|
Április 28. Már az országos rali bajnokság második futamának a rajtja előtt érezhető volt, hogy nem lesznek egyszerű kilométerei azoknak a párosoknak, akik vállalkoznak a Miskolc környéki gyorsasági szakaszok teljesítésére. Nos, az elgondolás közel teljes egészében meg is valósult – nem kis túlzással elmondható, hogy csillaghullás szemtanúi lehettek azok a nézők, akik az időjárás viszontagságai ellenére kitartóan várakoztak a pályák szélén a versenyzőpárosokra. A szombat kora reggeli esőzés igen komoly kihívásokat jelentett főként gumiválasztás terén, illetve bizonyos részek megtisztelése is közrejátszott, hiszen az erdőkön keresztülhaladó gyorsokon található felhordások és falevelek okozhattak meglepetéseket azoknak a versenyzőknek, akik kicsit bátrabban próbáltak közlekedni. Nagyon-nagyon sok áldozatot szedtek be a gyorsasági szakaszok – voltak autók, akik műszaki gondok miatt kényszerítették a vezetőjüket a pálya szélére, ám akadtak olyan résztvevők is, akik egy kisebb esés vagy bukfenc miatt nem tudták folytatni a harcot a kategóriatársakkal. Érdemes visszagondolnunk Bacsa Tamás gondolataira, melyet a sajtótájékoztatón osztott meg a közönséggel: "... a gyorsasági szakaszok és az egynapos menetrend mindenki számára komoly kihívás lesz, ám aki sikeresen átgurul a célvonalon, ő már szinte győztesnek érezheti magát." Mintha ráérzett volna a nehézségekre - a Mitsubishi-s fiatal sem láthatta meg a kockás zászlót, ugyanis a második mályinkai szakaszon beesett, és már nem tudta folytatni a küzdelmeket. Hasonlóan idő előtt kényszerült feladni a küzdelmeket a bajnoki címvédő, Hadik András, akinek a sátai gyorson eltört a kormányösszekötője, illetve a szintén hazai pálya előnyeit élvező Bodolai László is egy csúnya pereccel búcsúzott a miskolci futamtól. A futamot élen záró Vincze Ferenc számára sem voltak azért egyszerűek és gondmentesek a kilométerek – reggel kisebb átbeszélő problémával kezdett a páros, a második mályinkai szakasztól azonban sikeresen magukhoz ragadták az összetettbeli tábla első helyét, melyhez egészen az utolsó méterekig ragaszkodtak. Egyszer ugyan még a nap folyamán megfordultak a második helyen, de nem húzták sokáig a dolgot, azonnal visszavették a vezetést. Összességében Vinczéék jó taktikával, beállítással és gumiválasztással tudták le a miskolci versenyt – egy defekt ugyan közbeszólt, de nem szegte sikerre éhes kedvét a párosnak. A második helyen 14,6 másodperccel Turán Frigyes érkezett, aki Eger után Miskolcon is a dobogó középső fokával elégedhetett meg. Frici reggel nagyon sietni szeretett volna, ennek ára egy korai rajtért járó 10 másodperces büntetés lett. Ezt követően próbálta volna tartani a lépést Vinczével, ám a nap folyamán kétszer ugyanaz a technikai probléma utolérte – az üzemanyag szenzor rosszalkodott a Fiestában, mely értékes másodperceket vett el a Turán – Bagaméri párostól. A dobogó legalsó fokára az a Német László érkezett egy Skoda Fabia R5-össel, aki élete eddigi legjobb ORB eredményét ünnepelhette meg szombaton este. A negyedik pozíció Balogh Jánosé lett, míg ötödikként Trencsényi József érkezett. A rali 1-esek mezőnyének hatodik idejét Velencei Ádám csípte el a Citroen C3 R5-össel, aki mögött Osváth Péter és Lencse Zoltán toporgott. Az ORC kategória leggyorsabbja Dudás Gergő lett egy Mitsubishivel, akit egy márkatárs, Maricsek Miklós követett a második helyen közel egy perces elmaradással. A Peugeot 208 Kupa sorozat legügyesebbje ezúttal Csomós Miklós volt, aki Szauer Gergőt utasította maga mögé közel másfél perccel. A másodosztály szintén minden tiszteletet kiérdemel, hiszen a srácok mindent beleadva harcoltak meg egymással és az időjárással – a rali 2 győztese Géringer Zoltán lett egy Honda Civic-cel, míg a Historic legjobbja Spindler Jenő lett egy Opel Corsa GSi-vel. A bajnokság résztvevői most egy bő hónapot szusszanhatnak, hiszen legközelebb Székesfehérvár városában találkozhatnak össze egy újabb forduló erejéig június 7-9. között. A Hell 25. Miskolc Rallye végeredménye: Lara |
33 |