|
Február 21. A tizennyolc éves srácok friss jogsival általában idegesebbek, ha apukájuk akár beül melléjük a jobb egybe, Kalle és Harri esetében azonban pont fordított volt a helyzet. Az apuka jobban izgult a volánnál, mint az éppen felnőtt korba belépő fiú, aki egészen páratlan eredményeket hoz a Skoda Motorsport számára a rali világbajnokságon. „Szerintem soha nem voltam ilyen izgatott az életemben!” – mondta el Kalle, aki tizenkét év után először láthatja majd apukáját egy WRC volánja mögött. Az ötlet, hogy apa és fia próbára tegyék egymást, természetesen nem feltétlen finn gondolat volt - A bohémiai erdők közepén elhelyezkedő Skoda Motorsport egy teszt keretében rendkívüli és izgalmasnak ígérkező összejövetelt hirdetett meg. Harri Rovanpera, aki 2006-ban egy Skoda Fabia WRC-vel mozgolódott a világbajnokság élmezőnyében, fiával együtt érkezett meg a csehországi helyszínre. Kalle szintén a márka számára hozza a sikereket – két WRC2-es kategória győzelem után valójában a harmadik elsőség a legemlékezetesebb, hiszen ezt követően pár nappal töltötte be a fiatal srác a tizennyolcadik születésnapját. Valójában nem minden nap adódik olyan lehetőség, hogy kemény családi párbajt hozzon össze bármelyik márka. A Skoda Storyboard csapata így azonnal ugrott a lehetőségre, hogy a két generációt képviselő versenyzőt és rali autót előszedje, és rajtvonalhoz állítsa. 120 SZÁZALÉKOS VEZETÉS Kalle szinte már azelőtt megtanult vezetni, hogy az idő fogalmával egyáltalán tisztában lett volna. Gyerekkorban a legtöbb kisfiú a Matchbox autókkal játszott, Kalle azonban ekkor már egy igazi versenypályán gyakorolt hóban a finn erdőben. Édesapja, Harri a kezdetektől fogva a mentora volt. „Nagyon kicsi voltam, amikor apu versenyzett, így nem sok mindenre emlékszem.” – osztotta meg gondolatait Kalle, aki a családi teszt alkalmával szinte szurkolt apukájának egy eredményes idő reményében. Hamarosan világossá is vált, hogy a tizenkét év kihagyás szinte semmit nem jelentett Harri számára, azonnal belelendült a Fabia WRC vezetésébe, és igen határozott tempót sikerült diktálnia. "A változó körülmények miatt szinte olyan volt itt vezetni, mintha Monte-Carlo-ban lennék. Pár kör után teljesen hozzászoktam mindenhez, és a mért nekifutásnál már szinte olyan voltam, mint régen." - mosolyodott el az idősebb Rovanpera. A jeges, erdei utakon mutatott látványos kanyarvételek után senki sem kételkedett abban, hogy még mindig rendelkezik az igazi finn virtussal, elszántsággal és bátorsággal. "Soha nem féltem apu mellett, mindig tudtam, hogy ha ő vezet, biztonságban vagyok. Nem csinálna semmit olyat, ami veszélyeztetne engem." - mondta Kalle a FABIA WRC jobb egyéből kiszállva, miután hatalmas bizalmat mutatott az apja képességeiben. A csere után azonban Harri sokkal idegesebbnek tűnt a FABIA R5 jobbos ülésében. "Számomra ez egy kicsit más volt. Természetesen bízom Kalle-ban, de rettenetesen gyorsan vezetett… Nem mintha aggódtam volna, de nem mondhatom, hogy teljes mértékben élveztem. Kalle azt mondja, hogy 80 százalékosan vezetett, de én úgy éreztem, hogy ez 120 százalék volt.” - nevetett Harri. HOSSZÚ ÚT A SIKERIG KI A GYORSABB? És az eredmény: Lara |
33 |