l1
l2


 

Vincze Ferenc vezeti az Eger Rallyt

Március 30.
Tízből nyolc szakaszt megnyerve Vincze Ferenc vezeti a Credobus Eger Rallye mezőnyét az első teljes versenynapot követően. A második időt Turán Frigyes érdemelte ki, míg a harmadik helyről Balogh János várja a szezonnyitó vasárnapra tervezett gyorsasági szakaszait.

Eseménydús első versenynapot bonyolíthattak le az Eger Rallye szervezői a Mátra nyújtotta gyorsasági szakaszokon. Pénteken egy szuperspeciál keretében az Egerszalók és Eger között kijelölt 4,2 kilométeres részen már ízelítőt kaphattak a párosok a várható hangulatról, ám valódi ralis képet azért mégis a szombati versenynap adott, mely összességében kilenc szakaszt tartalmazott.

A közel húsz R5-ös, vagyis az a kategória, mely hazánkban a királykategóriát képviseli, lelkesen, kíváncsian és versenyre kiéhezve rajtolt el szombaton reggel 8 óra magasságában Egerbaktán. A ráhangólódó kilométerek során Vincze Ferenc egy legjobb idővel mutatkozott be friss csapatánál, a Korda Racingnél a Pétervásárai elágazásig tartó tizennégyes versenytávot jelentő szakaszon. Őt Turán Frici követte a Ford Fiestával, majd Ollé és Hadik András következett negyedikként. Közülük is a címvédő, Hadik sorsa pecsételődött meg pénteken délelőtt – a Ford Fiesta R5-össel rajthoz álló versenyző számára a Parádsasvár-Szuha rész jelentette a véget, ugyanis műszaki problémák miatt már csak a pálya széléről követhették a versenytársak küzdelmeit. Az első körben tehát már az élmezőny is megfogyatkozott, a szervizbe érve pedig Turán szembesült azzal, hogy a második kört az összetettbeli tábla éléről folytathatja.

A gyorsaságik Egerbakta, Parádsasvár, Verpelét sorrendben még kétszer lebonyolításra kerültek, mely során mindkét alkalommal más-más nehézségek szóltak közbe a még versenyben lévő párosoknál. A kora délután egy bátrabb élmezőnyt adott a nézőknek, ám a versenyzők többsége szembesült azzal, hogy komoly koncentráció szükséges, hiszen a felhordott kövek jelentősen megnehezítik a körülményeket, növelve a defektveszélyes helyek számát. Nem úszta meg kerékcsere nélkül többek között ifjabb Érdi sem a szombatot, ám Turán Frici is több kilométeren érezhette a defekt okozta nehézségeket a Fordban Parádsasvár második körében. Az említett szakaszon egyébként a versenyzőpárosok többsége átlagolt időt kapott, ugyanis a Német-Szabó duó a Skoda Fabia R5-össel árkot fogott, és a mentőalakulat megérkezését követően az időbeli csúszás miatt a szervezők úgy döntöttek, hogy a fennmaradó párosok nem teljesíthetik versenytempóban Páradsasvárt másodszori nekifutásra.

A harmadik körben már esti, sötét körülmények nehezítették a helyzetet, ám ez nem szegte kedvét annak a Vincze Ferencnek, aki kettő szakaszt a leggyorsabban tudott zárni. Összetettben ezzel a sietéssel 8,1 másodpercre növelte előnyét Turán Frigyes Fiestája előtt. A harmadik helyről Balogh János várja a folytatást, aki negyvenegy másodperccel toporog Frici mögött. Negyedikként Bodolai László következik, aki nyakában kettő másodpercre ott lohol az a Velenczei Ádám, aki első ízben bizonyíthat egy Citroen C3 R5-ös volánja mögött.

A vasárnapi folytatás reggel kilenckor veszi kezdetét, immáron a nyári időszámításunk szerint Egerszalókon, mely után Mátraalmás és Sirok látja vendégül a még versenyben maradt párosokat.

A 2019-es Credobus Eger Rallye eredménye az első versenynapot követően:
1. Vincze Ferenc/Bacigál Igor – Skoda Fabia R5 51:04.6
2. Turán Frigyes/Bagaméri László – Ford Fiesta R5 +8.1
3. Balogh János/Holczer Dániel – Skoda Fabia R5 +49.3
4. Bodolai László/Deák Attila – Ford Fiesta R5+1:13.3
5. Velenczei Ádám/Zsíros Gábor – Citroen C3 R5 +1:15.4
6. Ollé Sándor/Ollé Rebeka – Skoda Fabia R5 +1:25.6
7. Osváth Péter/Papp Tamás – Skoda Fabia R5 +1:40.4
8. ifj.Érdi Tibor/Kovács Sz. – Skoda Fabia R5 +1:55.2
9. Botka Dávid/Mesterházi Márk – Skoda Fabia R5 +1:56.5
10. Lovász Pál/Kürti Tamás – Hyundai i20 R5 +2:15.0

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33