l1
l2


 

Magas elvárásokkal vág a szezonnak a Hyundai

Január 20.
Hatodik szezonját kezdi el a Hyundai Motorsport a jövő héten kezdődő Monte-Carlo rali keretében. A világbajnokság első állomásán erős kezdésben reménykedik az alzenaui együttes, akinek színeiben egy hazai versenyző is bemutatkozik a két állandó kiválóság mellett.

A rali világbajnokság versenynaptárának egyik leginkább ikonikus és kihívásokkal tűzdelt eseménye következik. Az idei Monte-Carlo rali új szakaszokat és pályarészeket szép számban fog tartalmazni, amely a 2018-as felvonáshoz képest 40%-ban megújul. A futam egyedülálló kihívásai azonban változatlanok - késő esti szakaszokkal, kiszámíthatatlan jeges és havas feltételekkel, összetett gumiabroncs-stratégiákkal várják a résztvevőket, amelyek egytől-egyig komoly nehézségeket hozhatnak január negyedik hétvégéjére.

A Hyundai Motorsport srácai jól ismerik a klasszikus futam igényeit. Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul a csapat egyetlen olyan párosa, akik képesek voltak Monte-Carlo-ban a dobogón ünnepelni 2016-ban. Ugyanabban az esztendőben egy hellyel előrébb végzett Andreas Mikkelsen és Anders Jaeger, akik még a konkurens Volkswagen-nel csípték el a második pozíciót. Az alzenaui alakulat legújabban leigazolt duója nem ismeri a Rallye Monte-Carlo negatív oldalát: Sebastien Loeb és Daniel Elena új fejezetet fognak elkezdeni mind saját mind pedig a csapat életében, és bíznak egy pozitív szereplésben, ugyanis korábban hét alkalommal tudtak győzni Franciaország déli részén.

JÁTÉKRA FEL!

Mindhárom párosnak lehetősége nyílt arra, hogy tesztelje a Hyundai i20 Coupe WRC-t a Monte előtt, eltérő időpontokban. Neuville és Mikkelsen január elején és az elmúlt hétvégén ülhettek volán mögé, Loeb pedig a Dakaros elfoglaltságok miatt még csak most vasárnap fogja személyre szabni leendő i20-asát. A kilencszeres világbajnok számára az apró dolgok már elő lettek készítve, mely miatt egy gyárlátogatást már tett is Loeb Alzenauban, és az ott eltöltött pár óra alatt néhány fénykép készítése mellett az ülést még rá tudták szabni a franciára. Most már „csak” az autó műszaki oldalát kell megismernie.

A szezonnyitó esemény csütörtökön este kezdődik Gapban, egy ünnepélyes rajtceremóniával, amely után két éjszakai gyors következik. A pénteki útvonal már javában tartalmaz új részeket, mely 125 kilométeres versenytávot foglal magába. Ezt követően szombaton és vasárnap visszatér a mezőny az ismerős gyorsokra. Minden momentuma fontos lesz a hétvégének, hiszen ha a péntek és a szombat tegyük fel, hibátlanul megy a résztvevőknek, még akkor is ott van a vasárnapi zárás, ahol a Turini-hágó legendás részként komolyan megtréfálhatja az odáig eljutó versenyzőpárosokat.

Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#11 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • A 2018-as bajnokság második helyezett párosa versenyképes eredménnyel szeretné kezdeni a szezont
  • Legjobb eredményük egy harmadik hely volt az eseményen 2016-ban

Neuville: "Megújultunk, feltöltődtünk és elhatároztuk, hogy a 2019-es szezont a lehető legjobban fogjuk kezdeni. A Monte-Carlo rali egy trükkös, igényes jellegű esemény. Az aszfalt utak kombinációja a kiszámíthatatlan hó- és jégviszonyokkal egy nem mindennapos ralit eredményez. Összességében ez egy olyan verseny, amit élvezek. Versenyképességünket felépítettük az elmúlt években ezen a helyen, még akkor is, ha az eredmények nem voltak igazán kedvünkre. Elsődleges célom a győzelem lesz, de ha nem fogok tudni harcolni az első helyért, akkor egy dobogót mindenképp szeretnék megcsípni. Sok stratégia lesz a játékban, különösen a gumiabroncsok esetében, és teljesen pontosnak kell lennünk az itinerkészítésnél."

Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (#89 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • Mikkelsen 2015-ben harmadik lett, 2016-ban pedig a második, már Jaeger navigálásával
  • 2018 után mindenképp egy jobban megtervezett szezont szeretnének teljesíteni

Mikkelsen: "Ismét itt vagyunk, egy vadonatúj bajnokságot indítva, mely rögtön a két kedvenc eseményemmel kezdődik - Monte-Carloval és Svédországgal. Anders és én keményen dolgoztunk a télen, és feldolgoztuk az első teljes szezon tapasztalatait is, mint a Hyundai Motorsport tagjai. Természetesen törekszünk arra, hogy következetes és erős támadásokat teremtsünk 2019-ben. Monte-Carlo mindig is egy különleges futam szerepét töltötte be, és nagyon nehéz megkezdeni az évet egyébként ilyen kiszámíthatatlan körülmények között. Voltak kedves pillanataim, hiszen én kétszer ünnepeltem dobogón, Anders segítségével ebből egyszer. Bízom a jó pozitív kezdésben, és remélem, tudjuk tartani a tempónkat az egész versenyhétvége alatt."

Sebastien Loeb/Daniel Elena (#19 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • A kilencszeres rali világbajnok páros 2019-ben hat futam erejéig csatlakozik a Hyundai csapatához
  • Monte-Carlo-ban hétszer tudtak nyerni 2003 és 2013 között

Loeb: "A Monte-Carlo rali az egyik kedvenc eseményem. A francia utak miatt számomra egyértelműen hazainak számít, csak úgy, mint Danielnek, aki monacoi származása miatt duplán magáénak érzi ezt a ralit. A feltételek nagyon komolyan befolyásolhatják az utat, legyen az tiszta aszfalt, hóval vagy éppen jéggel borítva. A legbonyolultabb dolog az, hogy megtaláljuk a helyes ritmust, és ne essünk csapdába: minden egyes alkalommal kifoghatunk egy jeges felszínt,  mely főként az esti szakaszon okozhat problémát. Mindig alkalmazkodni kell a változó és kiszámíthatatlan körülményekhez. Ez az évkezdés különleges lesz, hiszen egy teljesen új csapat színeiben mutatkozhatunk be. Ugyan tesztre nem jut sok idő, de bízom benne, hogy a korábbi tapasztalatok és a motiváció hozzásegít majd egy erős eredményhez."

Andrea Adamo, A Hyundai Motorsport csapatfőnöke: "Új szezont kezdünk egy frissített lelkiállapotban, és arra várunk, hogy egy másik izgalmas, versenyképes és adrenalin által támogatott bajnokság részesei lehetünk. A nemrég lezajlott birminghami évkezdés bemutatta a 2019-es autókat és a csapatokat, ahol biztos képet kaptunk arról, hogy mindenki a legjobbat szeretné hozni idén is. Monte-Carlo tökéletes hely a küzdelmek megkezdéséhez. Célunk és vágyunk az, hogy ebben az évben harcoljunk a gyártói és versenyzői bajnoki címekért. Ehhez minden futamon a legjobbat kell hoznunk, és az eredmények mellett magunkban is biztosak kell, hogy legyünk. Nincs hely az önelégültségre vagy a hibára, ezért szigorúnak kell lennünk, összpontosítanunk kell, és együtt kell dolgoznunk a sikerért."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33