|
Június 17. Az új generációs WRC-k megjelenéséhez az elején félve közelítettek a gyártók, ám a szabályzatot feldolgozva páratlan izgalmakat hozó versenyautókat álmodtak meg, majd keltettek életre, mellyel a mai napig teljesítik a világbajnokság menetrendjében szereplő megmérettetések kilométereit. Korábban már szóba került az esetleges elektromos autók bevezetése a sorozatba, ám a támadásokat követve végül a hibrid meghajtás gondolatára váltottak át az illetékesek. A napokban pedig hivatalosan is megszületett a döntés – az FIA Tanácsa jóváhagyta az új generációs WRC autók bevezetését 2022-ben, ötéves homologizációs ciklussal. A gyártók számára lehetővé válik, hogy a jelenlegi WRC méretre vonatkozó iránymutatásokat alkalmazzák a karosszéria illetve a csőszerkezet használatára, míg az FIA továbbiakban meghatározza a kulcsfontosságú vizuális átviteli elemeket. Lehetőség nyílik a test méretezésére is az előírt határokon belül, hogy a nagyobb autók megfeleljenek az előírt dimenziós céloknak. Az autók kiegészítő hibrid rendszerrel fognak rendelkezni, amely az első három évben közös összetevőkből és szoftverekből fog állni, és 2024-ben újabb lépésként nagyobb technikai szabadság áll majd a csapatok rendelkezésére. Az elsődleges cél az, hogy az etap részeken a villamos energiát használják a WRC-k, illetve a gyorsaságikon is rásegítsen a versenyzésre a villanymotor. A korábban megjelent tervezetek alapján a csapatok bizonyos tekintetben már eljátszottak a modern meghajtások gondolatával, akik közül a Citroen és a Toyota üdvözölte a hibrid alapokat, a Citroen éppen 10 éve már el is játszott a gondolattal, hogy milyen lenne hibrid hajtással a C4 WRC. A francia és a japán márka mellett jelenleg a bajnoki címre esélyes Hyundai-on kívül még a Ford van versenyben, akik nagy valószínűséggel az új szabályok életbe lépését követően is maradnak a sorozatban. Lara |
33 |