|
Március 31. A szombati napon átélt történéseket követően vasárnap már egy rövidebb kiadás keretében folytatódhatott a szezonnyitó megmérettetés küzdelme a Mátra ikonikus gyorsasági szakaszain. Az egri futam utolsó versenynapján hat rész került kiírásra 57-es versenytávval, melyet egy szervizparkos kitérő vágott ketté fél 12 magasságában. A reggeli rajtnál több dologgal is szembesülhettünk, melynek változtatásai elsősorban a szombat estéhez kötődtek: Turán Frigyes este például még 8,1 másodperces hátránnyal várta első ízben a folytatást, azonban egy lassító elsodrásáért 10 másodperces büntetést volt kénytelen elkönyvelni. Turánhoz hasonlóan Balogh János is elkönyvelhetett egy 10 másodperces büntit, illetve megjelent a rajtnál Hadik András, aki még szombaton délelőtt műszaki gondok miatt kényszerült idő előtt feladni a küzdelmeket az összetettbeli ötödik helyről. A bajnoki címvédő számára ugyan a lehetséges győzelem már elúszott, de revans végett azért az élmezőnyben folyamatosan dominálni tudott Hadik a Ford Fiestával a vasárnapi kilométerek alatt. A vasárnap tehát hat szakasz után hirdettek győztest, melynek első körében Vincze Ferenc két szakaszgyőzelemmel igyekezett megerősíteni pozícióját az összetettbeli tábla élén. A második körben már a biztonságot helyezte szem elé, éppen emiatt az utolsó körre két pótkereket vitt magával. Ennek köszönhetően egy harmadik, illetve egy negyedik idő ugyan becsúszott, de belefért az előnyébe, hiszen Bacigál Igor navigálásával az utolsó szakaszt is az élen zárva bebiztosította az Eger Rallye első helyét a Korda Racing versenyautójával, ráadásul mindkét extra pontot osztó szakaszt, a péntek esti nyitó illetve a vasárnap délutáni záró gyorsaságit is megnyerte így a futamgyőzelem mellé jónéhány extra pontot is bezsebelt a szécsényi pilóta. Összességében Vincze 8,8-as előnyre tett szert, melyhez többek között az is kellett, hogy Frici a zárórészen egy negyedik időt hozzon össze. Az egri futam harmadik leggyorsabbja Balogh János lett, akit újból a Fabia R5-ös volánja mögött láthattunk mozgolódni. A miskolci versenyző ugyan tíz másodpercet begyűjtött büntetésként, de eredményében ez nem oszt, nem szoroz, hiszen Turán Fricihez képest egy perccel volt lassabb tizenhat gyorsasági szakaszt követően. A negyedik hely Bodolai Lászlónak jutott ki, míg az ötödik helyen először a Citroen színeiben Velenczei Ádám érkezett, aki számára nem is feltétlen rossz ez az eredmény debütálásként. Az országos bajnokság résztvevői számára Eger után egy hónap szusszanás következik, ugyanis legközelebb április utolsó hétvégéjén mérhetik össze saját és autóik erejét a párosok a 25. Hell Miskolc Rallye várhatóan egy versenynapos menetrendjének keretében. A 2019-es Credobus Eger Rallye végeredménye: Lara |
33 |