l1
l2


 

Korzika - menjen vagy maradjon?

Április 16.
Ha a csapatokat és a promótert kérdezzük, akkor egyértelműen igen, menjen a válasz, viszont az FIA és Jean Todt személyesen ragaszkodnak a korzikai helyszínhez. Ettől függetlenül egyre bizonytalanabb a klasszikus sorsa.

Van amiben mindkét fél egyetért: nincs még egy ilyen klasszikus aszfaltverseny, ami ennyire egyedi, ekkora kihívást jelentő lenne, mint a "10 ezer kanyar versenye". A szakaszok szűkek és kanyargósak, a leghosszabb egyenes amit a szigeten talál az ember az érzésre nem hosszabb 50 méternél, a verseny beceneve is alig túlzás. Ezek miatt aztán megnyerni is nagyon nagy dolog, természetesen presztízsben nincs egy szinten egy Montéval vagy egy finn versennyel, de nem sokkal van mögöttük ebben a tekintetben. Viszont ezzel fel is soroltuk az összes pontot, ami a lelkesedést fenntartja.

Ami ellene szól: Kevés néző, nagy távolságok, alig pár rendes szálloda, túlárazott repjegyek és ami a legrosszabb: a 13 korzikai turistaegyesületet tömörítő regionális és városi egyesületnek a szponzorációjáért cserébe a verseny a sziget majd minden részét bejárja. Ennek idén az volt a következménye, hogy pénteken és vasárnap sem jártak a versenyzők napközben a szervizpark közelében sem, ami így reggeltől estig akár egy zombifilm díszlete is lehetett volna. Természetesen ez a csapatok, marketingesek, promóter rémálma, amin szeretnének változtatni.

A VB promótere pedig úgy érzi, hogy eljött az ideje a változásnak és erre próbálja a figyelmet irányítani Franciaországban. „Tőlem nem fognak negatív kommentárt hallani a versenyről. A szervezők munkáját, erőfeszítéseit csak a legjobb jelzőkkel lehet illetni.” Mondja Oliver Ciesla, a WRC Promoter GmbH elnöke, aki a dicséret mellett a költözést szorgalmazza szavaival. "De szenzációs lenne, ha ezt a minőséget a francia szárazföldön élvezhetnénk és nem egy szigeten. Valószínűleg a világ legnagyobb versenye lenne. Akár fél millió nézőt is magához vonzhatna a verseny. Ez rendkívüli lenne."

Egyszer már elköltözött a francia verseny a szigetről Elzászba, de Sebastian Loeb 2014-es visszavonulása után Jean Todt személyesen tett meg mindent, hogy a rali visszatérhessen Korzikára, aki azóta is a legnagyobb szószólója a versenynek, és semmit nem akar a költözésről hallani.

A francia motorsportszövetség FFSA elnöke Dominique Serieys a verseny gazdasági előnyeit próbálja hangsúlyozni, de ezzel csak egy öngólt tud összehozni: "9 millió eurót hoz Korzikának a verseny." Szép nagy szám, de, hogy összehasonlítási alapunk legyen, a portugál verseny cirka 65 millió euró bevételt hoz Porto régiójának, Algarve, Dél-Portugália is jövedelmezőbb volt, mit a korzikai, mégis a költözés mellett döntöttek a portugálok.

A franciák nem valószínű, hogy sokáig tudják tartani magukat az ellenszélben, főleg úgy nem, hogy talán a két szék közül a pad alá még ők sem szeretnének esni, ugyanis jövőre Japán esetleges érkezése esetén egy európai futamnak mennie kell, és Franciaország az egyetlen (a Montét nyugodtan lehet ide venni), ahol két VB futam is zajlik.

Kígyó

 

 

 

 

 

 

 

 

33