|
Július 12. A Rali Világbajnokság legutóbbi állomása Szardínián került lebonyolításra, a következő eseményt pedig Finnország rendezi augusztus elején - az átlagsebesség közel 30 km/h-val nő, míg az ugrások száma szó szerint a tízszeresére emelkedik. Pontosan emiatt a jelentős különbség miatt döntött úgy a Citroen Total World Rally Team, hogy rajtvonalhoz állítja Esapekka Lappit és társát, Janne Ferm-et a C3 WRC-vel, egy olyan futamon, mely ugyan nem a világbajnokság része, de promóciós rendezvényként került bejegyzésre, és ugyanolyan nehézségeket jelent, mint Jyvaskyla erdei szakaszai. Külön ünneplésre is sor kerülhet az észt hétvégén, hiszen Lappi századik futamrajtjával újabb fejezetet nyithat karrierjében. A szereplés egyébként lehetőséget biztosít a finn páros számára, hogy újra visszazökkenjenek a nagyon nagy sebességű vezetés élményébe, mellyel tökéletesen felkészülhetnek az otthoni ralira, amelyet 2017-ben győztesként zártak, és újból az elsőségre való törekvéssel legyenek ott augusztus első hétvégéjén a világbajnokság folytatásában. Mivel a Rally Estonia egy WRC partneresemény, Esapekka Lappi és Janne Ferm a másik három gyártó közül legalább egy képviselővel szembe fog nézni, akikkel rendszeresen versenyeznek a világbajnokság kereteiben. A dél-észtországi Otepää központú esemény június második hétvégéjén igazi küzdelmeket ígér a versenykiírásban szereplő 151,98 versenykilométerrel 15 gyorsasági szakaszra leosztva. A rali Tartuban ér véget, mely az ország második legnagyobb városa. Pierre Budar, a Citroen Racing Team vezetője: Esapekka Lappi: Rajthoz állások száma: 1 Lara |
33 |