l1
l2


 

Esélyesként érkezik Moncoba a Citroen

Január 20.
Megújult elállással és eredményes szezonkezdetben bízva vág neki a Citroen Total WRT a Monte Carlo Rallye-nak, a franciák színeiben a hatszoros világbajnok, Sebastien Ogier, és egy feltörekvő finn, Esapekka Lappival lendülnek támadásba.

A Citroen Racing csapata az elmúlt hetekben mindent megtett, hogy segítse az egyesület újdonsült párosait abban, hogy minél több kilométert gyűjthessenek a C3 WRC-vel, és kellő bizalommal álljanak oda a szezon első rajtjához. Sebastien Ogier és Esapekka Lappi három és fél napos speciális tesztelést végeztek el a C3 WRC-vel - általában több mint kétszáz kilométer tettek meg naponta -, hogy a rendelkezésre álló beállítási lehetőségek széles skáláját megismerjék. Az első bevetés előtti teszteket csúszós, száraz és nedves aszfalton, hóban és jégen tartották meg, vagyis az összes nehézséget ígérő felület bekerült a menetendre, amit a Monte képes akár egyetlen szakaszon belül is produkálni.

Nyilvánvalóan a Rallye Monte-Carlo-n a Citroen C3 WRC színeiben első ízben bemutatkozó hatszoros világbajnok, Sebastien Ogier képviseli a csapat legnagyobb reményeit a szezonnyitón. A helyi hős, aki újra és újra bizonyította, hogy képes alkalmazkodni a feltételekhez, mondhatni szakértője a Monte történéseinek. Ogier már számtalanszor bizonyította versenyképességét a Montén, ám csapattársa, Esapekka Lappi nem feltétlen mondhatja el ugyanezt, hiszen a finn eddig három alkalommal lehetett ott a francia utakon. Tavaly három dobogós helyet sikerült megcsípnie a szezonban, és ezen tapasztalatokra építve bízik abban, hogy eredményes bemutatkozással teljesítheti január utolsó hétvégéjét.

Pierre Budar, a Citroen Racing csapatfőnöke: "Bár Sebastien és Julien mondhatni ismerős arcok a csapatban, Esapekka és Janne esetében ez nem mondható el, ám mégis gyorsan és zökkenőmentesen be tudtak illeszkedni a bandába. A 2019-es szezonra vonatkozó előkészületeket sikeresen teljesítettük - úgy érezzük, a srácok nagyon jól hozzá tudtak szokni az autóhoz. Fontos volt, hogy érezzék az autót, hiszen a Monte pontosan egy olyan esemény, ahol kell a bizalom. Sebastien és Julien ötszörös futamgyőztesek, így nyilvánvalóan szeretnének a győzelemért harcolni. Esapekka és Janne kevésbé tapasztaltak ezekben a szokatlan szakaszokban, és kétségtelenül fokozatosabb megközelítést fognak alkalmazni az elkövetkezendő hétvégén."

Sebastien Ogier: "A három és fél napos teszt során sokféle körülményt sikerült megtapasztalni a C3-assal, ami egészen jól sikerült, és lehetővé tette számunkra, hogy a lehető legjobban felkészüljünk az eseményre. Az érzés jó volt, de mindig nehéz megbecsülni az új autó első versenyének teljesítményszintjét. Megteszem a tőlem telhetőt, és hallgatni fogok a megérzéseimre. A Monte egy olyan rali, amelyet nagyobb valószínűséggel nyernek meg azok a versenyzők, akik inkább átgondoltan autóznak, nem pedig a határon, hiszen rengeteg olyan hely adódhat, ahol egy másodperc is végzetes lehet. Remélem, a korábbi évek tapasztalatai is segítségemre lesznek."

Rajthoz állások száma: 9
Legjobb eredmény: 1. (2009 (IRC), 2014, 2015, 2016, 2017 és 2018)

;

Esapekka Lappi: "Nagyon elégedett vagyok a tesztkilométerekkel, mely során minden felületen autózhattunk - a száraz aszfalt kivételével. A csapattal egy olyan beállítást találtunk, ami nekem megfelelő, és kényelmesen éreztem magam az autóban. Mindezek ellenére kicsit óvatosan közelítek a hétvégéhez, hiszen a Monte egy hatalmas kihívás. Ez egy olyan esemény, melyet nagy tisztelettel kell kezelni, különösen azért, mert minden évben más feltételekkel vár bennünket, és még egy versenyen belül is változnak folyamatosan a feltételek. Remélem, hogy a múltban elegendő tapasztalatot szereztem ahhoz, hogy az élmezőnyben harcolhassak. A legjobb ötben szeretnék végezni."

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 7. (2018)

RALLYE MONTE-CARLO A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL
16 gyorsasági szakasz 323,83 versenykilométer
43 a Michelin-gumiabroncsok maximális száma – 24 szuper puha összetételű (Pilot Sport SS6), 20 lágy összetételű (Pilot Sport S6), 12 nem-szöges hógumi (Pilot Alpin A41) és 24 szöges hógumi (Pilot Alpin A41 CL)

A márka hétszer bizonyult a leggyorsabbnak Monte-Carloban (2003, 2004, 2005, 2007, 2008, 2012 és 2013)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33