|
Április 28. Az Argentin Rali szombati feszített menetrendjét követően vasárnap még egy kihívásokkal teli fél napos program várta a versenyben maradt párosokat. A murvás felvonás zárónapjára három gyors maradt – a híres-neves El Condor adta meg a kezdőlökést, mely egyben a végső küzdelmet is jelentette, hiszen a powerstage pontjait a már legendásnak mondható részen osztották szét egymás között a résztvevők. Közben még azért Mina Clavero húsz kilométeres részére tett egy kis kitérőt a rali krémje. Thierry Neuville számára valójában nagyobb tétje már nem volt a futamnak – a biztos célba érkezés lebegett elsősorban a belga szeme előtt, hiszen a magabiztos, több mint negyven másodperces előnyt esetlegesen műszaki gond vagy határon autózás árán veszíthette volna el. A nap folyamán csupán egy feladat várt még Neuville-re – a powerstage pontok eldöntése. A belga a napot egy hetedik idővel kezdte, melynek végén azért belátta ő is, hogy picit óvatosabb volt, ám a következő rajtnál már azért érezhetően motiváltabb volt, hiszen Mina Clavero-ról egy szakaszgyőzelemmel jött le. A powerstage ugyan nem az övé lett, de három plusz pont még így is hozzáíródik a nevéhez az El Condoron futott harmadik idejének köszönhetően. "Tényleg minden megvalósult, amit szerettem volna – zsinórban második győzelmemet szereztem meg, egy olyan hétvégén, ahol az autó ismét a lehető legjobb formában volt. Ez az eredmény rendkívül boldoggá tesz bennünket az elkövetkezendő eseményekre, annak ellenére, hogy tudjuk, hogy lesz néhány kemény kilométerünk, amikor visszatérünk Európába. Közben most mindannyian Chilébe utazunk, amely egy felfedezendő hely lesz mindenki számára." - mondta el Neuville a powerstage céljában. A dobogó második helyét Andreas Mikkelsen érdemelte ki, aki ugyan próbálkozott apait-anyait beleadni, mindezek ellenére közelébe sem tudott férkőzni csapattársának. A norvég versenyző negyvennyolc másodperccel volt lassabb Neuville-től – összességében tizennyolc pont volt a jutalma az argentin szereplésért, ugyanis a powerstage-n csak a hetedik időt hozta, így a plusz pontokra nem sikerült szert tennie. A harmadik pozícióhoz ezúttal egy drámai történés társulhat – az El Condor rajtjában még Kris Meeke öt másodperccel volt esélyesebb a dobogóra. A Toyota brit versenyzője a szombati útelhagyásért egy tíz másodperces büntetést ugyan bezsebelt, mindezek ellenére még eséllyel pályázott a tizenöt pontra. A Mina Claveron a kormányzárral küszködött Meeke, az utolsó szakaszon azonban a cél előtt hat kilométerrel egy defektet gyűjtött be, mely ténylegesen véget vetett a Toyota dobogós örömeinek. Helyére Sebastien Ogier érkezett, aki a Citroen kisebb-nagyobb műszaki gondjai ellenére az élmezőnyben ünnepelhetett. Az ötödik idő Jari-Matti Latvala számára jött össze, akit Dani Sordo és a Ford még versenyben maradt egyetlen pilótája, Teemu Suninen követett. A WRC2 Pro-ban közel felfoghatatlan előnnyel született meg Mads Östberg győzelme – a norvég a Citroen C3 R5-össel, 23, azaz huszonhárom perccel előzte meg a Ford Fiestával rajthoz álló Gus Greensmith-t. A WRC2-ben sem igen kellett izgulni – Pedro Heller közel tíz percet adott a mögötte érkező Benito Guerra juniornak. A világbajnokság résztvevői ezúttal nem nagyon pihenhetik ki az argentin kilométereket, hiszen másfél hét múlva már Chilében rajtolhatnak el, mely a világbajnokság idei újdonságaként igen komoly küzdelmeket ígér. A 2019 Xion Rally Argentina végeredménye: A világbajnokság állása öt futamot követően: Lara |
33 |