l1
l2


 

Hadik: "Értékes pontokat hoztunk el Fehérvárról"

Június 19.
Az utolsó méterekig tartó küzdelem eredményeként ünnepelhetett a dobogó középső fokán Hadik András. A Székesfehérvár Rallyen a miskolci versenyző új fejezetet szeretett volna kezdeni idei országos bajnoki teljesítményére vonatkozóan, mely a csapat legnagyobb örömére sikerült, hiszen a zárószakaszon kapott defekt sem szorította ki az élmezőnyből.

Pontszerző reményekkel érkezett meg az Országos Rali Bajnokság immáron harmadik állomásának rajtvonalához a bajnoki címvédő. Hadik András és állandó navigátora, Kertész Krisztián bizakodva pattant be a Ford Fiesta R5-ösbe a 2019-es Székesfehérvár Rallye keretében, mely esemény a szokásokhoz híven a pénteki napon vette kezdetét a gépátvételekkel és adminisztrációs feladatokkal. A június második hétvégéjén megrendezésre került futamon szombaton már több kilométeren keresztül mozgolódhatott a miskolci páros a délután folyamán. A menetrend nem feltétlen a megszokott beosztás szerint zajlott le, hiszen nagyjából másfél versenynapot foglalt magába a rendezvény, ugyanis szombaton kora délután egy óra után kezdődhetett meg az első nagy menet Kőhányás és Pusztavám között, mely tizenhárom kilométeres részt még kétszer megismételhették Hadikék, mielőtt a nézőcsalogató belvárosi szuperspeciálhoz érkeztek volna.

Az országos bajnokság harmadik futamának legelső szakaszán nem is kezdett rosszul a címvédő, akinek több cél is lebegett a szeme előtt a júniusi hétvége folyamán. Elsődleges és legfontosabb szempont az volt, hogy az egri és miskolci döcögős kezdés után végre egy erős teljesítménnyel fejezzen be egy magyar bajnoki futamot, miután külföldön bizonyította versenyképességét két állomás keretében. A második tervként a tavalyi eredményen való javítást tűzte ki Hadik – tizenkét hónappal ezelőtt épphogy lecsúszott a dobogóról, és ezen az érzésen is kedvező irányba módosítana egy olyan eredmény, mellyel a legjobb háromban ünnepelhetne. Nos, az elképzelések minden tekintetben megvalósultak. Ehhez természetesen kellett az is, hogy az első három gyorsasági szakaszon jól kezdjen a Ford Fiesta R5-össel rajthoz álló páros – az első részen a második idővel érhették be, ám ezt követően két szakaszgyőzelem következett. A szombati esti 1,8 másodperces előny nem volt ugyan tetemes, de mindenképpen irányt mutatott a vasárnapi teljesítményre vonatkozóan. A városi szakaszon való versenyzés nem tartozott bele az összetettbeli időeredménybe, így teljes mértékben a nézők számára próbált élvezetes pillanatokat varázsolni a Hadik Rallye Team párosa, természetesen a többi versenytárssal karöltve.

A vasárnap ugyan a futam zárónapját jelentette, ám a legnagyobb kihívást és a legtöbb kilométert is egyben – reggel még kilenc gyorsasági, több mint száz versenykilométer teljesítése lebegett Hadik szeme előtt, ám az utolsó szakasz törlésével végül eggyel kevesebbel, és mínusz öt kilométerrel kellett beérni. Lényegében kedvezően is alakulhat egy gyors kimaradása, ám Hadikék esetében ez most nem feltétlen volt előnyös. A nap folyamán négy szakaszgyőzelemmel végig vezették az összetettet, és ha csak pár másodperccel is, de esélyesek voltak a fehérvári dobogó legfelső fokára. A végül zárószakaszként jegyzett nyolcadik, oroszlányi tizenhét kilométeres táv felénél a Fiesta egy lassú defektet szenvedett el, így akarva akaratlanul is peregtek az értékes tizedek. Összességében még így sem volt feltétlen rossz az idő, hiszen negyedikként gurult át a célvonalon Hadik, végeredményben azonban ez pontosan elég volt ahhoz, hogy visszacsússzon a második helyre, a hat másodperces előnyt négy másodperces hátrányra fordítva. Egy következetes és eredményes hétvége keretében azonban a Hadik Rallye Team versenyzője úgy érzi, teljes mértékben visszazökkent hazai vonatkozásban is, az eredménynek pedig még a zárótörténések ellenére is örül, hiszen értékes bajnoki pontokkal gazdagodhatott június második hétvégéjén a 2019-es Székesfehérvár Rallye keretében.

Hadik András: "Kíváncsian vártam a fehérvári rajt pillanatát, melyre nem tagadom, győzelmi reményekkel érkeztem. Sajnos az év első fele nem a tervek szerint alakult hazai vonatkozásban, és úgy gondoltam, ez jó alkalom lehet arra, hogy kárpótoljam az eddigi történéseket. A rajt előtt egy kis megfázás nehezítette a helyzetemet, de amint beültem a versenyautóba, szinte el is feledtem azt. Nagyon jól sikerült a kezdés szombaton délután, így optimista voltam a vasárnapi folytatásra vonatkozóan.

A zárónapon kilenc helyett végül nyolc szakasszal kellett számolnunk versenytempóban, melyeket szintén úgy teljesítettünk, ahogy azt elgondoltuk és szerettük volna. Az utolsó gyorsasági azonban meghozta a nem várt fordulatot – nagyjából a szakasz felénél kaphattunk egy lassú defektet, amit rögtön még nem éreztem, az utolsó öt-hat kilométeren nehezítette meg inkább az autó irányítását, a célvonalat átlépve pedig már szinte gumi sem volt a jobb hátsó felnin. Bevallom őszintén, picit csalódott vagyok, hiszen végig eséllyel küzdöttünk a Székesfehérvár Rallye első helyéért, azonban bizonyos tekintetben örülök, hiszen végre hazai terepen is meg tudtuk mutatni versenyképességünket, és hasznos bajnoki, illetve powerstage pontokkal gazdagodhattunk a bajnokság harmadik futamán."

A Hadik Rallye Team partnerei: Kazy-Ker, Hídépítő Zrt., Zomko Kft., MUT-hungária Kft., M-Start-Sped Kft., KLA trans, Diósgyőri Fogaskerék Gyártó Kft., Saubermacher-Magyarország Kft., Karlwood Kft., Miga-Metall Kft., Micromax Kft., Triut Kft., Festék 96 Kft., Frekvencia Bt., Kutiker Produkt Kft., Euro Profil Kft., Gőz 2 Kft., Heldig Tax Kft., Frekvencia 2000 Kft., Szerviz-Sped Kft., Innova Service Kft., Ferrion Kft., Euro Cargo Express Kft., Ko-va Kft., K-kontúr Kft., Zso-sze Kft., Sándor Attiláné e.v., Qualitool Kft., Xerotrans Kft., Komáromi Trans Kft., Kalmár Plusz Kft., Körös Print-Pack Kft.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33