l1
l2


 

Ogier tarolt Mexikóban!

Március 11.
Maximális pontszámmal zárta az idei Mexikó Ralit a világbajnoki címvédő, Sebastien Ogier a futam mellett a Power stage-et is az élen zárta. Másodikként Ott Tanak érkezett célba, aki ezzel továbbra is vezeti a pontvadászatot, a dobogó harmadik fokára Elfyn Evans állhatott fel.

Vasárnap három gyorsasági szakasszal zárult az idei Mexikó Rally, a szezon első murvás versenyének egyik különlegessége az volt, hogy a befejezőnapon nem volt benne ismétlődés: egy 21, egy 25, zárásként pedig egy 11 kilométeres szakasz került a programba.

A versenynapot Sebastien Ogier kezdhette meg az összetett első helyről, aki az első két nap felépített félperces előnye birtokában nyugodtan tartalékolhatott az extra pontokat adó záró szakaszra. Ogier taktikája ezúttal remekül működött, a Citroen pilótája, ha csak egyetlen tizeddel is, de élen zárta a Power Stage-et, így maximális pontszámmal zárta az idei Mexikó Rallyt.

"Mexikó egy nagyon különleges hely számomra, emiatt különösen boldog vagyok, hogy ötödször is sikerült megszerezni a győzelmet és maximális pontszámot elkönyvelni a bajnokságban!" - nyilatkozta a boldog futamgyőztes. "Ezért jöttünk és bár nem volt problémamentes hétvégénk, de a rajttól a célig jól menedzseltük a versenyt. Az autóban rejlő potenciál ezúttal is lehetővé tette számunkra hogy a legjobbak között, a futamgyőzelemért harcoljunk, azonban tovább kell folytatnunk a kemény munkát, mert úgy tűnik a bajnokság még az eddigieknél is szorosabb idén. Egyúttal szeretném megköszönni a csapatnak azt a remek munkát, amit a hétvégén végeztek! Most jöhet Korzika, ahol hasonló teljesítménnyel szeretnénk előrukkolni."

Amíg Ogier nyugodtan taktikázhatott az élen, addig a futam második helyéért parázs csatára volt kilátás, hiszen Elfyn Evanst és Ott Tanakot mindössze 2,2 másodperc választotta el egymástól vasárnap reggel. Kettejük csatája végül simább lett a vártnál, Evans feltehetőleg félrenyúlt a gumiválasztásnál, így Tanak rögtön a napi nyitószakaszon átvette a második helyet, amit a következőn megerősített. Mivel az első két szakaszon egymással voltak elfoglalva, így a Power Stage-re már nem maradt annyi szufla, mint a vetélytársaknak, így a második helyen záró Tanak és a harmadik helyezett Evans is extra pont nélkül maradt a végelszámolásnál.

"Jó hétvégét zártunk egy nehéz versenyen, kemény kihívás volt autónak, gumiknak és a versenyzőknek is." - összegzett Tanak a célban. "Úgy érzem jól osztottuk be az erőnket és nagyon boldog vagyok, hogy sikerült egyéni és műszaki hibák nélkül abszolválnunk a hétvégét, ez mutatja, mennyire erősek vagyunk. A Power Stage-en kaptam egy defektet, de az első két szakasz jól sikerült, minek hála megszereztük a második helyet. Nagyon jól kezdtük a szezont, három versenyen három dobogós helyet szereztünk, nagyszerű lenne, ha így tudnánk folytatni."

"Jó eredmény a harmadik hely, de be kell vallanom, kicsit csalódott vagyok, mert a kezünk közül csúszott ki a második pozíció." - mondta Evans, aki ezzel megszerezte csapata első dobogós helyezését a szezonban. "Sajnos pár apróságért nagy árat fizettünk, szombaton a második Otates került nagyon sokba, majd ma reggel rosszul választottunk gumit. De ahogy mondtam, összeségében jó hétvégénk volt, sok pozitívumot vihetünk haza Mexikóból: - nagyobb hibánk nem volt, és értékes pontokat szereztünk a bajnokságban, ami jobb rajtpozícióhoz segít minket Korzikán. Ami azonban a legfontosabb: láthattuk, hogy jó irányba változtattunk az autón, ezért keményen fogunk dolgozni az év hátralevő részében is, hogy ezt a folyamatot fenn tartsuk!"

Thierry Neuville, de különösen a Hyundai, számára csalódás volt a latin-amerikai hétvége, a belga pilóta ezúttal sem tudott a győzelemért harcolni, de gyógyír a sebekre, hogy a három autó közül legalább Neuvillé volt az, amelyik teljesítette a teljes távot. Neuville és csapata viszont így is visszacsúszott a harmadik helyre a bajnokságban, igaz lesz még bőven alkalmuk kiköszörülni a csorbát.

Ezúttal is értékes bajnoki pontokat szállított csapata számára Kris Meeke, akinek ugyan volt esélye a végső győzelemre is, hiszen szombat reggel az élen állt, amikor egy defekt miatt visszacsúszott az ötödik helyre. Ezt a pozíciót sikerült megőriznie a célig, a Power Stage-en egyetlen tizeddel maradt el az abszolút időtől, így mind egyéniben, mind csapatban értékes pontokat vághat zsebre.

Az abszolút hatodik helyet a leggyorsabb WRC2-es pilóta, Benito Guerra szerezte meg egy Skoda Fabia-val, a mexikói pilótát márkatársa, Marco Bulacia követte a hetedik helyen. Jari-Matti Latvala erejéből ezúttal az abszolút nyolcadik helyre futotta, amit különösen annak fényében könyvelhet el sikerként, hogy a záró szakasz előtt még a Yaris WRC hűtőradiátorát szerelte. A sorozatba fél év után visszatérő Dani Sordo a kilencedik helyen zárta a ralit, az utolsó pontszerző helyen Ricardo Trivino következett.

A világbajnokság március végén a szezon első színtiszta aszfalt versenyével folytatódik, március 28.-31- között a Korzika Rallyn randevúznak a versenyzők.

A Mexikó Rali végeredménye:
1. Sebastien Ogier/J. Ingrassia, Citroen C3 WRC 3:37:08.0
2. Ott Tanak/M. Jarveoja, Toyota Yaris WRC +30.2
3. Elfyn Evans/Scott Martin, Ford Fiesta WRC +49.9
4. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC +1:27.0
5. Kris Meeke/S. Marshall, Toyota Yaris WRC +6:06.2
6. Benito Guerra/Jaime Zapata, Skoda Fabia R5 +15:35.5
7. Marco Bulacia/Fabian Cretu. Skoda Fabia R5 +18:51.5
8. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +18:55.9
9. Dani Sordo/C. Del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC +22:44.1
10. R. Trivino/Marc Martí, Skoda Fabia R5 +26:21.7

Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33