l1
l2


 

Aszfalton is dobogóra állna az M-Sport

Március 27.
Elfyn Evans és Teemu Suninen sikerében bízva érkezik a szezon első aszfalt állomására az M-Sport Ford csapata. Hóban és murván már bizonyított a Fiesta, a sorozat negyedik futamán pedig a cumbriai gyár abban bízik, hogy Mexikó után ismét elcsíphetik az egyik dobogós helyet.

Miután az EcoBoost meghajtású Ford Fiesta WRC-k bizonyították rátermettségüket hóban és kavicson, a csapat versenyzői aszfalton is szeretnék folytatni a pontok gyűjtögetését. Elfyn Evans és Teemu Suninen számára nem lesz egyszerű a helyzet, de a srácok egyértelműen mindent el fognak követni annak érdekében, hogy eredményesen teljesítsék a Tour de Corse-t, azaz a tízezer kanyar raliját.

Mindkét Fiesta fel lesz szerelve a legújabb aerodinamikai frissítésekkel, és a csapat az elmúlt héten egy átfogó, kétnapos tesztet tudott le a minél sikeresebb felkészülés reményében a szigeten - az optimális teljesítmény érdekében különféle konfigurációs beállításokat is teszteltek a próbakilométerek keretében. Az esemény nemcsak a versenyzésről fog szólni a csapat számára - a bemutatkozásra kerül március utolsó hétvégéjén az új Ford F-Max teherautója is. A legfrissebb modellt egész évben láthatjuk egyébként - két F-Max teherautó az naptár hátralévő részében a csapattal együtt járják majd a világbajnokság európai helyszíneit - az M-Sport Ford pályafutása közben büszkén jelenik meg az európai szervizparkokban.

Richard Millener, az M-Sport Ford csapatfőnöke:

"Miután bizonyítottuk hóban és murván fejlődésünket, biztos vagyok benne, hogy ugyanezt fogjuk megtenni aszfalton is. A Fiesta mindig jó alvázzal rendelkezett a zárt felületű ralis terephez, és a csapat rendkívül keményen dolgozott, hogy finomítsa a beállításokat. Az útvonal túlnyomó többsége idén új lesz, ami egyenlő versenyfeltételeket biztosít, és pénteken is igazi kitartásról kell tanúbizonyságot tenni, hiszen a nap folyamán nem lesz lehetőség szervizelésre.

Elfyn szereti ezt az eseményt, és jól teljesített itt a múltban. Nem látok okot arra, hogy miért nem ismételheti meg a dobogót, amit utoljára Mexikóban élhetett át. A verseny erős lesz, de jó esélyünk van az élmezőnyre. Teemu aszfalton kezdte pályafutását, de ez az egyetlen olyan esemény, amelyet még nem teljesített WRC-ben. Azt hiszem, ezen a hétvégén ismét jó sebességet fogunk látni tőle."

TOUR DE CORSE: A TÍZEZER KANYAR FUTAMA
A tízezer kanyar ralijaként ismert Tour de Corse a rali világbajnokság naptárának egyik leginkább ikonikus eseménye. A rendezvény nemcsak az év első tiszta aszfalt versenye, hanem a kitartás, a koncentráció és az alkalmazkodóképesség tesztje is – a szűk és tempós utakhoz a hegyek között. Az idei versenykiírást átböngészve megállapítható, hogy a versenytávnak több mint a kétharmada különbözik a tavalyi évtől. Péntek a legnehezebb napnak ígérkezik szervizpark nélkül, ám a szombat sem lesz piskóta, hiszen a versenytáv közel felét erre a napra időzítették. Vasárnap a Balagne régióban két szakasz után dőlhet el a bajnoki pontok sorsa.

ELFYN EVANS ÉS SCOTT MARTIN
Evans és Martin hasonló tervekkel állnak oda a csütörtöki rajthoz, mint amit Mexikóban elértek – dobogón szeretnének ünnepelni. A walesi srác számára különösen kedves a sziget, hiszen itt csöppent bele első ízben a rali világbajnokság vérkeringésébe.

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 2. (2015)

Evans: "Alig várom a szezon első aszfaltos versenyét. Az idei Tour de Corse igazi kihívás lesz, hiszen az útvonal körülbelül kétharmada teljesen új részeket tartalmaz. A pályabejárás kulcsfontosságú pontja a hétvégének, és rengeteg munka szükséges a pontos itiner elkészítéséhez. Egy igényes futam, ahol szinte élvezet autózni, olyan gyönyörűek a szakaszok. Nagyszerű érzés volt Mexikóban dobogón ünnepelni, mely eredmény az összetettben is előrébb hozott engem – a legjobb ötben várom a folytatást.

Két napot teszteltünk Teemu-val együtt, és az autó nagyon jól viselkedett. Mindent sikerült jól megtervezni és úgy érzem, jobban fel sem készülhettünk volna. Keményen fogunk dolgozni, hiszen célunk a dobogó lesz!"

TEEMU SUNINEN AND MARKO SALMINEN
Lehet, hogy Teemu Suninen aszfalton kezdte pályafutását, de a Tour de Corse továbbra is az egyetlen olyan esemény, amelyet még nem teljesített a WRC erejével és teljesítményével. WRC2-es versenyzőként háromszor már rajthoz állt a fiatal finn, így bizonyos tapasztalatokkal rendelkezik a szigetre vonatkozóan.

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 8. (2017)

Suninen: "Nagyon várom az év első tiszta aszfalt eseményét. Pályafutásomat ezen a felületen kezdtem - de egy gokart egészen más, mint egy WRC! A felkészülés jól telt, úgy érzem, sikerült beállítanunk az autót. Egy olyan versenyen, mint a Tour de Corse, nagyon fontos, hogy jó egyensúlyt találjunk az autóval, és azt hiszem, sikerült.

Tavaly nem voltam a szigeten, de valójában nem is baj, hiszen az útvonal nagy része megváltozott. Az idei menetrendben szereplő gyorsok picit hasonlítanak a spanyol aszfaltos kilométerekre. Érdekes lesz látni a hétvégi küzdelmet, de számunkra a legfontosabb dolog az, hogy befejezzük a versenyt egy tiszta és hibamentes itinerrel."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33