|
Június 14. A Hyundai Motorsport versenyzője úgy tűnik, pénteken a saját malmára hajtotta a vizet – Dani Sordo a rajtpozíciójának kihasználása mellett profi módon hasznot húzott a versenytársakkal való történésekből is, így részéről egy koncentráltabb versenytempóval egy tíz másodperces előnyre tett szert kilenc gyorsasági szakaszt követően. Valójában az FIA illetékesei még azért tanakodnak az ügyben, ugyanis a hetedik, Castelsardo szakaszt törölték, mivel egy néző orvosi segítséget igényelt. A történet érdekessége, hogy három versenyző még teljesítette a közel 15 kilométeres gyorsot - Ott Tanak, Thierry Neuville és Elfyn Evans lendületesen végigmehetett a pályán. A sztori itt nem áll meg, hiszen a szakasz törlésével Tanak, Neuville és Evans arra a feladatra lett ítélve, hogy teljesítsék a kört olyan gumiabroncsokkal, amelyek rosszabb állapotban voltak, mint a versenytársaké. Sordo tehát a hetedik részen átlagolt időt kapott, a gumiabroncs kímélésben ő illetékes volt – a nap végén tíz másodperccel végzett Teemu Suninen előtt. Az M-Sport Ford finn versenyzője új navigátorával egészen kiemelkedő teljesítménnyel tudta le a sziget esemény első teljes versenynapját, ugyanis három szakaszgyőzelemre azonnal szert tett a páros. „Összességében elégedett vagyok a nappal. Jól kezdtünk, hiszen az első két szakaszt a leggyorsabban tudtuk teljesíteni, ám ezt követően sajnos megforogtunk, amivel értékes időt vesztettünk.” - emlékezett vissza a napra Suninen. A harmadik pozícióban kilenc gyors után Ott Tanak érkezik, aki pénteken bőven kapott meleget és hideget egyaránt. A Toyota Gazoo Racing észt versenyzője a nap folyamán egy legjobb időt bezsebelt, ám ezen kívül nagyon vegyes eredményeket hozott össze. „Megpróbáltuk a tőlünk telhetőt megtenni. Sajnos a gumiabroncsok már nagyon a végét járták a nap céljához közeledve. Nem esett jól a hír, hogy Seb (Ogier) búcsúzott a mezőnytől, azonban ez a pozíció sokkal jobb attól, mint amire számítottam.” – mondta el Tanak, akinek nagy vetélytársa, Sebastien Ogier még a délelőtt folyamán kényszerült feladni a versenyt egy törött felfüggesztés miatt. Az észt versenyző csapattársa, Jari-Matti Latvala cseppet sem mondható szerencsésnek – hiába vezette a délután folyamán az abszolút értékelést, egy visszafordítóban felborult a Yaris WRC, látványos károkat elszenvedve. Ezt követően azért még próbálta menteni a menthetőt Latvala, mely tényt bizonyítja a következő részen futott negyedik idő szélvédő nélkül - ám a nap zárószakaszán végül a pálya szélére kiállni kényszerült. Elfyn Evans egészen a nyolcadik gyorsig az összetettbeli negyedik helyen toporgott, ám egy balos kanyart elszámítva pár másodperc erejéig árokban kötött ki. A különbség szinte hihetetlen – Andreas Mikkelsen a negyedik helyre került a walesi fiú hibájából, ám kettőjük között a különbség nem több és nem is kevesebb, mint egy tized másodperc! A hatodik helyen a csendes délutánt letudó Kris Meeke érkezik a Yaris WRC-vel, míg mögötte huszonnyolc másodperccel következik a Hyundai bajnokesélyese, Thierry Neuville. A belga versenyző igen pörgős napot tudott le – voltak apróbb itinerproblémák, egy hűtőszerelést is kipipáltak, illetve egy megforgás is nehezítette még a napot. Azonban minden rosszban van valami jó – jelenleg hat bajnoki pontra esélyes Neuville, amit akár még kedvezően is javíthat az elkövetkezendő két versenynap illetve powerstage alatt. A szombati versenynap a rajtpozíciók változásával bőven hozhat izgalmakat és érdekességeket – a Szardínia rali második teljes napja reggel nyolckor rajtol el, és két körben három szakaszt teljesítve hat óra után szusszanhatnak majd egyet a párosok. A 2019 RALLY ITALIA SARDEGNA PÉNTEKI EREDMÉNYE: Lara |
33 |