l1
l2


 

LPWM: Fontos állomás Miskolc

Április 29.
Eredményes versenyhétvégét zártak az LPWMSport versenyzői a borsodi versenyen. Az országos rallye bajnokság második futamán négy versenyautót állított hadrendbe a csapat, melyből három eredményesen célba ért.

A team zászlós hajójával, a Hyundai i20 R5-el Lovász Pálék a Lavanttal Rallye után alig két héttel álltak rajthoz. "Az utolsó osztrák versenyen keserűség maradt bennem és úgy szálltam ki a kocsiból, hogy enyhén szólva dühös voltam a műszaki hiba miatt. Nyilván nem jó úgy visszaülni, hogy esetleg ismét előfordulhat valami hiba és ezért bizonytalan vagyok, de ez nem az a sport. Így a miskolci verseny elé beiktattunk két tesztet. Az első teszten tulajdonképpen terheltük az autót, a Lavanttal Rally-n fellépett hiba okát kerestük. Szerencsére ezt viszonylag hamar megtaláltuk és kijavítottuk. A második teszten már a futómű beállításoké volt a főszerep, megpróbáltuk a legjobban beállítani az autó tapadását a miskolci futamra” – kezdte lelkesen Lovász Pál, majd folytatta. „A népkerti salakpályán minden évben remek a hangulat, de talán azt kell, mondjam idén ezt is felülmúlta a miskolci közönség. Tempós köröket futottunk a vendég utasommal a salakon, így az itt elért időeredménnyel is elégedettek lehetünk. Azt már megszokhattuk, hogy a miskolci futam általában tartogat valamilyen meglepetést, így most sem volt másképp, hiszen szombat reggelre szemerkélős esőre ébredtünk. Kis vízre számítva álltunk ki a szervizből, ez az első szakaszon még bejött, azután leesett egy nagyobb eső és így a taktikánk összedőlt. Picit kaotikus volt a Sátai szakasz, nagy vízátfolyásokkal hadakoztunk, csúszkáltunk. Ennek ellenére nem kaptunk sokat a többiektől. A következő körben beletaláltunk a gumikba, de sajnos Sátán összeszedtünk egy defektet, körülbelül hat kilométert jöttünk így. Ezután már rendben folyt a versenyünk, minden működött és nagyon jó időket tudtunk jönni."

A nagyon jó idők pedig az abszolút ötödik, negyedik és harmadik idők voltak. Az utóbbit azon a Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt szakaszon futották, mely talán a verseny legnehezebb szakasza volt. "Igen ez valóban jól sikerült. Úgy gondolom, hogy a technikás pályákon ahol sok a kanyar, szűk az út és szintkülönbségek vannak. Nos, ezeken a szakaszokon már jó a sebességünk. Megfelelő a ritmusunk, és elég bátrak tudunk lenni. Ennek az oka az lehet, hogy a Mitropa Kupában ilyen vagy ehhez hasonló szűk utakon versenyzünk. Ezek a kihívások megtanítottak bennünket, ilyen körülmények között gyorsnak lenni. Van egy autóversenyző mondás, ami ha jól emlékszem Stig Blomqvist svéd pilótától származik: Az erdőben gyorsan autózni fák között csak az erdőben gyorsan autózva fák között lehet meg tanulni. Nyilván nem lehet elmenni a kiváló mérnök mellett, aki a csapattal van. Mirek sokat gyorsít rajtunk, remekül össze tudunk dolgozni, sok múlik azon, hogy a saját stílusomhoz idomítjuk az i20-ast. Tamással is remek az összhang, sok éve megyünk együtt. Ezek így együtt gyorsítanak minket. Remek a csapatunk is, négy versenyautót versenyeztettünk Miskolcon, minden autó kiválóan teljesített, a csapaton semmi nem múlt, tudják a dolgukat. Sajnos Bacsa Tomiék most picit gyorsabbak voltak saját maguknál is, beestek. Én azt gondolom, hogy ez Miskolc Rallye egy fontos állomás volt nekünk és a csapat minden tagjának" - zárta mosolyogva Pál az elért eredmények értékelését.

A Mitsubishi Evo IX-cel nem kis meglepetést okozott a Bacsa - Hanyik kettős az Eger Rallye-n, hogy megnyerték a kategóriájukat. Hasonló elánnal vágtak neki a borsodi pályáknak a fiatal versenyzők. Jól indítottak, hiszen ismét az élre álltak a kategóriájukban, azután a második körben hibáztak és egy jobbos kanyart nem tudtak bevenni.

