l1
l2


 

Idén is Tanak nyerte az Észt Ralit

Július 14.
Ott Tanak a hazai pálya előnyeit élvezve magabiztos előnnyel állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára az észt rali céljában. A második pozíció Andreas Mikkelsen számára jutott ki, míg a harmadikként Esapekka Lappi vehette át a díjat vasárnap délután.

A szombati kilenc szakaszt jelentő küzdelmek után vasárnap hat gyorsaságival folytatódhattak a 9. Shell Helix Rally Estonia kilométerei. A futam első teljes versenynapján a rendezők büszkén könyvelték el, hogy nézőszámban abszolút nincs hiány, és a nézői pontok igen komoly kihasználtságnak örvendenek. Az érdeklődés vasárnap sem csökkent – az észt rajongók egyértelműen kíváncsiak voltak arra, hogy kedvenc versenyzőjük, a világbajnokság elsőségére is esélyes Ott Tanak mennyi előnyre tesz szert a fennmaradó hat szakaszon. Az optimizmus részükről egyértelmű volt, hiszen azzal semmiképpen sem számoltak, hogy a Toyota Gazoo Racing pártfogoltja esetlegesen búcsúra kényszerülne. A meglátásuk tökéletes volt – a Yaris WRC-vel Tanak és Jarveoja több mint egy perces előnnyel fejezhette be a világbajnokság partnereseményeként bejegyzett rendezvényt tizenöt gyorsasági szakasz teljesítését követően.

„Nagyon jó hétvégét élhettünk át, számtalan rajongót láthattunk a pálya szélén. Tényleg ralis nemzet vagyunk, iszonyatosan jó érzés volt itt versenyezni. Kedvező eredményt sikerült elérnünk az autóval az elmúlt két napban, és bízom benne, hogy eredményesen tudjuk folytatni a világbajnokság kilométereit mindazok ellenére, hogy Finnországban nem feltétlen lesz kedvező elsőként nekivágni a szakaszoknak.” – mondta el Tanak, akinek a célceremónián a díjátadást követően a kedvenc számát, a Nublu-t játszották be legnagyobb meglepetésére.

Andreas Mikkelsen a fehér Hyundai i20-as WRC társaságában a dobogó második fokát zsebelte be. A norvég versenyző és társa, Anders Jaeger ugyan több mint egy perces hátrányra tett szert, ez azonban nem szomorítja el őket – hasznos kilométereket tudtak le az észt rali keretében, és ők is a világbajnokság finn állomására koncentrálnak, melyre megpróbáltak 100%-osan felkészülni. A páros a hétvége folyamán azért okozott kellemes pillanatokat a nézőknek, és a trófea mellett azért még egy díjra szert tehettek – Mikkelsen a hétvége legstílusosabb ugratását mutatta be, melynek eredményeképpen egy hatalmas nagy serrano sonkának is örülhetett, és tuszkolhatta be az i20-asba a számtalan promóciós cucc mellé.

A harmadik helyen sem történt változás – a szombati teljesítménye mellett kitartó Esapekka Lappi és Janne Ferm a Citroen számára a dobogó legalsó fokát hozta el az észt utakról. A finn kettős mindent beleadott a hétvégébe, azonban ez most ennyit hozott nekik, bár Lappi úgy gondolja, hogy Tanak hihetetlen tempóját Finnországban, hazai pályán sem fogja tudni behozni. Azért meg fogja próbálni, de borzasztó nehéz dolga lesz.

A negyedik idővel Elfyn Evans elégedhetett meg, aki az M-Sport Ford színeit képviselhette az észteknél. Mögötte az a Craig Breen érkezett, aki a Hyundai színeiben való debütálást tudhatta le a nagy menet, a finn futam előtt.

A 9. Shell Helix Rally Estonia szervezői egy igazán emlékezetes hétvégét hoztak össze az észt rajongók legnagyobb örömére, mely napok során nemcsak a versenyzőket, hanem a világbajnokság igazi WRC-it is házhoz hozta az egyik legígéretesebb ralis nemzetnek. A jövőbeli közös együttműködésben természetesen bíznak az illetékesek, ám nem győzik hangsúlyozni, hogy egyelőre csak partnereseményként szeretnék felhívni magukra a figyelmet, és a jelenlegi elképzelések szerint pedig 2022 lenne az az évad, amikor is teljes felkészültséggel készen állhatnak a rali világbajnokság mezőnyének és rajongóinak fogadására. A következő hetekben várható visszajelzések és elemzések után pedig majd meglátják, tartják-e magukat az eredeti tervhez vagy változtatnak az észtek az ütemterven.

A 2019-es Shell Helix Rally Estonia végeredménye:
1. Ott Tanak/Martin Jarveoja – Toyota Yaris WRC 1:15:38.4
2. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger – Hyundai i20 WRC +1:03.5
3. Esapekka Lappi/Janne Ferm – Citroen C3 WRC +1:27.1
4. Elfyn Evans/Scott Martin – Ford Fiesta WRC +1:47.7
5. Craig Breen/Paul Nagle – Hyundai i20 WRC +1:56.4
6. Markko Martin/Kristo Kraag – Ford Fiesta WRC +3:55.1
7. Oliver Solberg/Aaron Johnston – Volkswagen Polo Gti R5 +4:19.4
8. Rainer Aus/Simo Koskinen – Skoda Fabia R5 +5:47.9
9. Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen – Skoda Fabia R5 +5:49.0
10. Valerij Gorban/Sergej Larens – Mini John Cooper WRC +6:19.0

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33