|
Június 16. Pedig semmilyen jel nem utalt arra, hogy nagyobb változás történhet az élmezőnyben, de mint tudjuk, a ralinak mindig a célban van vége. Elsősorban a negyedik hely sorsa tűnt nyitottnak vasárnap reggel, melyért Elfyn Evans és Andreas Mikkelsen volt harcban. Kettejük csatájának külön pikantériát adott, hogy Mikkelsen mögül a világbajnoki címért harcban lévő Thierry Neuville vághatott neki a befejező nap négy gyorsaságijának. A kérdés így az volt, hogy mihez kezd a Hyundai Mikkelsennel, vagyis mennyire próbálnak meg segíteni a belga pilótának hogy minél előrébb érjen célba. A Power Stage-ig nagyjából a várakozásoknak megfelelően zajlott a verseny, az első három helyezett sikerrel tartotta előnyét vetélytársaikkal szemben, Mikkelsen pedig mindhárom szakaszt megnyerve 6 másodpercen belülre zárkózott Evans-hez képest. A záró szakaszon aztán borult minden, a drámában pedig a bő félperces előnnyel vezető Ott Tanak vállalta a főszerepet. A Toyota reménysége kissé szűkre vágta az egyik kanyart és megütötte a jobb első futóművet. Végül sikerült teljesíteni a fennmaradó távot, azonban csaknem kétperces hátránnyal érkezett célba, így a futamgyőzelem helyett az abszolút ötödik hellyel kellett beérnie. A győzelmet végül az a Dani Sordo kaparintotta meg, aki először, és eddig utoljára, a 2013-as Német Ralin, a Citroen színeiben végzett az első helyen. "Ez hihetetlen!" - próbálta meg szavakba önteni érzéseit Sordo. "Egyszerűen nem találok szavakat arra, amit most érzek. Nagyon lesokkolt, ami történt. Csodálatos érzés megszerezni a győzelmet, de nagyon sajnálom Ott-ot, ezen a hétvégén általában gyorsabb volt nálam." Hatalmas az öröm az M-Sport háza táján is, hiszen finn versenyzőjük, Teemu Suninen pályafutása legjobb eredményét érte el az idei Olasz Ralin. Ráadásul tette mindezt úgy, hogy most először versenyeztek együtt újdonsült navigátorával, a rutinos Jarmo Lehtinennel, aki korábban Mikko Hirvonent segítette. A Power Stage egyik legnagyobb győztese azonban Andreas Mikkelsen, aki ha úgy vesszük 10 extra pontot vágott zsebre, hiszen amellett hogy megnyerte a szakaszt, az összetettben Evanst és Tanakot is megelőzve zárt az abszolút harmadik helyen. Evans végül megőrizhette a negyedik helyet, ami nagyon jól jött az M-Sportnak, hiszen ezekkel a pontokkal felzárkóztak a Citroenre a márka-világbajnoki tabellán. Tanak az ötödik hellyel megszerzett pontokkal is átvette a világbajnokságon, előnye négy egység az előtt az Ogier előtt, aki Olaszországban a Power Stage-n megszerzett 4 ponttal vigasztalódhat. Szebb születésnapi ajándékban reménykedett a futam címvédője, a 31. születésnapját a befejező napon ünneplő Neuville, a hatodik helyen érkezett célba. Olaszországban szakadt meg a Citroen idei nagy sorozata, az eddig hét állomás mindegyikén dobogós helyet ünneplő francia csapat legjobbja ezúttal Esapekka Lappi lett, aki a hetedik helyen érkezett célba, nyolcadikként Kris Meeke érkezett célba. Az utolsó két pontszerző helyre a Skoda két gyári versenyzője csapott le, a WRC2 Proban, a vadonatúj Fabia R5 Evo-val újabb kettős győzelmet arató cseh csapatnál Rovanpera a győzelmet, Kopecky a második helyet szerezte meg. A WRC2-ben is kettős Skoda siker született, a francia Loubet révén, akit az Kajetanowicz követ a második helyen, aki ezúttal szintén Skodával szállt harcba. Fri |
33 |