta gondolatait Tidemand. "A Monte-Carlo egy picit a tapasztalatszerzésről és az autóval való közös hang megtalálásáról fog szólni, Svédországban pedig már a bizonyításra és a kemény küzdelmekre készülök."

Tidemand számára egyébként még az új generációs Ford Fiesta WRC-s környezet ismeretlen, ám a márkával már volt szerencséje együtt dolgozni - 2011-ben egy Fiesta S2000-essel futamgyőzelmet ünnepelhetett, míg 2013-ban a régebbi fejlesztésű Fiesta WRC-vel mutatkozhatott be a világbajnokságon, illetve a juniorok között is egy R2-es Fiestával hívta fel magára a figyelmet. "Ugyan Ford részről a jelenleg versenyben lévő típus számomra még ismeretlen, az M-Sport egészen professzionális, és tudom, hogy mindent megadnak majd, amire szükségem van ahhoz, hogy a tőlem telhető legjobb eredményt érjem el."

A szezonnyitóra már nem kell sokat várnunk - 2019. január 24-27. között Monte-Carlo-ban bizonyíthatnak első ízben a világbajnokság résztvevői, majd február 14-17. között Svédországban gyűlnek össze a párosok egy várhatóan vérbeli havas küzdelem teljesítésére.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33