l1
l2


 

Jövőre a VB-n is harcba szállhatnak a legújabb R4-esek

Július 4.
Az FIA Motor Sport Tanács párizsi találkozója után kiherdétték, hogy 2020-tól az ORECA által tervezett és gyártott R4-es versenyautók is részt vehetnek a Rally Világbajnokságon.

A kategória legújabb szereplőivel kapcsolatban viszonylag kevés hír látott napvilágot a világsajtóban, ennek ellenére eddig tizenhat R4-est szállítottak nyolc országba, három különböző kontinensen. Az osztály iránt érdeklődők közé tartoznak többek között: Milano Racing, Rally Technic, Riku Tahko Rally Consulting, Signed Streets Motorsport, Pro Racing, RC Competicion és az ASM Motorsport. A kategória szorgalmazásával elsődlegesen az R5-ös fenevadak és az R2-es, R3-as géposztályok közötti átmenetet szeretnék pótolni az illetékesek.

Sikeres első lépések versenykörülmények között
Áprilisban a Dél-Afrika Rally-n, Hergen Fekken és Pierre Arries, a Toyota Etios R4-essel és a Rally Technic csapatával határozottan domináltak az eseményen, ahol nyolc szakaszból ötöt a leggyorsabbként tudott zárni a páros.

Franciaországban, a Rallye Terre des Causses keretében, Vincent Dubert és Alexandre Coria a Milano Racing csapatával karöltve a nyolcadik helyen ünnepelhetett. Egy hónappal később a francia páros megerősítette ezt a nagy lendületet a Rallye Terre de Castine mutatott potenciáljával, egy másik nyolcadik pozícióval.

Az idei Neste Rally Finland érdekességei lesznek az R4-es autók
A tervezők elsődleges célja az volt, hogy aki hozzá szeretne férni egy ilyen típusú modellhez, az ne ütközzön problémába a tervei megvalósításakor, hiszen az autó versenyképessége mellett nagy hangsúlyt fektettek a tervezők a megfizethetőségre és megbízhatóságra is egyaránt. A rali otthonában, Finnországban várhatóan komoly csatákra számíthatunk a nagyok között, ám ízelítőként feltűnik majd az ugratók hazájában az R4-es szabályok alapján megépített és természetesen elfogadott versenyautó is. Most már nem titok - a Mini R4 lesz az első csütörtökön, aki a 2,31 kilométer hosszú Harju szuperspeciált nyitja meg a világbajnokság kilencedik fordulóján.

"Az ORECA örömmel fogadta a hírt, mely szerint az FIA szabad utat adott az R4-es csomag számára, amelyet 2020-ban fogadnak el a világbajnokságon! Ez egy fontos lépés és nagyszerű bemutatóra kerül sor augusztus elején, mellyel elsősorban az osztály fejlődéséhez szeretnénk még több tapasztalatot gyűjteni." - mondta Hugues De Chaunac, az ORECA Group elnöke.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33