l1
l2


 

Bodolai: Miskolc nem volt a kedvünkre

Május 9.
Bodolai László és Deák Attila eredményes versenyhétvégében bízva állt oda a miskolci futam rajtvonalához – a borsodi páros potenciálját bizonyítva egy erős élmezőnybeli idővel kezdte meg a szombati versenynapot, a sikeres továbbhaladás esélyét azonban keresztbe húzta a szombati nap második szakaszában történt fékhiba okozta kicsúszás.

Az egri dobogóközeli élmények egészen kedves emlékeket jelentettek annak a Bodolai Lászlónak, aki a miskolci futamon is legalább hasonló terveket szeretett volna megvalósítani társával, Deák Attilával, és a már jól ismert Ford Fiesta R5-össel. A kihívás ezúttal nem volt megszokott, hiszen a Hell 25. Miskolc Rallye szervezői egy olyan nem mindennapos menetrenddel rukkoltak elő, amely során csupán egy nap állt a versenyzőpárosok rendelkezésére, hogy eldöntsék az értékes bajnoki és a pluszokat jelentő záró szakasz pontjainak a sorsát. Mindezek fényében izgatottan várta a borsodi páros a rajt pillanatát, melyet követően a bemelegítésnek szánt salakpályás körözésen pénteken este egy igazán látványos autózással teljesítették a nézők legnagyobb örömére a kezdő kilométereket. Ugyan a pénteki hangulatfokozó pillanatok nem számítanak bele a szombati teljes versenynapba, ennek ellenére optimistán és eredményes szereplésben bízva várta a szinte hajnalinak mondható első rajtot a Bodolai László – Deák Attila páros.

Mivel az országos bajnokság második állomása egy napba lett belesűrítve, így szombaton kora reggel már a rajtvonalnál toporogtak a kék ovállal a borsodi fiúk. Az esemény első gyorsasági szakaszát a már-már legendásnak számító Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt rész jelentette, mely táv a közel nyolc kilométerével nagyon jó bemelegítést nyújtott a futam további gyorsasági szakaszaihoz. Bodolaiék egy igen tempós kezdést mutattak be, ugyanis azonnal egy negyedik időt szereztek meg. A sikeres szereplés mellett viszont szembesülhettek a fiúk azzal a tudattal, hogy az időjárás kedvezőtlen oldalát fogja mutatni a nap folyamán – mely lényegében be is jött, hiszen kora délelőttől az utolsó pillanatig csúszós és kiszámíthatatlan kanyarokkal találták szembe magukat a versenyben résztvevő párosok az esőzések következtében.

A futam második, mályinkai gyorsaságijára a bükkszenti tempónak köszönhetően egy feltüzelt Bodolai - Deák páros érkezett meg. A kék ovál páratlan módon szelte a kanyarokat és harcolt az inkább ősziesnek mondható körülményekkel április utolsó hétvégéjén, ám a lendület a célvonal előtt nem sokkal megtört. Elsőre nem volt szép látvány, ahogy a Ford Fiesta szinte irányíthatatlanul sodródott egy jobbos kanyar külső részére, ám szerencse a szerencsétlenségben, hogy végül nagyobb volt a füstje, mint a lángja. A Fordban túlmelegedtek a fékek, a végére pedig már szinte nem is fogtak - amint beblokkoltak, abban a pillanatban leállt a motor és már csak a fák tudták megállítani a Fiestát. A páros sértetlenül szállt ki az R5-ösből, és az ijedtségen kívül egyéb más probléma nem merült fel. A feledhetetlen pillanat mindent eldöntött – Bodolai László és Deák Attila nem tudta megismételni a dobogóközeli élményeket ez alkalommal, ám az autó helyrepofozását követően a duó bízik abban, hogy újult erővel és versenyképes szereplésekkel bizonyíthatják potenciáljukat az országos bajnokság hátralévő megmérettetésein. 

Bodolai László: "Az egri sikeres szereplést szerettük volna Miskolcon tovább kamatoztatni. Többek között azért is gondoltam egy erős eredménnyel való bizonyításra, mert a bükki szakaszok javarészt hazai pályának számítanak, így minden adott volt ahhoz, hogy jó szájízzel álljunk rajtvonalhoz. Pénteken a késő esti prológon – mivel nem számítottak bele a kezdő kilométerek az összetettbe – a nézőknek szerettem volna autózni, mely úgy gondolom, összességében sikerült is.

Szombaton reggel optimistán számoltuk vissza a másodperceket az első rajtban. Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt között nem autóztunk rosszul, mely annak is köszönhető, hogy ez a rész az egyik kedvencem az idei évre kiírt szakaszok közül. Egy negyedik időt elérve folytattuk utunkat tovább a Garadna-Mályinka közötti táv teljesítésére, melynek a rajtjában egy tíz perces várakozással kellett számolnunk. Picit kizökkentett a lendületből ez a rövidke szünet, de lényegében nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hiszen az elrajtolást követően úgy éreztem, jó a ritmusunk és egyáltalán nem autózunk a határon. A célhoz közeledve, a bánkúti részt elhagyva azonban már éreztem, hogy nem úgy reagálnak a fékek, ahogy azt eddig megszoktam. Sajnos be is jött az előérzet – egy jobbos kanyarhoz érve ahogy a fékre léptem, azonnal beblokkoltak a kerekek, leállt a motor, és már csak azt vártuk, mikor állunk meg.

Az autó most egy nagyobb karbantartáson esik át, és bízom benne, hogy a bajnokság következő állomásán teljes felállásban, elfelejtve a miskolci kudarcokat bizonyíthatunk ismét az élmezőnyben.

Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csőrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigran, HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33