l1
l2


 

Hadik: Miskolc nem akarta az igazat

Május 7.
Hadik András számára a technika ördöge végleg eldöntötte a miskolci küzdelmeket – a bajnoki címvédő a hazai pálya előnyeit élvezve kezdte meg az országos bajnokság második állomásának kilométereit, azonban a harmadik gyorsasági szakasz meghozta a nem tervezett idő előtti befejezést.

Az országos ralibajnokság második futamára kerülhetett sor április utolsó hétvégéjén miskolci központtal. A Borsodi megyeszékhelyen immáron 25. alkalommal került megrendezésre az esemény, melyre egyértelműen bizakodva és reményekkel telve készült az a Hadik András, aki a hazai pálya előnyeit élvezve titkon revansot szeretett volna venni a szezonnyitó egri kilométerek okozta csalódásokon. A Miskolc Rallye ezúttal mindent vagy semmit alapon adta meg a pontszerzési lehetőséget minden résztvevőnek, hiszen közel százötven versenykilométer került kiírásra egy versenynap keretében. Ez azt is jelentette egyben, hogyha egy versenyzőpáros elvérzik a szombati küzdelmek közepette, számukra már nincs lehetőség plusz pontokra. Hadikék határozottan nem is szerettek volna erre a lehetőségre gondolni az egri kiruccanásból tanulva, ezt pedig a pénteki hangulatfokozó már-már ikonikusnak számító salakpályás prológ is bizonyította.

Az esemény tehát a kihagyhatatlan prológ keretében vette kezdetét pénteken késő délután. A Ford Fiesta R5-össel rajthoz álló Hadik András és Kertész Krisztián kitűnő formát nyújtott a körözések közepette - a nézők kitartását és szurkolását egy második idővel köszönték meg, és csupán hat tized választotta el őket a legelőkelőbb pozíciótól. A salakos kezdés a szokásokhoz híven külön értékelés keretében került lezárásra, így szombaton minden páros egyenlő feltételekkel kezdhette meg az előttük álló tizenkét gyorsasági szakasz teljesítését.

Szombaton egy szokatlanul kemény nap előtt állt Hadik András - ugyan a pályák nagy részét az előző évek kilométereinek köszönhetően már ismerte, de az esős időjárás még a tapasztalt résztvevők számára is komoly kihívást jelentett. A versenynap első, igazi bükki gyorsasági szakaszát a Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt közötti rész biztosította, ahol egy óvatosabb ötödik időt hozott össze a Hadik - Kertész kettős a Fiestával, ám ezt követően érkeztek arra a mályinkai gyorsra, mely egyik nagy kedvence a bajnoki címvédőnek. A tényt bizonyította ezúttal is a gyorson futott idő - a közel húsz kilométeres szakaszon mindösszesen 1,9 másodperccel maradt el András a legjobb időeredménytől – mindazok ellenére, hogy a gumiválasztás kedvezőbb is lehetett volna a reggel folyamán. A harmadik, sátai gyorsaságira az összetettbeli második helyen érkeztek, azonban a Hadik Rallye Team öröme nem tarthatott sokáig - az óvatosságra intő esőzések ellenére mégsem az időjárás, hanem a technika ördöge okozta a fejfájást - a rajt után pár kilométerrel eltört a kormányösszekötő, melynek következtében irányíthatatlanná vált a Fiesta. A páros közvetlen az incidens után lényegében pár méteren keresztül csak utazott az autóval, elvittek egy lassítót, majd az út szélére kerülve végül legnagyobb elkeseredettségükben kénytelenek voltak feladni a hazainak számító Hell 25. Miskolc Rallye küzdelmeit a szombat délelőtt folyamán.

Hadik András: "Bizakodva vártam a bajnokság második futamát, főként azért is, mert számomra hazainak számítanak a Miskolc környéki szakaszok. Pénteken kora este a salakpályán kezdtünk, ahol elsősorban a nézőknek szerettem volna autózni, ám emellé még egy összetettbeli második időt is elértünk, aminek kifejezetten örültünk.

Szombaton korán reggel megérkeztünk az első rajthoz Bükkszentlászlóra. Az időjárás nem volt kedves hozzánk a hétvégén, szinte végig esett az eső, amíg mentünk, és a gumiválasztás sem sikerült úgy, ahogy szerettük volna. Mindezek mellett éreztük, hogy a Fiesta beállításai sem tökéletesek, így elsődleges célunk az volt, hogy tartjuk magunkat, ahogy tudjuk, és négy szakasz után a szervizparkba érve pár módosítást majd végrehajtunk az autón. Sajnos ezt nem sikerült megvalósítanunk, ugyanis a harmadik szakaszon már nem láthattuk meg a célvonalat. Sátára beérve éreztem, hogy nem úgy mozog a Fiesta, ahogy szeretném, és egy lassító előtt nem sokkal el is tört a kormányösszekötőnk. Szerencsére nagy baj nem lett, és az autón is apróbb sérüléseket fedeztünk fel.

Nem titkolom, csalódott vagyok, de úgy gondolom, hogy az egri és miskolci kudarcokat feldolgozva a következő hazai futamon meg szeretnénk és meg is tudjuk mutatni versenyképességünket egy erős eredménnyel."

A Hadik Rallye Team partnerei: Kazy-Ker, Hídépítő Zrt., Zomko Kft., MUT-hungária Kft., M-Start-Sped Kft., KLA trans, Diósgyőri Fogaskerék Gyártó Kft., Saubermacher-Magyarország Kft., Karlwood Kft., Miga-Metall Kft., Micromax Kft., Triut Kft., Festék 96 Kft., Frekvencia Bt., Kutiker Produkt Kft., Euro Profil Kft., Gőz 2 Kft., Heldig Tax Kft., Frekvencia 2000 Kft., Szerviz-Sped Kft., Innova Service Kft., Ferrion Kft., Euro Cargo Express Kft., Ko-va Kft., K-kontúr Kft., Zso-sze Kft., Sándor Attiláné e.v., Qualitool Kft., Xerotrans Kft., Komáromi Trans Kft., Kalmár Plusz Kft., Körös Print-Pack Kft.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33