l1
l2


 

Újabb dobogós helyre hajt aszfalton az M-Sport

Augusztus 22.
Az M-Sport augusztus elejével azonnal megkezdte autói átállítását a murváról aszfaltra, hogy a lehető legfelkészültebben álljanak a német futam rajtjához. A Ford számára két versenyző hozhat pontokat - Teemu Suninen mellett Gus Greensmith pattanhat bele a Fiesta WRC-be.

Az M-Sport egyesülete első nekifutásra a finn futamon volt kénytelen állandó versenyzőjét pihentetni, ám Elfyn Evans felépüléséhez még egy pár hét szükséges, így az orvosok tanácsát betartva a Fordosok még Németországban sem számolhatnak a walesi fiúra. A fiatalos lendület azonban megmarad, aszfalton is két huszonéves versenyzővel szállnak harcba a pontokért - a huszonöt éves Teemu Suninen mellett a tőle három évvel fiatalabb Gus Greensmith kapja meg a Fiesta WRC-t.

Richard Millener, az M-Sport Ford WRT csapatfőnöke: "A legutóbbi aszfaltos megmérettetés során dobogón végeztünk, és azóta folyamatosan próbáltunk javítani a Fiesta beállításain. Nyilvánvalóan rosszul esik számunkra, hogy Elfyn még nem ülhet vissza az autóba, de természetesen első az egészsége. Ő biztosan versenyképes lett volna a német terepen, ám fiatal és ambiciózus csapatunkkal úgy gondolom, továbbra is képesek vagyunk erős eredményekre.

Teemu igazán jó teljesítményt mutatott Korzikán és tavaly Németországban is. Ugyan Finnország murvás terepein nőtt fel, de gokartos múltjának köszönhetően az aszfalt is igen kedvező számára. Mindezek fényében kíváncsian várom, mit fog hozni Teemu a hétvégén.

Gus aszfalton érzi a legjobban otthon magát, ám ő először fogja letudni kilométereit a Fiesta WRC-ben e talajtípuson, így bízom benne, hogy versenyképes időeredményekkel tud meglepni minket. Nagyon erős volt ez év elején Monte-Carlo-ban, és bár a hétvégén a korábbi tapasztalatokra helyezi majd a hangsúlyt, azt hiszem, láthatjuk majd, hogy közelebb kerül a WRC-s srácokhoz."

RALLYE DEUTSCHLAND: HÁROM AZ EGYBEN
A Rallye Deutschland évek óta képviseli a jelenlegi felállását, mely szerint három rali van egyben lebonyolítva – mindemellett pedig a világbajnokság egyik legkeményebb aszfaltos megmérettetése. A futam a szűk utakkal kezdődik, amelyek áthaladnak a régió híres szőlőültetvényei között, a gyors országútvonalakon és a hírhedt Baumholder katonai tartomány - más néven Panzerplatte - törött aszfaltja pedig már csak hab a tortán. A kihívás mértéke összefügg a terepviszonyok változásával, hiszen aki gyorsan alkalmazkodik az újabbnál újabb körülményekhez, annak a párosnak már szinte biztos helye van az élmezőnyben. A kiszámíthatatlan időjárás gyakran még keményebbé teheti a küzdelmeket – főként a katonai utak lehetnek trükkösek esőben, így a gumiválasztás fontos momentuma a hétvégének. A versenyzők nagymértékben támaszkodnak az útvonalat elemző személyzet véleményére is, akik jelentést tesznek a szakaszok állapotának bármilyen típusú változásáról.

TEEMU SUNINEN ÉS JARMO LEHTINEN
A laza felületű ralik valószínűleg jobban ismertek a páros számára, ám gokartos múltjával Teemu Suninen aszfalton is tudja a tutit. A legutóbbi német megmérettetésen a legjobb ötben tudott végezni a fiatal finn, tapasztalt navigátorával azonban nem titkolt terve egy még erősebb eredmény.

Suninen: "A Rallye Deutschland valóban igényes futam, de készen állok a kihívásra. Legutóbb Korzikán jól teljesítettük aszfalton, és remélem, hogy erre építhetünk a hétvégén. Másfél napot teszteltünk, hogy megtaláljuk a legjobb beállításokat az autóban, és az érzés nagyon jó. Természetesen lehetetlen, hogy egy ilyen eseményen állandóan a határon autózzunk, de ha koncentrálunk, azt hiszem, jó eredmény is kijöhet belőle. Az útvonalat elemző személyzet szintén nagyon fontos szerepet fog betölteni Németországban - és azt hiszem, ez a legfontosabb esemény számukra a Rallye Monte-Carlo után. Itt mindig sok levágás történik, amely sok szennyeződést hoz az útra. A feltételek szinte kanyarról kanyarra változhatnak, és ez sok változást jelent az itinerben."

GUS GREENSMITH ÉS ELLIOTT EDMONDSON
Gus Greensmith és Elliott Edmondson a hétvégén a Rallye Deutschland keretében debütál aszfalton a Fiesta WRC-vel. A brit duó Monte-Carlo igényes szakaszain az R5-ösök között bizonyította versenyképességét egy kategóriagyőzelemmel, és főként az ott megszerzett tapasztalatokat felhasználva szeretnének egy erős eredménnyel szerepelni Németországban.

Greensmith: "Nagyon izgatott vagyok a futam előtt, hiszen az aszfalt különösen kedves számomra – mondhatni ezen felületen nőttem fel. A Fiesta már murván is gyors volt, de úgy érzem, ez a hétvégén csak fokozódni fog!

Másfél napos tesztelésem volt Németországban, hogy felkészüljek, és eddig minden igazán ígéretes volt. Azonnal kényelmesebben éreztem magam a Fiesta WRC-ben, és bízom benne, hogy ez a hétvégén is mindegyik versenynapon ki fog tartani.

Aszfalton teljesen másak a határok - ha úgy érzed, a határon vagy, akkor abban még mindig van egy kicsi. Arra összpontosítunk, hogy teljes körű tapasztalatokat szerezzünk a raliról, és ha majd  megnyugodtam a kocsiban, biztos vagyok benne, hogy az idők is jönni fognak."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33