|
Április 29. Ezt a kalandot megúszták, ám később egyre fogyott az autó ereje, Wirtmann pedig az utolsó pillanatban állította le a motort, így megúszta egy törött főtengellyel, a blokk és a még értékesebb hengerfej azonban sértetlen maradt. „Nagyon jó versenynek ígérkezett a Vltava Rali és azt gondoltam, hogy akár dobogón is végezhetünk – mondta Wirtmann. – Az első gyorsaságin jól kezdtünk, az autó szenzációs volt, nekem is nagyon feküdt a pálya. Abban a bizonyos kanyarban mindig sokan vannak, gondoltam, hadd örüljenek és egy kicsit belógattam. Nem volt vészes, de nagyon látványosra sikeredett. Még a rendező is gratulált hozzá. Nem sokkal később éreztem, hogy mintha nem húzna a motor. Joti is kérdezte, mi van? Ránéztem az olajnyomás mérőre, kettesen állt, az öt– hat helyett. Azonnal leállítottam a motort és kiálltunk. A főmérnök úr – Molnár Tibor – annyira felhúzta magát a kiesésen, hogy a szervizparkban szétszedte a motort, akkor láttuk, hogy a főtengely eltört, a csapágy már kapott egy pofont, de a blokk még egyben maradt. Kb. tíz másodperce lehetett volna és felrobban. Örülök, hogy a blokkot és a hengerfejet meg tudtuk menteni. Sajnálom, hogy nem tudtunk végigmenni a pályákon, biztosan hatalmas élmény lett volna, de hát a rali ilyen. Ez elmúlt tíz évben egy kezemen meg tudom számolni, hányszor estünk ki műszaki hiba miatt, úgyhogy a mérlegünk még így is nagyon jó. A következő napokban kitalálom, hogy mi legyen a folytatás, de az biztos, hogy láthatnak még a szurkolók. CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019 március 29–30. Eger Rali WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ értékelés 2. hely WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI 2008. C korcsoport magyar bajnok A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax Lara |
33 |