|
Május 31. Pénteken hét gyorsasági szakasszal kezdetét vette a Rally Világbajnokság idei szezonjának első európai murvás versenye, a Portugál Rali. A szervezők négy pályát jelöltek ki az első versenynapra, ezekből hárman kétszer teljesített szolgálatot a mezőny, míg a nap végére egy rövid gyorsaságival tettek pontot. A nap nehézségét fokozta, hogy a pályák újnak számítottak, valamint hogy a hét gyorsasági között nem volt köztes szervízelésre lehetőség. A nap első felét a Hyundai spanyol pilótája, Dani Sordó kezdte a legjobban, a spanyol fiú öröme azonban nem tartott sokáig, ugyanis a nap harmadik gyorsasági szakaszán alatta, és Sebastien Loeb alatt is rakoncátlankodni kezdett a Hyundai. Mindkét versenyző autója hol megállt, hol elindult, mint később kiderült az üzemanyagellátó rendszer hibája miatt, és bár mindketten tudták folytani a küzdelmet, a műszaki hiba megpecsételte sorsukat, Loeb 16, Sordó 18 perces hátrányt szedett össze.
Amennyire szenvedtek a Hyundai-ok annyira szárnyaltak a Toyoták! Az első három gyorsasági szakasz után a japán csapat versenyzői kisajátították a dobogó mindhárom fokát. Az élen az az Ott Tanak állt, aki másodikként rajtolva még takarította a pályát, ennek ellenére két szakaszt is megnyert az első háromból. Tanak mögött Latvala majd Meeke következett, a három Toyota mögé pedig két Ford sorakozott fel, Teemu Suninen a negyedik, Elfyn Evans az ötödik helyről várta a folytatást Drasztikus változást a nap második fele sem hozott, a három Toyota délután is ugyanazzal a lendülettel falta a kilométereket, mint délelőtt, bár szakaszt egyikük sem tudott nyerni a hátralévő négy gyorsasági szakaszon, de mindhárman megőrizték helyezésüket a nap végéig. Tanak 17,3 másodperccel előzi meg Latvalát az első nap végén, Kris Meeke hátránya pedig 22,8 másodperc észt csapattársával szemben. A hatodik-hetedik helyeken két Ford következik. A nap nagy részében kiváló tempót autózó Teemu Suninen két gyorsaságival a vége előtt még az abszolút harmadik helyen állt, az utolsó előtt szakaszon azonban eltűnt a fék a Fiestából, így komoly hőstettet kellett végre hajtani annak érdekében, hogy a nap végére megszerezze a hatodik helyet. Nem lehet panasz a WRC autóban most debütáló brit Gus Greensmithre sem, hiszen a mögötte célba érkező Esapekka Lappit is csaknem egy perccel előzi meg. Az utolsó két pontszerző helyet két R5-ös autóval versenyző páros szerezte meg, az abszolút kilencedik helyen a kategória éllovasa, Ole-Christian Veiby áll egy Volkswagen Polo-val, mögötte a vadonatúj Skoda Fabiát a világbajnokságon is bemutató Jan Kopecky következik, míg fiatal finn csapattársa, Kalle Rovanpera a csoport harmadik és abszolút 11. helyről várja a folytatást. A Rallye de Portugal állása az 1. nap végén: Fri |
33 |