l1
l2


 

Első dobogójára hajt az M-Sport Mexikóban

Március 7.
Az M-Sport Ford csapata Elfyn Evans és Teemu Suninen közreműködésével a Fiesta WRC gyorsaságát és megbízhatóságát szeretné megmutatni a szezon első igazi murvás versenyén, a soron következő hétvégi mexikói állomáson.

A Világbajnokság második futamán félig-meddig már ugyan találkozhattak a párosok olyan murvával, mely hóval volt borítva Svédországban – a hidegben lényegében bizonyított is a Fiesta öt szakaszgyőzelemmel. A hétvégén azonban az év első igazi murvás rendezvénye következik, és a csapat az idei tapasztalatokra, illetve a tavalyi mexikói elsőségre építve, bizakodva várja a március hetedikei rajtot.

Egy kétnapos teszt keretében a Barcelonától északra fekvő hegyek lehetővé tették a csapat számára, hogy nagyjából reprodukálják a szokatlan mexikói magasságot, és a párosok megerősítsék magukban a kavicsos vezetés érzését. A tesztet további két nappal kiegészítették a Ford legmodernebb klímakamrájában Dunton-ban - a motorokat a mérnökök tökéletesítették, hogy nagy magasságban és hőmérsékleten optimális teljesítményt biztosítsanak.

Richard Millener, az M-Sport Ford WRT csapatfőnöke: "Ez az év első murvás rendezvénye, és izgatott vagyok, hogy mit tudunk felmutatni. Azt hiszem, Svédországban eléggé egyértelművé tettük a szándékunkat - öt gyorsot megnyertünk, és Teemu még az első helyen is megfordult. Úgy gondolom, Mexikó megfelelő helyszín arra, hogy bizonyítsuk a Ford potenciálját.

Elfyn és Teemu egyaránt rendelkeznek sebességgel, és mindketten jó rajtpozícióban lesznek az első napon, amire szükségünk is lesz. Ha következetesek tudunk lenni, akkor nem látok okot arra, hogy miért ne tudnánk akár több trófeát is biztosítani cumbriai központunk számára."

RALLY MEXICO: A LEGEK VERSENYE
A Mexikó Rally valóban egyedülálló a szokatlan magasságokkal és hőmérsékletekkel, mellyel javában próbára teszi mind a párosokat, mind az autókat. A pilótafülkében délutánokra nem meglepő a 30 fokos hőmérséklet sem. A versenyzőknek a legjobb fizikai állapotban kell lenniük, és minden műszaki alkotóelemnek képesnek kell lennie a magas hőmérséklet túlélésére. A magasságok külön teszt elé vetik az autókat – a több mint 2700 tengerszint feletti magasságon a teljesítménycsökkenés okozhat fejtörést a mérnökök számára. A versenyzőknek tehát a csökkentett energiával való küzdelemhez kell igazítaniuk a vezetést, és a mérnököknek biztosítaniuk kell a maximális teljesítményt. A murvás szakaszok durva terepet eredményezhetnek, különösen a második menetre, ahol a párosoknak meg kell őrizniük a megfelelő koncentrációs szintet, hogy elkerüljék azokat a buktatókat, amely a rali végét hozhatja el. Annak ellenére, hogy a szezon egyik legnehezebb eseménye, a Mexikó Rally az egyik legélénkebb állomása is a naptárnak. A mexikói rajongók a szívüket-lelküket kiteszik a pálya szélén, különösen a városi Guanajuato gyorson, mely minden évben páratlan élményt jelent.

ELFYN EVANS ÉS SCOTT MARTIN
Elfyn Evans kétszer végzett a negyedik helyen Mexikóban, és a walesi srác ebben az évben ismét a legjobb pozíciókért fog küzdeni. Scott Martin társaságában már a svédeknél is gyűjtöttek be szakaszgyőzelmeket, így biztosan oda fogják magukat tenni a murvás terepen.

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 4. (2014 és 2015)

Evans: "Mindig is élveztem a mexikói futamot, és jó eredményeket értem itt el a múltban. Kétszer voltam dobogó közelben, most pedig jó lenne már végre felállni rá. Az egész csapat Svédországban jó teljesítményt mutatott, és ezt tovább szeretnénk folytatni Mexikóban.

Jó rajtpozícióban leszünk az első napon, amire szükségünk lesz. De ez a futam mindig tartogat magában kihívásokat - igényes, magas hőmérsékletű és durva utakat jelentő esemény. Teljes mértékben összpontosítanunk kell, ha a legjobb eredményt szeretnénk elérni.

Az év legmagasabb tengerszint feletti magasságát is meg fogjuk járni, és a kevesebb oxigén miatt az autó teljesítménye akár 20 százalékkal csökkenhet. Meg kell változtatnunk a vezetési stílusunkat, hogy a maximumot tudjuk kihozni.

TEEMU SUNINEN ÉS MARKO SALMINEN
Teemu Suninen csupán kétszer rajtolhatott el Mexikóban, de kategóriagyőztesként van jegyezve - a WRC 2-ben bizonyított 2016-ban. A svéd ideiglenes első hely komoly dolgokat indított el a finn párosban, akik sikerre éhesen utaznak a tengerentúlra.

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 9. (2016)

Suninen: "Mexikó és Svédország ugyan két teljesen különböző eseményt kínál, de jó lenne folytatni erős szereplésünket. Az elmúlt héten Spanyolországban egynapos teszten vehettem részt, és bár a hőmérséklet nem állt közel ahhoz, amit Mexikóban tapasztalunk, jó alkalom volt viszont arra, hogy a kocsit újragondoljuk igazi murvára.

Az érzés nagyon jó volt a teszten, de mindig van egy kis bizonytalanság bennünk, mivel nem tudjuk, mivel készülnek a versenytársak. Svédország előtt is ugyanezt gondoltuk, végül pedig voltak szép eredményeink, így bízunk a legjobbakban Mexikóban.”

Nem tudom, hova várhatjuk magunkat a hétvégén, de az biztos, hogy mindannyian keményen dolgoztunk, és a csapat rengeteg erőfeszítést tett a Fiesta fejlesztésében. Ez a kemény munka Svédországban megmutatkozott, és remélem, hogy Mexikóban is bizonyíthatunk."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33