l1
l2


 

Megfiatalodott csapattal érkezik az M-Sport

Január 22.
Az M-Sport Ford Rally Team kifejezetten nagy hangsúlyt fektet az idei világbajnokság szezonnyitó futamára – hiszen fontos lenne, a jó kezdtet a három tehetséges fiatallal, Teemu Suninen-nel, Elfyn Evans-szel és Pontus Tidemand-dal felálló csapat számára.

Szerencsére az M-Sport és a Ford együttműködése idén is tovább folytatódik, az elmúlt két év egyéni világbajnokát kiszolgáló csapat, ugyanis elvesztette Sebastien Ogier mellett az egyik főtámogatót, a Red Bullt is, de a csapat számtalanszor bizonyította már, hogy képes a megújulásra. 

A csapat mérnökei ezúttal is próbáltak kitenni magukért - az EcoBoost meghajtású Ford Fiesta WRC-k számos jelentős fejlesztésekkel érkeznek a szezonnyitó Monte-Carlo rali rajtvonalához. Külsőre, szabad szemmel is jól látható változtatásokat találunk az idei Fiestan - a hátsó lökhárító és zsaluk a teljesítmény javítása miatt lettek áttervezve, míg az új lengéscsillapítók és az elektronika növeli a Ford versenyképességét. A fő lámpa alatti elosztott lámpák az adaptív világítás miatt foglalták el helyüket, és a motoron történt frissítés a teszten bebizonyosodott, hogy sikeres teljesítménynövekedést adott hozzá az autóhoz.

A cumbriai csapat két átfogó tesztet is beiktatott a menetrendbe a Rallye Monte-Carlo előtt - a tavalyi év végén a Suninen féle fejlesztési teszt volt soron, a múlt héten pedig mindhárom versenyző célzottabb teszteléssel hangolódhatott rá az évad első kilométereire. A változó körülményektől nem tart az együttes, úgy érzik, teljes mértékben felkészültek a menetre.

Richard Millener, az M-Sport Ford csapatfőnöke:
"Nincs okunk arra, hogy azt gondoljuk, nem lehetnénk versenyképesek az idei szezonban. Természetesen reálisnak kell lennünk, és tudjuk, hogy milyen erős lesz a verseny, de mindent bele szeretnénk adni, hiszen nincs okunk meghátrálni.

A csapat a fejlesztésekre összpontosított az utóbbi hetekben, és számos frissítést hozunk Monte-Carlo-ba. A munka a háttérben nem áll meg a szezon kezdésével, a következő hat hónapban még tervezünk majd pár újítást. Számos lehetőséggel találjuk szembe magunkat, melyhez igen motivált és fiatal versenyzőgárdánk van segítségünkre. Elfyn, Teemu és Pontus is tisztában van képességeivel, és ezt egy siker keretében be is szeretnék mutatni a hétvégén.

Nem titkolt célunk, hogy az elmúlt évben mutatott teljesítményeinkre építve idén minél több győzelmet és dobogós helyet gyűjthessünk be. A Fiesta készen áll, és mi teljes mellszélességgel állunk versenyzőink mögé a hétvégéken."

RALLYE MONTE-CARLO
A Rallye Monte-Carlo a világbajnokság legrégebbi eseményeként ikonikus státusszal rendelkezik, és az év egyik legjósolhatatlanabb és legkeményebb eseménye. Egy olyan futam, ahol minden versenyző nyerni akar. Különböző és egyben változó körülményeiről ismert a verseny helyszíne – szinte már megszokott, hogy a száraz aszfalt, a jég és a hó egyetlen gyorson belül van, és a párosoknak meg kell találnia a legjobb kompromisszumot minden egyes szakaszban – egy precíz gumiválasztás és beállítás a győzelmet eredményezheti.

ELFYN EVANS ÉS SCOTT MARTIN
Elfyn Evans egy új navigátorral, Scott Martin-nal teljesíti a szezont. Nem kis céllal érkeznek Monte-Carlo-ba - szeretnének egy dobogós hellyel bekezdeni. A legjobb felkészülés érdekében a páros kétnapos tesztet végzett, és számos napot töltött el együtt annak érdekében, hogy az itinerkészítés fortélyait megosszák egymással. Evans immáron hatodik Monte rajthoz állásához készül, így az eddigi tapasztalatokra építve határozottan a legjobb háromban szeretne ünnepelni január 27-én.

