l1
l2


 

Nagyot léphet előre a Toyota Németországban

Augusztus 21.
Az elmúlt murvás futamokon aratott sikerekre építkezve aszfalton is a győzelemre törekszik a Toyota Gazoo Racing. Ott Tanak, Jari-Matti Latvala és Kris Meeke nemcsak a versenyzői pontokra vannak kiéhezve, hanem a csapatot is szeretnék az élre repíteni a bajnokságban.

A Toyota Yaris WRC visszatér az aszfaltra a világbajnokság idei szezonjának tizedik fordulójában, Németországban, ahol Ott Tanak, Jari-Matti Latvala és Kris Meeke lesz Tommi Makinen segítségére a Rallye Deutschland igényes és változatos útjain augusztus 22-25. között. A Rally Finland győzelméből fakadóan Tanak a harmadik németországi győzelmét célozza meg, továbbá arra törekszik, hogy növelje 22 pontos előnyét a versenyzők bajnokságában.

A Rallye Deutschland három különféle talajtípust kínál: kanyargós utakat a Mosel szőlőültetvények között, a félelmetes Baumholder katonai kiképző terület aszfaltos kanyarjait, számos felszíni változással, valamint gyors és keskeny országutas kilométereket a szervizpark körül a Saarland vidéken fekvő Bostalsee-tó közelében. Az időjárás gyakran változó, tovább bonyolítja a gumiabroncsok megválasztását és az autó beállításait.

Ebben az évben a rali a szervizparkból indul, a csütörtök esti megnyitó szakaszával a közeli utakon zajlanak le a bemelegítő kilométerek. A pénteki nap nem változott az előző évhez képest: két körben a szőlőültetvények között mérkőzhetnek meg a párosok, és a Wadern-Weiskirchen sem marad ki a kiírásból, melyet követően térhetnek vissza a srácok a szervizbe. A szombat új formátumot kínál, kezdve két országutas szakasszal, kétszeri teljesítéssel, amelyet szintén két kör követ a Baumholder körül - beleértve a 41,17 kilométer hosszú Panzerplatte-t is. Vasárnap ismét a szőlők között találhatják magukat a párosok, ahol a powerstage pontok is eldöntésre kerülnek.

Tommi Makinen (a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke): "A fantasztikus finnországi eredményünk nagyon fontos volt mindkét bajnokság számára, és reméljük, hogy folytathatjuk ezt a formát Németországban. Erősek tudtunk lenni az elmúlt évben, és Ott nyerte a futamot az elmúlt két szezonban, így bízunk benne, hogy esélyeink lehetnek egy újbóli elsőség megünneplésére. Ez egy olyan esemény, ahol sok minden megnehezítheti a párosok dolgát, akár a szőlőültetvényekben, akár a Baumholder részeken - bízniuk kell az autóban, és nagyon koncentráltnak kell lenniük, hogy elkerüljék a hibákat."

Ott Tanak (Toyota Yaris WRC #8): "Németország nyilvánvalóan egy olyan futam, amely nagyon kedvelek. Martin és én két éven át nyertünk itt, és ebben az évben az a célunk, hogy háromra gyarapítsuk elsőségeink számát. Természetesen nem könnyű rali - szerintem a tavalyi volt a legnehezebb győzelem a karrierem során. A verseny nagyon erős volt, és a kezdetektől nagyon keményen kellett küzdenem a dobogó legfelső fokáért. Nagy kihívás minden versenyző számára, hiszen különböző körülmények között tudjuk le a kilométereket, és mindegyikhez gyorsan kell alkalmazkodni, hogy ne kövessünk el hibákat. Az időjárás is gyakran komoly befolyásoló tényező, és nagyon nehéz megjósolni, mi vár ránk a hétvégén."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #10): "Nagyon jó érzés volt a dobogón ünnepelni Finnországban, és ez azt jelenti, hogy nyugodtabb állapotomban érkezek Németországba. Tavaly a második helyre voltunk esélyesek, ám az utolsó napon problémánk volt és ki kellett állnunk, de tudjuk, hogy tempónk megvan, és erősek tudunk lenni. Izgatottan várom a versenynapokat, és bízom benne, hogy képesek leszünk küzdeni a dobogós pozíciókért. Az utolsó aszfaltos futam Korzikán számomra igen nehéz volt, de Finnország előtt is már volt lehetőségem aszfaltra készülni - a fékezésen és a fordulásokon sokat dolgoztunk, most már jól érzem magam az autóban."

Kris Meeke (Toyota Yaris WRC #5): "A murvás események után nagyon várom, hogy ismét aszfalton versenyezzek. Nagyon jól éreztem magam a Yaris-ban aszfalton, és remélem, hogy ezt az érzést újra megtalálhatjuk Németországban. Ez mindig egy igazán igényes esemény a három különböző tereptípus miatt, és ráadásul az időjárás gyakran változik, szinte egyik szakaszról a másikra. A múltban itt versenyképes tudtam lenni, és remélem, hogy a hétvégén hasznos pontokat tudok szerezni a csapatnak."

A statisztika (Rallye Deutschland): 

Év

Ott Tanak

Jari-Matti Latvala

Kris Meeke

2018

1

DNF

-

2017

1

7

DNF

2016

23

48

-

2015

8

2

12

2014

10

DNF

DNF

2013

-

7

-

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33