|
Február 24. 2019-től már FIA ERC3 Junior Championship néven kerül a kategória kiírásra, ahol az Opel gyári csapata az elmúlt négy évben győzni tudott. A kategóriában 27 éves kor alatti versenyzők R2-es autókkal nevezhetnek. Ebben a kategóriában indul az Opel idén is a gyári alakulatukkal, azzal az ambiciózus tervvel, hogy sorozatban ötödször is Rüsselsheimba kerüljön az Európa bajnoki cím. A gyári csapat autóit az augsburgi Holzer Motorsport építi és készíti fel. A 190 lóerős ADAM R2-eket idén a 20 éves svéd Elias Lundberg és a szintén 20 éves luxemburgi Grégoire Munster fogja vezetni. Lundberg tavaly megnyerte a német ADAC Opel Rallye kupát és ezzel biztosította magának a helyet a gyári csapatba, míg Munster a kupában szerzett 3 győzelme és év végi második helyezése volt az ajánlólevél. Az ADAC Opel Rallye Cup Európa legnépszerűbb és valószínűleg legsikeresebb rali-kupasorozata, 2013-as indulása óta 18 országból több mint 130 különböző pilótának adott lehetőséget, hogy tehetségét megmutassa és a komoly pénzdíjak mellett a gyári csapatba kerülhessen. Ez utóbbi eddig nyolc versenyzőpárosnak sikerült. "Már 120 éve gyártunk autókat és a Motorsport mindig is meghatározója volt a márka arculatának - és ez a jövőben is így kell, hogy maradjon." - hangsúlyozza Michael Lohscheller, aki 2017 vezeti az Opelt. "2 dolog nagyon fontos nekünk - az egyik, hogy a technológia vonzerejét közvetítsük, a másik pedig, hogy közel legyünk a szurkolókhoz, nézőkhöz és a vásárlóinkhoz. Az utánpótlás támogatása is nagyon fontos eleme marad a Motorsport-tevékenységeinknek. A PSA Motorsporttal kötött szövetség annak több tízéves tapasztalata, struktúrája miatt eddig nem látott lehetőségeket nyit meg előttünk." A 2021-es szezonra fog elkészülni a következö Opel Corsa alapjaira épített új R2-es autó, amivel nem csak az európabajnoki részvétel a cél, hanem a különböző nemzeti bajnokságokban részt vevő csapatok kiszolgálása is. További részletek az autóval kapcsolatban, mely 2020 év végétöl lesz rendelhető, egy későbbi időpontban kerülnek bejelentésre, de a szabályok adta lehetőségek szerint egy kicsi turbómotoros, 5 sebességes szekvenciális váltóval szerelt autóból kell kiindulni, az alapjait adó Corsa hatodik generációja már idén piacra kerül. Az ADAC Rallye kupán továbbra is az ADAM 140 lóerős kupás verziójával lehet részt venni, ahol az Opel továbbra is vonzó pénznyereménnyel és a gyári csapatba kerülés lehetőségével csábítja a résztvevőket. Ezen felül a kupa résztvevői technikai és logisztikai segítséget is kapnak a versenyeken, illetve további segítséget kapnak egy csomag keretében a kupa újoncai. Ezzel úgy tűnik a németek pihentetik a majd két éve megszellőztetett R5-ös autó megépítését, vagy csak nem beszélnek róla. Kígyó |
33 |