Evans: "Alig várom, hogy elkezdjük végre az idei versenykilométereket. Scott-tal mindketten igazán motiváltak vagyunk, és elhatároztuk, hogy idén erős eredményeket fogunk elérni - és nem látok okot arra, hogy miért ne tegyük ezt meg a Montén első lépésként. Tavaly a sebességünk megvolt, és a csapat nagyon keményen dolgozott, hogy tovább javítsa az autót. Jól éreztük magunkat a teszten, és különböző körülmények között készülhettünk fel - az első napon nedves aszfalton, a másodikon pedig havas úton pakoltunk kilométereket az autóba. Ez egy olyan verseny, ahol az időjárás folyamatosan változik, és képesnek kell lennie arra a résztvevőknek, hogy alkalmazkodjanak a feltételekhez, és a megfelelő gumiabroncs választásokat rövid időn belül meghozzák - amire természetesen mi is nagy hangsúlyt fogunk fektetni."

TEEMU SUNINEN AND MARKO SALMINEN
Evans mellett Teemu Suninen is új társat választott a szezont teljesítésére – jobbján Marko Salminen foglal majd helyet. A páros tavaly a Monza Rally Show-n került össze, majd két tesztet tudtak még le közösen a nagy debütálás előtt. Suninen kétszer már versenyzett Monte-Carlo-ban, ám királykategóriás szereplőként először kóstolhat bele a változó körülményekbe.

Suninen: "Nagyon izgatott vagyok, alig várom, hogy megkezdjük ezt az új szezont, ahol az elvárások nagyobbak, mint valaha! Sok tesztkilométert gyűjtöttünk, és nagyon jól érzem magam az autóban. Az elmúlt héten pár napot Elfyn és én is töltöttem a Fiestában annak reményében, hogy maximálisan rá tudunk hangolódni a Monte nyújtotta változatos felszínekre. A Fiesta nagyon jól érezhető és könnyen vezethető - azt hiszem, a Montén ez fontos, hiszen komolyan befolyásolja az időeredményeket a versenyző-autó közötti bizalom. Két esti gyorssal kezdünk rögtön, amely nagyon komoly koncentrációt igényel, nemcsak a látási viszonyok, hanem az útfelület hirtelen változásai miatt is. Itinerkészítésnél ugyanazokat az elveket fogom alkalmazni, mint tavaly, és bízom benne, hogy első Montés WRC-s szereplésem kedvező eredménnyel fejeződhet be."

PONTUS TIDEMAND ÉS OLA FLOENE
Pontus Tidemand először lesz részese a rali világbajnokság élmezőnyének. Társa Ola Floene lesz, akivel első közös céljuk a tanulás, majd a második svéd állomáson, mely Pontus számára a hazai terepet fogja jelenteni, ott szeretnének mindent beleadni egy siker reményében. Az elmúlt héten végzett tesztelés befejezése után a skandináv páros több napot töltött a műhelyben - találkozott az új csapattal és a lehető legjobban próbálták megismerni az új generációs Fiestát.

Tidemand: "Ez egy nagyon izgalmas korszak most a számomra – alig várom, hogy végre WRC-vel versenyezhessek. A legutóbbi teszten hóban és jégen autóztunk, mely után pozitív érzések kavarogtak benne az autóval kapcsolatosan. Monte azonban nem ennyire egyszerű – sohasem lehet tudni, mit rejt az adott gyors, így elsődleges célunk egy biztos célbaérkezés lesz. Ha száraz kanyarok lesznek, a tapadással nem lesz gond, viszont a helyenként megbújó jég okozhat bőven fejtörést. Ola egy tapasztalt navigátor, aki hatalmas segítségemre lesz a hétvégén. Néhány napot eltöltöttünk a csapat műhelyében, és úgy gondolom, ennél többet már mi sem hozhattunk volna ki a felkészülésből."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33