"Életünk első, de talán a legnagyobb hibáját könyvelhetjük el magunknak! Sajnáljuk, amiért csalódást okoztunk azoknak, akik szorítottak értünk, de nem adjuk fel és pozitívan tekintünk a jövőre, hiszen csak így tudjuk a céljainkat elérni. Sajnos picit nagyobb tempóval érkeztünk meg a kanyarhoz és nem tudtam elfordítani a kocsit. Szerencsére nem sérültünk meg, de sajnos az EVO összetört" - foglalta össze a pilóta a hibát.

Az LPWMSport két Peugeot 208-as R2-es versenyautót állított csatasorba. Az egyiket a Peugeot Sport Hungary 208 Rally Cup versenysorozat keretében, a Riskó Dániel - Bíró Péter versenyzőpárossal. A másikat az először Peugeot 208 R2 kormányzó Tábori Ákossal és az ezen a versenyen debütáló navigátorával, Nagy Brigittával. Riskó Daniék a 208-as kupa bronz serlegeit emelhették a célban magasra.

"A verseny előtti teszten sok segítséget kaptam Lovász Páltól. Úgy érzem, hogy hasznos dolgokat adott át nekem. A versenyt jól indítottunk, az első két gyorsra megfelelő gumi volt a 208-ason, majd a Sátai szakaszon leesett az eső, itt viszonylag sokat kaptunk. Volt egy kis műszaki problémánk, de a szervizben megoldották a srácok. A következő kör felétől a magunk tempóján autózva tartottuk a harmadik helyezésünket egészen a végéig. Az látszott, hogy nem érjük utol az előttünk lévőket és az előnyünk is elég arra, ha magabiztos, hibamentes autózással megtarthassuk a dobogót. Extrém körülmények voltak a versenyen egész nap. Korlátozva volt a felhasználható gumi mennyiség (összesen nyolc darabot használhattak fel a versenyzők), így a végére már megmaradt gumik között válogattunk. Így nem mindig a legoptimálisabb gumi volt fent, de próbáltunk vigyázni és defekt nélkül megoldani a versenyt. Fantasztikus pályák voltak, remek rendezés. Fontos pontokat szereztünk” – foglalta össze a Dani a miskolci élményeit.

A csapat másik 208-asával Ákosék az RC3-as kategóriába neveztek, ahová például Bútor Robi és 306 Maxi Kit-Car versenyautója is tartozik. Ákosék megleptek mindenkit és megnyerték a kategóriájukat.

""Úgy álltunk neki a Miskolc Rallye-nak, hogy mindenféleképpen célba szerettünk volna érni. Egyel nagyobb kategóriába neveztünk, szeretjük a kihívásokat. Új navigátorral és számomra új autóval vágtam neki ennek a versenynek. Szerettem volna visszarázódni az első kerék meghajtású versenyzéshez és azt gondolom, hogy ez sikerült is. Nagyon jól működött az autóm, amiért hálás vagyok a csapatnak, Brigi is nagyon jól végezte a dolgát. Igazán jól helyt állt az első versenyén. Igaz volt egy hibám és picit el is gumiztuk magunkat egy körre, de ezen a versenyen most belefért. Én azt gondolom, hogy kiegyensúlyozottan tudtunk végig versenyezni és ez meghozta a gyümölcsét. Bízunk benne, hogy a későbbi futamokon azért tudunk még gyorsulni, erre reális esélyt látok. Aztán következő versenyen támadunk. Köszönjük szépen a csapatnak és a partnereimnek a sok segítséget” – nyilatkozta a verseny céljában Tábori Ákos.

Az LPWMSport következő eseménye a 28. Rally Opatija. A Szlovén rallye futam, mely a Mitropa Rallye Cup 2019. következő állomása. Itt Lovász Paliék a Hyundaijal és Ifj. Kanyik Antiék a 208-as Peugeottal állnak a rajtvonalhoz és remélhetőleg gyarapítják a pontjaikat.

Az LPWMSport Partnerei: CREDOBUS, Lisztes Trans Kft., KF Service Solutions Kamion Fényező Kft., M6 L.O.G Kft., Millers Oils, Expert Lajta Kft., Hankook Racing Tyres, Diesel DR, Total, Bus Center Kft., Hungarofék Kft., Pirto-vill Kft., Kaláka Pincészet, B EURO CAR Kft.

LPWM Sport

 

 

 

 

 

 

 

 

33